Veerpoten verwijderen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-02-2005 18:24 #624378
door V300 register
Veerpoten verwijderen is gemaakt door V300 register
Ik moet vrijwel zeker de hele voorste veerpoten vervangen vanwege de afgedraaide bouten van het remzadel. Nu zitten die poten op de 300 serie een beetje lastiger vast dan op de auto's die ik gewend ben. Ik weet dat er 2 kogelgewrichten los moeten op de een of andere manier. Het Haynes boek gebruikt een vage tang om kogelgewrichten te splijten die ik nog nooit in het echt ben tegengekomen. Wat gebruiken jullie voor methode om die dingen los te halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-02-2005 21:05 #638351
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veerpoten verwijderen
Ik kan je verklappen dat je de hele voor poten intact als 1 geheel onder je auto van dan kan halen zonder de kogelgewrichten los te halen met alle probelem daar gelaten. Als je goed kijkt zit de kogelgewrichten aan geheel vast geschroeft. Als je die los draait kan je gewoon de hele poten er onder vandaan halen en dan laat je gewoon je gewrichten in elkaar. Maar je schijven enzo blijven er dan wel aan en vergeet je rem klauwe er niet af te halen anders blijf je er aan hangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-02-2005 22:22 #638352
door V300 register
Zo nodig scan ik morgen nog een bladzijde uit
boekje.Zeg het maar.
boekje.Zeg het maar.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2005 01:02 #638353
door V300 register
Ik heb zelf wel een boekje, maar daar staat dus een kogelgewrichtsplijt apparaat in.
Als iemand nader wil uitleggen hoe je de gewrichten los kan schroeven ben ik wel benieuwd.
Ik heb de auto nog niet bij de hand om t allemaal direct te checken namelijk. Zitten ze van onder of boven vastgeschroefd (blijven ze aan de veerpoot of aan de draagarm/stuurstang hangen?). Waar draai je aan precies?
Ik heb trouwens al een keer of 4 met de voorpoten van andere achterwielaandrijvers gerotzooid (schokbrekers/veren/coilovers), alleen zaten daar altijd de veerptoen met 2 bouten op een flens aan het kogelgewricht vast (dus stuurarm zit vast aan flens). Na 20 jaar vaak een brander bij nodig,maar in principe een fijn systeem.
Als iemand nader wil uitleggen hoe je de gewrichten los kan schroeven ben ik wel benieuwd.
Ik heb de auto nog niet bij de hand om t allemaal direct te checken namelijk. Zitten ze van onder of boven vastgeschroefd (blijven ze aan de veerpoot of aan de draagarm/stuurstang hangen?). Waar draai je aan precies?
Ik heb trouwens al een keer of 4 met de voorpoten van andere achterwielaandrijvers gerotzooid (schokbrekers/veren/coilovers), alleen zaten daar altijd de veerptoen met 2 bouten op een flens aan het kogelgewricht vast (dus stuurarm zit vast aan flens). Na 20 jaar vaak een brander bij nodig,maar in principe een fijn systeem.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2005 15:58 #638354
door V300 register
Okee, ik heb het dit weekend geprobeerd, maar ik blijf met het probleem van 1 kogelgewricht zitten. De stuurstang zit namelijk ook via een kogelgewricht vast..Iemand nog ideeen hoe ik die los krijg zonder een speciaal stuk gereedschap?
Heb gisteren de Koni's achter gemonteerd, er kwamen oude originele glt dempers onder vandaan..zwaar versleten. Het rijdt nu erg apart..aan de voorkant is aan 1 kant een demper lek, en slap als maar kan, de achterkant is nu retestrak.
Heb gisteren de Koni's achter gemonteerd, er kwamen oude originele glt dempers onder vandaan..zwaar versleten. Het rijdt nu erg apart..aan de voorkant is aan 1 kant een demper lek, en slap als maar kan, de achterkant is nu retestrak.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-03-2005 16:03 #638355
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Veerpoten verwijderen
Als ik zo vrij mag zijn;
Waar heb je die Koni's gehaald en hoeveel heb je er voor neergelegd?
Waar heb je die Koni's gehaald en hoeveel heb je er voor neergelegd?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2005 19:14 #638356
door V300 register
Particulier weten te vinden, heb de voordempers op marktplaats gevonden en de achterdempers via een restpartij uit duitsland gescoord.
Achterdempers zag ik een poosje terug ook op marktplaats te koop aangeboden dacht ik..
Achterdempers zag ik een poosje terug ook op marktplaats te koop aangeboden dacht ik..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2005 23:19 #638357
door V300 register
Ivan, om op je vraag terug te komen: ik heb het gelezen van die splitpen en moer. Helaas, nog nimmer nodig geweest om een hele voorpoot te verwijderen.
Ik hoop dat je als gast antwoorden krijgt.
Ik weet niet in hoeverre het kan om als gast prive te mailen, want de antwoorden zijn er zeker binnen de club.
Ik hoop dat je als gast antwoorden krijgt.
Ik weet niet in hoeverre het kan om als gast prive te mailen, want de antwoorden zijn er zeker binnen de club.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2005 23:21 #638358
door V300 register
ik heb klein jaartje verkeerde monroe dempers gekocht ik heb toen 340 schokbreker gekocht in plaats 360 GLT sedan schokbreker ik kwam er achter dat er degelijk verschil in zit + nu me achter wielen aanlopen in me wielkassen als ik wat harder van verkeers drempel rij.
Maar zijn er nog rooie achter koni's te krijgen voor een GLT sedan ??
Maar zijn er nog rooie achter koni's te krijgen voor een GLT sedan ??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2005 14:59 #638359
door V300 register
achterdempers zwerven nog wel rond hier en daar..
voordempers zijn vrijwel niet te vinden.
Voor de veerpoten heb ik bijna zeker een kogelgewricht splijter nodig...die moet ik dan maar lenen bij volvo of zo. In mn haynes boek vermelden ze trouwens niet dat het remzadel eraf moet om de remschijf te kunnen vervangen. Is het mogelijk om de schijven te vervangen zonder aan het zadel te zitten, want mij leek dat erg lastig.
voordempers zijn vrijwel niet te vinden.
Voor de veerpoten heb ik bijna zeker een kogelgewricht splijter nodig...die moet ik dan maar lenen bij volvo of zo. In mn haynes boek vermelden ze trouwens niet dat het remzadel eraf moet om de remschijf te kunnen vervangen. Is het mogelijk om de schijven te vervangen zonder aan het zadel te zitten, want mij leek dat erg lastig.
Moderators: Mark Smeets