Wiellagers
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2005 23:41 #624312
door V300 register
Wiellagers is gemaakt door V300 register
Hoe weet je of je wiellagers versleten zijn? Ik hoor bij bepaalde snelheden een hard zoemend geluid dat in frequentie gelijk met de snelheid toe- of afneemt. Dit zou natuurlijk ook aan de banden kunnen liggen. Hoe weet ik welke van de twee opties het is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2005 16:38 #638994
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wiellagers
Een lager maakt meer een woesh woesh geluid (moeilijk uit te leggen zo). Banden zoemen meer gelijkmatig. Probeer eens op verschillende ondergronden te rijden om dan te kunnen horen of het bandengeluid is. Een lager-geluid heeft dan meer een geluikmatige toon.
Andere optie is de auto opkrikken en aan je wiel voelen of er speling op zit. Ik weet alleen niet of je eventuele speling op een lager kunt nastellen. Misschien dat anderen dat weten te vertellen.
Andere optie is de auto opkrikken en aan je wiel voelen of er speling op zit. Ik weet alleen niet of je eventuele speling op een lager kunt nastellen. Misschien dat anderen dat weten te vertellen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2005 23:57 #638995
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wiellagers
Een beproefde methode om aan de weet te komen of een voorwiellager versleten is, is om het voorwiel rond te draaien en je hand op de onderste veerschotel te leggen. De veroorzaakte trilling voel je dan meteen.
Groet Timen
Groet Timen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-10-2005 13:34 #638996
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wiellagers
dank voor de tips
Moderators: Mark Smeets