Waarschuwingslamje brandt bij optrekken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2006 21:04 #624264
door V300 register
Waarschuwingslamje brandt bij optrekken is gemaakt door V300 register
Jaja.. het is weer zover, ik mag weer een topic openen:
Waarschijnlijk hebben de meeste wel gelezen dat ik een maand(?)geleden mijn hoofdremcilinder heb vervangen. Nou heeft mijn broer sinds die reperatie alleen met de volvo gereden, ikzelf niet.
Dus ik kon het niet laten om deze vochtige avond een rondje te gaan toeren. Merk ik ineens op dat het waarschuwingslampje af en toe brand. (Het is iig niet van de handrem, want dan komt de P erbij)
Bij nader onderzoek ;) kom ik tot de conclusie dat hij het alleen bij optrekken doet. Dus ik dacht zelf gelijk > remvloeistof bijvullen. Maarja kap open, en niveau is nog steeds net onder het maximum zoals een maand geleden.
Even navragen bij m'n broer (hij vertelt het zelf natuurlijk niet en blijft er gewoon mee rijden) En die vertelt me dat hij opgemerkt heeft dat het lampje alleen brand wanneer de motor nog koud is. (euh ja? )
Even samengevat: lampje brand bij optrekken, en dat was een maand geleden voor hoofdremcilinder-reperatie nog niet.
Die sensor die op het remvloeistof bakkie zit is toch samen met de handremschakelaar de enige die signalen afgeven voor het branden van het lampje?
Iemand suggesties?
Thanks
Waarschijnlijk hebben de meeste wel gelezen dat ik een maand(?)geleden mijn hoofdremcilinder heb vervangen. Nou heeft mijn broer sinds die reperatie alleen met de volvo gereden, ikzelf niet.
Dus ik kon het niet laten om deze vochtige avond een rondje te gaan toeren. Merk ik ineens op dat het waarschuwingslampje af en toe brand. (Het is iig niet van de handrem, want dan komt de P erbij)
Bij nader onderzoek ;) kom ik tot de conclusie dat hij het alleen bij optrekken doet. Dus ik dacht zelf gelijk > remvloeistof bijvullen. Maarja kap open, en niveau is nog steeds net onder het maximum zoals een maand geleden.
Even navragen bij m'n broer (hij vertelt het zelf natuurlijk niet en blijft er gewoon mee rijden) En die vertelt me dat hij opgemerkt heeft dat het lampje alleen brand wanneer de motor nog koud is. (euh ja? )
Even samengevat: lampje brand bij optrekken, en dat was een maand geleden voor hoofdremcilinder-reperatie nog niet.
Die sensor die op het remvloeistof bakkie zit is toch samen met de handremschakelaar de enige die signalen afgeven voor het branden van het lampje?
Iemand suggesties?
Thanks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2006 09:23 #640543
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waarschuwingslamje brandt bij optrekken
Ehm ik had het laatst ook en toen was het vloeistof niveau iets te laag. wellicht een iets te simpel antwoord want ik denk dat je dat al hebt gecheckt. maar anders zou ik het ook niet weten....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2006 10:30 #640544
door V300 register
ja, dat dacht ik dus ook, maar het niveau is net onder het maximum.
Ik zal vanavond nog een paar mm bijvullen, maar ik vraag me af of het uitmaakt aangezien er ruim voldoende in zit.
Ik zal vanavond nog een paar mm bijvullen, maar ik vraag me af of het uitmaakt aangezien er ruim voldoende in zit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2006 10:32 #640545
door V300 register
Frits, ik zal eens kijken of ik het elektrisch schema kan vinden van jouw versie.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2006 12:57 #640546
door V300 register
Volgens mij had ik dit van de zomer ook beschreven in een topic met als antwoord een simpele kwestie.
Even zoeken geblazen.
www.volvo300club.nl/discus/messages/28/9856.html
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 22 februari 2006)
Even zoeken geblazen.
www.volvo300club.nl/discus/messages/28/9856.html
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 22 februari 2006)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2006 23:43 #640547
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-03-2006 10:10 #640548
door V300 register
Het probleem was toch het niveau. Hoewel het ruim voldoende was .
Weten jullie dat ook weer.
Weten jullie dat ook weer.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-04-2007 16:54 #664041
door V300 register
Een terugkomend probleempje dat mij bekend voorkomt. Aangezien je de hoofdremcilinder al hebt vervangen, zou het evt. aan het reduceerventiel kunnen liggen (is in principe zo vervangen).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-04-2007 17:38 #664045
door V300 register
Inmiddels rij ik al een flinke tijd rond met een andere hoofdremcilinder. De oude gooide alle vloeistof de bekrachtiger in. (geen zichtbaar lek dus)
Moderators: Mark Smeets