Rem problemen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2006 22:23 #624275
door V300 register
Rem problemen is gemaakt door V300 register
Bij mijn 345 blijven de remmen hangen. Als ik de eerste keer ga rijden is er niks aan de hand, maar na een paar keer remmen blijven de remmen (voor zijde) hangen. Dit word dan steeds erger. Als de auto een half uur tot 3 kwartier stil heeft gestaan is alles weer ok. Wat zou hier de oorzaak van zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2006 22:35 #640507
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rem problemen
Ik zou het vocht percentage van de remvloeistof even checken, waarschijnlijk zit daar het probleem.
roest /aanslag in de remcilinders, waardoor ze slecht terug komen.
PS. Kom je naar haarzuilens?
roest /aanslag in de remcilinders, waardoor ze slecht terug komen.
PS. Kom je naar haarzuilens?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2006 23:05 #640508
door V300 register
het zou ook een foutje in de hoofdremcilinder kunnen zijn, namelijk dat de 'compensatie-opening' niet goed vrijkomt of verstopt zit.
staat je rempedaal wel goed afgesteld (diepte)??
staat je rempedaal wel goed afgesteld (diepte)??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-01-2006 08:57 #640509
door V300 register
Ik hoef het rempedaal niet ver in te trappen. Als de 'compensatie-opening' niet goed vrijkomt of verstopt zit, moeten de remmen dan niet continu blijven hangen? Ik heb wel een andere hoofdrem cilinder, maar die ligt in mijn glt, en die staat in Groningen. Vocht lijkt me onwaarschijnlijk, omdat er na monteren van nieuwe remslangen, het systeem bijgevuld is, en ontlucht is. Ontluchtingsnippel lekte, en is dus ook vervangen, weer remvloeistof erbij, en opnieuw ontlucht.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-01-2006 00:18 #640510
door V300 register
ik weet het zo via het forum ook niet meer Johan, sorry.
het zou inderdaad een beginnend vastzittende remklauw kunnen zijn. dan moet je hetzelfde trucje gaan toepassen als op de GLT.
je kunt eventueel testen of dat het is door als de wielen weer blokkeren, de ontluchtnippel even open en weer dicht te draaien. als het wiel daarna meteen weer soepel draait ligt het niet aan het wielgedeelte, blijft het geblokkeerd zit de zuiger vast.
het zou inderdaad een beginnend vastzittende remklauw kunnen zijn. dan moet je hetzelfde trucje gaan toepassen als op de GLT.
je kunt eventueel testen of dat het is door als de wielen weer blokkeren, de ontluchtnippel even open en weer dicht te draaien. als het wiel daarna meteen weer soepel draait ligt het niet aan het wielgedeelte, blijft het geblokkeerd zit de zuiger vast.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-01-2006 00:24 #640511
door V300 register
Het zou ook een verstopte remslang/remleiding kunnen zijn, maar pin me er niet op vast.
Moderators: Mark Smeets