Velgen opknappen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2004 14:17 #624451 door V300 register
Velgen opknappen is gemaakt door V300 register
Ik heb nog een redelijke set volvo (glt) lm-velgen (overgenomen van Jelle!) met lichte beschadigingen. Om de velgen weg te brengen naar een velgenboer en daar te laten schuren/bijwerken/spuiten is mij een beetje te duur gezien de waarde van de set....maar hoe is dit goed zelf te doen? Wie heeft hier ervaring mee, lichte stoeprandschade/krasjes repareren en spuiten. Velgen zijn wel recht en naafdopjes in orde.

Bedoeling is om er weer "nieuwe" velgen van te maken die onder een, op korte termijn aan te schaffen, 300-serie gaan komen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2004 18:05 #638042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Velgen opknappen
Ik heb een set opgeknapt die ik bij Jelle had gehaald.
Waren ook recht, en de stoeprandschade viel wel mee. Wel zaten ze vol met remstof en die was behoorlijk ingevreten, dat maakt putjes in de lak. Gelukkig niet te diep... Ik heb ze met een staal- en messingborstel van de ergste remstof ontdaan, gewassen, en vervolgens met schuurpapier de ondergrond nog opgeruwd.
Weer gewassen, en na het drogen met wasbenzine ontvet. Vervolgens, met tussenpozen van een paar minuten, een aantal laagjes velgenspray van de automaterialenhandel eroverheen, en een paar dagen (in de zon) laten drogen. Toen een laag blanke lak eroverheen, en voila.
De stoeprandschade zie je nog wel, maar alleen als je er op let. De putjes van de remstof zijn verdwenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC