Welke Velgen passen zoal op een 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2004 10:11 #624462 door V300 register
Welke Velgen passen zoal op een 340 is gemaakt door V300 register
Hallo,

de winter komt er aan. Aangezien ik inmiddels dagelijks met mijn Volvo 340 onderweg ben, denk ik erover een setje gebruikte winterbanden met velg te kopen. Op Marktplaats.nl en dergelijke worden echter zelden de velgmaten vermeld, meestal roept men op welke auto ze hebben gezeten.

Mijn vraag, welke velgen passen normaal gesproken ook op de 340. Die van de Volvo 440 worden vaak aangeboden, maar ik weet niet of die passen. En ik meen dat die van de Golf II ook passen ?

14 inch mag natuurlijk ook, heb nu nog 13 Inch

Dank U

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2004 13:26 #639614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke Velgen passen zoal op een 340
440 velgen passen zeker. Als ik jou was zou ik lekker een setje standaard 340 13inch velgjes op de sloop halen en daarna apart de winterbanden erop knallen.

Wellicht is er nog een clublid die de standaard velgjes heeft liggen? Ik wil de mijne niet kwijt omdat ik daar ook nog winterbanden om wil leggen. Daarbij is 13" lekker goedkoop bandjes kopen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2004 14:38 #639615 door V300 register
Ik ben het met Steven eens en niet alleen omdat ik nog wel een setje standaard staal in Zwolle heb liggen... :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2004 16:25 #639616 door V300 register
Thomas,

Als je een setje velgen zoekt vraag dan bij de verkoper naar de steek. Dit is de maat waarop de boutgaten uit elkaar liggen. Deze moet 4*100 zijn. Als je helemaal volledig wilt zijn moet de ET-waarde (dat is de mate waarin het hart van de velg naar buiten steekt gemeten vanaf een vast punt wat volgens mij op de wielnaaf zit) rond de 32 zitten. Zie anders voor meer info over banden op www.velgendokter.nl of vergelijkbare sites.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2004 09:27 #639617 door V300 register
Ook de quartet-velgen van een Golf I cabrio passen dus en staan niet "onaardig"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2004 21:07 #639618 door V300 register
Even een late reactie van mij (dank voor alle antwoorden tot nu toe)

Aangezien het hier in Limburg eergisteren gesneeuwd heeft, heb ik op Ebay mijn slag geslagen. Ik hoop ik heb niets doms gedaan nu.

Ik heb vier redelijke winterbanden met velg voor 22,50 gekocht. Maar nu komt het, ik wilde wat grotere banden hebben, om het toerental wat terug te brengen. Nu hebben deze banden de maat (schrik niet) 185/65 R 15 (!). De steek is 4x100, de ET-Waarde is 38. Ze komen van een oude VW Passat. Ik weet het, mijn kilometerteller zal ongeveer 7 % afwijken, maar dat stoort mij persoonlijk niet. Wat ik mij echter afvraag nu....mag dit wel ?

Dus niet alleen het probleem of dit past (ET 38 ipv 32), maar ook f ik zo door de APK (in juli) kom, of sterker nog, of ik zo mijn WA-Verzekring kwijtspeel (aangezien ik in Juli waarschijnlijk niet meer met winterbanden rijd lijkt mij dit belangrijker).

Uitgeprobeerd heb ik het nog niet, ik moet de wielen volgende week ophalen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC