Trilling in het stuur
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2005 15:27 #624347
door V300 register
Trilling in het stuur is gemaakt door V300 register
Mijn volvo 340 heeft nogal last van een trillend stuur bij snelheden boven de 110 km/uur. Onder deze snelheid is er eigenlijk niks aan de hand en rijdt de auto helemaal trillingsvrij. Das wel vervelend als je op de snelweg een keer gas wil geven. Dus rijdt ik meestal zo'n 105 op de snelweg en voldoe dus helemaal aan de vooroordelen over een volvo 340 rijder:-) Ik heb er net nieuwe banden opgezet die ook goed gebalanceerd zijn. Maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Wat zijn nog mogelijke andere oorzaken voor trillingen in het stuur? Ik had echt gedacht dat met het balanceren van de wielen het probleem opgelost zou zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2005 17:11 #638598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Trilling in het stuur
Auto laten uitlijnen, dan is het probleem waarschijnlijk verholpen. Doet bijna niemand, mijm 360 gaat 1x per jaar naar een bedrijf waar ik hem laat uitlijnen (en nee, ik raak geen stoepjes........).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2005 22:30 #638599
door V300 register
Laten balanceren OP de auto, dat werkt ook erg goed. Anders kreeg ik ze ook niet goed gebalanceerd, zelfs met nieuwe velgen en banden was dat de enige manier!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-07-2005 19:13 #638600
door V300 register
Steven helemaal mee eens!
Vooral die wieldoppen zijn ook kwalijk. Ik kreeg er bij een 340 GL Special met wieldoppen de laatste trilling (ooit) ook niet uit.
Toen maar balanceren met de wieldop erop: 5 gram nodig! Weg kleine resterende onbalans!
Wel dan voortaan de wieldop er goed op doen
:-)....
Vooral die wieldoppen zijn ook kwalijk. Ik kreeg er bij een 340 GL Special met wieldoppen de laatste trilling (ooit) ook niet uit.
Toen maar balanceren met de wieldop erop: 5 gram nodig! Weg kleine resterende onbalans!
Wel dan voortaan de wieldop er goed op doen
:-)....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-07-2005 22:43 #638601
door V300 register
Goeie tip! Ik zal morgen wel eens proberen of ie zonder wieldoppen nog steeds trild. Wat kan verder nog meer een oorzaak van onbalans zijn? Verder draait toch alleen nog de as en de remschijf.
Moderators: Mark Smeets