Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 00:29 #624554
door V300 register
Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het volvo 300 forum, dus stel ik me eerst even voor. Ik ben Ivan, kom uit spijkenisse en heb sinds een week een v360 GLT uit 88 deels in mijn bezit. Nu sleutel ik gewoonlijk aan mijn corolla coupe uit 84, maar voor wat circuitwerk was de keus toch op de 360 gevallen. Moet zeggen dat ik verbaast ben door de luxe van die oude volvo, helaas gaat er niet veel van overblijven. Bij 282.000km's loopt het blok nog steeds aardig sterk, hopelijk blijft dat zo.
Nu volgt mijn vraag: Mijn voornaamste zorg voordat ik naar zandvoort ga zijn de remmen. Hij remt nog vrij aardig, maar ik voel trillingen en hij trekt bij remmen op hoge snelheid naar rechts. Ik heb kwikfit even misbruikt voor een gratis remmentest, en het blijkt dat de cilinders achter lekken en de schijven voorop versleten zijn. Ook klemt de rechter remklauw enigzins. Ze menen bij kwikfit 600 euro nodig te hebben om de remmen te repareren...dat kan ik beter lijkt me zo.
Ik had dit in gedachten: remschijven van een 340 halen op de sloop (staan er 3) en af laten draaien...lijken dezelfde maat te hebben, klopt dit?
Remklauw voor reviseren, heb al ervaring hiermee.
Remcilinders achter reviseren of minder versleten exemplaren van een 340 gebruiken.
Hoofdzaak is dat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Zijn de remmen van de 340 gelijk of moet ik een 360 vinden?
Sorry van de lange post trouwens...
Ik ben nieuw hier op het volvo 300 forum, dus stel ik me eerst even voor. Ik ben Ivan, kom uit spijkenisse en heb sinds een week een v360 GLT uit 88 deels in mijn bezit. Nu sleutel ik gewoonlijk aan mijn corolla coupe uit 84, maar voor wat circuitwerk was de keus toch op de 360 gevallen. Moet zeggen dat ik verbaast ben door de luxe van die oude volvo, helaas gaat er niet veel van overblijven. Bij 282.000km's loopt het blok nog steeds aardig sterk, hopelijk blijft dat zo.
Nu volgt mijn vraag: Mijn voornaamste zorg voordat ik naar zandvoort ga zijn de remmen. Hij remt nog vrij aardig, maar ik voel trillingen en hij trekt bij remmen op hoge snelheid naar rechts. Ik heb kwikfit even misbruikt voor een gratis remmentest, en het blijkt dat de cilinders achter lekken en de schijven voorop versleten zijn. Ook klemt de rechter remklauw enigzins. Ze menen bij kwikfit 600 euro nodig te hebben om de remmen te repareren...dat kan ik beter lijkt me zo.
Ik had dit in gedachten: remschijven van een 340 halen op de sloop (staan er 3) en af laten draaien...lijken dezelfde maat te hebben, klopt dit?
Remklauw voor reviseren, heb al ervaring hiermee.
Remcilinders achter reviseren of minder versleten exemplaren van een 340 gebruiken.
Hoofdzaak is dat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Zijn de remmen van de 340 gelijk of moet ik een 360 vinden?
Sorry van de lange post trouwens...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 08:09 #637748
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
Hoi Ivan,
Allereerst Welkom hier! En dat je hier maar vaak met veel plezier mag terugkomen!
Wat betreft je vraag: tot zover ik weet zijn de remmen op de 360 iets groter/sterker dan die van de 340. Logisch ook, aangezien de laatste harder gaat dus ook meer remkracht nodig heeft.
Voor de preciese details moet je maar ff wachten op de andere forummers, die weten meer over dat stukje dan ik.
Suc6 met je preparatie en raceacties en oh ja, lange posts zijn hier geen enkel probleem (zie maar andere delen van het topic).
Allereerst Welkom hier! En dat je hier maar vaak met veel plezier mag terugkomen!
Wat betreft je vraag: tot zover ik weet zijn de remmen op de 360 iets groter/sterker dan die van de 340. Logisch ook, aangezien de laatste harder gaat dus ook meer remkracht nodig heeft.
Voor de preciese details moet je maar ff wachten op de andere forummers, die weten meer over dat stukje dan ik.
Suc6 met je preparatie en raceacties en oh ja, lange posts zijn hier geen enkel probleem (zie maar andere delen van het topic).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 08:53 #637749
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
Hallo Ivan,
Betekent dit dat het hele interieur van je 360GLT naar de sloop gaat? Ik hou me aanbevolen.
Voor wat betreft de achterremmen: die van een 360 zijn anders, grotere diameter. Aan de voorzijde weet ik niet of er verschil is tussen 340 en 360. Maar nieuwe remcilindertjes zijn toch niet zo duur? Dus waarom reviseren? Ga je trouwens in de 360GeenModenaCup rijden?
Groeten en succes,
Fran?ois
Betekent dit dat het hele interieur van je 360GLT naar de sloop gaat? Ik hou me aanbevolen.
Voor wat betreft de achterremmen: die van een 360 zijn anders, grotere diameter. Aan de voorzijde weet ik niet of er verschil is tussen 340 en 360. Maar nieuwe remcilindertjes zijn toch niet zo duur? Dus waarom reviseren? Ga je trouwens in de 360GeenModenaCup rijden?
Groeten en succes,
Fran?ois
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 10:31 #637750
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
ik ga in april ebc greenstuff blokken monteren. de resultaten maak ik dan bekend! hoop op wat meer bijterigheid en minder fading
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 10:32 #637751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
Heb toevallig alles vervangen afgelopen keer. En was rond de 125 euro kwijt zonder de schijven dan. achter remcilicinders ongeveer 25 euro per stuk, voor nieuwe rem schoenen 45 euro
achter remschoenen 45 euro.
Voor de race rij kan je beter kijken voor. Ik een setje geventileerde schijven voor zal ik je ook aanraden. Er zullen best types bestaan die je er zo onder kan schroeven.
succes.
ET-EGS300F Volvo 340 1976-1979 vooras set Green-stuff 49,50
ET-ERS301F Volvo 340 1976-1979 vooras set Red-stuff 89,50
ET-EGS302F Volvo 340-360 1979> vooras set Green-stuff 83,00
Voor achter weet ik kan je zachtere remvoeringen krijgen voor je trommel remmen, Dit remt aanzienlijk beter maar slijten sneller. zelfde verhaal met die green-stuf blokken. Maar zal zeggen kijk op www.europeantuning.com en daar staan de meeste dingen. Maar die greenstuf is ook te bestellen bij de betere auto-onderdelen boer.
achter remschoenen 45 euro.
Voor de race rij kan je beter kijken voor. Ik een setje geventileerde schijven voor zal ik je ook aanraden. Er zullen best types bestaan die je er zo onder kan schroeven.
succes.
ET-EGS300F Volvo 340 1976-1979 vooras set Green-stuff 49,50
ET-ERS301F Volvo 340 1976-1979 vooras set Red-stuff 89,50
ET-EGS302F Volvo 340-360 1979> vooras set Green-stuff 83,00
Voor achter weet ik kan je zachtere remvoeringen krijgen voor je trommel remmen, Dit remt aanzienlijk beter maar slijten sneller. zelfde verhaal met die green-stuf blokken. Maar zal zeggen kijk op www.europeantuning.com en daar staan de meeste dingen. Maar die greenstuf is ook te bestellen bij de betere auto-onderdelen boer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 18:06 #637752
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
Ik ga niet in de truza cup meerijden, daar heb ik geen budget voor, voorlopig is de auto voor een circuitdag op zandvoort bedoeld, daarna zien we wel of het beestje blijft als pure circuit auto.
Ben vandaag weer op de sloop geweest, er staan nu plenty 340's, en de voorste schijven lijken me volledig hetzelfde. Ik kan me trouwens niet voorstellen hoe iemand daar een geventileerd exemplaar in kan krijgen aangezien de klauw daar niet breed genoeg voor is. Of ging het om gegroefd/geboorde schijven?
Ik wil gewoon zo min mogelijk uitgeven voorlopig omdat ik niet zoveel meer verdien momenteel.
Er zitten al nieuwe blokken onder aan de voorkant, moet dus alleen de schijven hebben. Weet nog niet hoe ik die eraf krijg, maar ik zoek het wel op in mn kluwers ath cd-rom.
Jammer dat de trommels kleiner zijn op de 340, had me geld kunnen schelen, Ik denk dat ik voor revisie ga bij de remcilinders als dat goedkoper is. Greenstuff blokken laat ik voor wat ze zijn, verse standaard blokken op goede schijven moeten wel genoeg kunnen remmen met wat dot5.1
Het GLT interieur blijft bij de auto voor het geval ik m weer door wil verkopen, maar voor een leuk bod kan het wel de deur uit..stoelverwarming werkt niet meer, maar das niet zo gek geloof ik bij die leeftijd.
Ondertussen heb ik een sportfiltertje gemonteerd, weet iemand of ik die EGR buizen gewoon kan dichtstoppen met iets of moet er meer gebeuren?
Ben vandaag weer op de sloop geweest, er staan nu plenty 340's, en de voorste schijven lijken me volledig hetzelfde. Ik kan me trouwens niet voorstellen hoe iemand daar een geventileerd exemplaar in kan krijgen aangezien de klauw daar niet breed genoeg voor is. Of ging het om gegroefd/geboorde schijven?
Ik wil gewoon zo min mogelijk uitgeven voorlopig omdat ik niet zoveel meer verdien momenteel.
Er zitten al nieuwe blokken onder aan de voorkant, moet dus alleen de schijven hebben. Weet nog niet hoe ik die eraf krijg, maar ik zoek het wel op in mn kluwers ath cd-rom.
Jammer dat de trommels kleiner zijn op de 340, had me geld kunnen schelen, Ik denk dat ik voor revisie ga bij de remcilinders als dat goedkoper is. Greenstuff blokken laat ik voor wat ze zijn, verse standaard blokken op goede schijven moeten wel genoeg kunnen remmen met wat dot5.1
Het GLT interieur blijft bij de auto voor het geval ik m weer door wil verkopen, maar voor een leuk bod kan het wel de deur uit..stoelverwarming werkt niet meer, maar das niet zo gek geloof ik bij die leeftijd.
Ondertussen heb ik een sportfiltertje gemonteerd, weet iemand of ik die EGR buizen gewoon kan dichtstoppen met iets of moet er meer gebeuren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2004 20:00 #637753
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volledige remrevisie 360 GLTBUDGET
EGR kan je gewoon afdoppen, zie topics op de rest van het forum, is al een aantal keer langsgekomen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets