Meeremmen trommels
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2005 17:36 #624330
door V300 register
Meeremmen trommels is gemaakt door V300 register
Ik heb het gevoel dat de trommels van mijn 340 (1983)niet meer lekker meeremmen. Bij de APK vorig jaar zeiden ze dat ze er niets van hadden gemerkt. Ik heb een trommel er af gehaald en dat ging vrij lastig. De remvoering zat er dat wel bijna tegenaan. Als ik tijdens het rijden (30 km/h)de handrem aantrek remt hij niet echt af. Ik heb het idee dat alles op de schijven voor aankomt. Heeft iemand een idee in hoeverre de trommels moeten bijdragen aan het remproces van een 340?? En zou je echt duidelijke verschillen moeten merken als de trommels niet meer goed meeremmen??
bvd...
bvd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2005 18:10 #638671
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Meeremmen trommels
Ik weet wel dat de handrem op de 300 niet veel voorstelt als je rijdt. Je rijdt met gemak weg zonder dat je het merkt. Zeker met een variomatic. Ook als je eenmaal op snelheid bent voert de handrem niet zoveel uit.
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2005 09:20 #638672
door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic Meeremmen trommels
Als je handrem niet werkt zal ik eerst maar eens goed naar de remmen kijken. Het is namelijk nogal een kwaal van de 300 serie dat de handremhevel vast gaat zitten. Die is op zich wel weer gangbaar te maken.
Het is trouwens zo ie zo aan te raden de remmen eens goed te bekijken. Vaak wordt er bezuinigd op verversen van remvloeistof en daardoor gaan remcylinders lekken of muurvast zitten.
Dat je moeite hebt de trommels te verwijderen kan komen doordat de trommel slijt en er aan achterkant opstaande randjes ontstaan. Door automatisch bijstellen van de remmen wordt het moeilijk die randjes over de remschoenen te krijgen. Je moet de remmen kunnen terugstellen, maar bij mijn GLT lukte dit niet meer, zo vast zat de boel. Ik heb toen maar de trommel doorgeslepen en meteen nieuwe trommels gemonteerd. Die auto wil ik toch nooit meer wegdoen en dan is zaak voor komende jaren weer goed.
Het is trouwens zo ie zo aan te raden de remmen eens goed te bekijken. Vaak wordt er bezuinigd op verversen van remvloeistof en daardoor gaan remcylinders lekken of muurvast zitten.
Dat je moeite hebt de trommels te verwijderen kan komen doordat de trommel slijt en er aan achterkant opstaande randjes ontstaan. Door automatisch bijstellen van de remmen wordt het moeilijk die randjes over de remschoenen te krijgen. Je moet de remmen kunnen terugstellen, maar bij mijn GLT lukte dit niet meer, zo vast zat de boel. Ik heb toen maar de trommel doorgeslepen en meteen nieuwe trommels gemonteerd. Die auto wil ik toch nooit meer wegdoen en dan is zaak voor komende jaren weer goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2005 14:33 #638673
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meeremmen trommels
ok, het is dus aan te raden om er even goed naar te laten kijken door een monteur. Ik heb ook een vermoeden dat de remcilinders maar een kant opwerken. Het geheel is namelijk al 23 jaar oud (remschoenen zijn wel vervangen)en de cilinders dus ook. Eerst dus goed de cilinders bekijken alvorens nieuwe remvoeringen te monteren lijkt me.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2005 21:31 #638674
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meeremmen trommels
Ik heb net de hele boel vervangen van 20 jaar oud.
Tis een hele klus maar dan ben je ook zeker van dat alles goed is. Zie werkplaatsboekje. Nog een wonder dat je die trommels er af kreeg zonder en flink op te slaan met hamer aan de zijkant. Een makkelijk testje voor handrem. Bij de derde tik mag hij niet meer gaan rijden als je heel langzaam de koppeling loslaat in 1. En de banden vrij draaien als je ze een zwaai geeft.
Tis een hele klus maar dan ben je ook zeker van dat alles goed is. Zie werkplaatsboekje. Nog een wonder dat je die trommels er af kreeg zonder en flink op te slaan met hamer aan de zijkant. Een makkelijk testje voor handrem. Bij de derde tik mag hij niet meer gaan rijden als je heel langzaam de koppeling loslaat in 1. En de banden vrij draaien als je ze een zwaai geeft.
Moderators: Mark Smeets