Aanlopende remmen bij hogere temperatuur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2006 00:17 #624242 door V300 register
Aanlopende remmen bij hogere temperatuur is gemaakt door V300 register
Ik heb een intersant probleem; mijn voorremmen beginnen bij hogere motor temperaturen (zeg iets over een kwart op het metertje) aan te lopen, ik merk ook aan het rempedaal dat de druk hoger is. Dit beremmen geeft een zeer iritant piepend geluid en is met de huidige brandstof prijzen ook een nogal dure hobby.

Mogelijk is er een verband tussen het ondanks vervangen van de dynamo koolborsteltjes (kan ik in die buurt iets hebben geraakt?). Het vervangen van de accu lijkt mij geen oorzaak.

Graag advies

mvg,

Maarten

----
Volvo 340 DL, 1987

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2006 09:50 #640710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanlopende remmen bij hogere temperatuur
remklauwen demonteren en de aanligvlakken van de remblokken reinigen en licht invetten met kopervet (niet op het frictiemateriaal)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2006 13:41 #640711 door V300 register
Volgens mij kom je er met wat kopervet niet.. Je kunt het even proberen, is niet zoveel werk...klauwen demonteren en de achterkant van de blokken met kopervet insmeren. Ik zou dan ook meteen de glijpennen even loshalen, schoonmaken en met dat (meestal roze) vet insmeren zodat alles soepel kan glijden. Blijft het probleem dan aanwezig dan zijn je remklauwen aan revisie toe..
Het remsysteem en je motortemperatuur staan zover ik weet niet met elkaar in verband. Remvloeistof zet sowieso niet veel uit, dat zou namelijk een ramp zijn gezien de temperaturen die er onstaan bij remmen.
Mocht het idd een kwestie van stroeve remzuigers zijn dan kun je voor 70 euro per stuk volgens mij al nieuwe (prof. gereviseerde)klauwen krijgen.. een revisiekitje kost misschien 10-15 euro maar is veel werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2006 15:51 #640712 door V300 register
ik bedoel niet de achterkant van de blokken, maar de vlakjes waarmee ze zijdelings op hun plaats gehouden worden tijdens het remmen.

de truc zit hem eerder in het schoonmaken + roestvrij maken (schuren/vijlen) van deze vlakken, dan in het vet an sich.

je kunt als je remblokken gedemonteerd zijn meteen testen of de remzuigers nog soepel in en uit te bewegen zijn. (met pedaal voorzichtig uit, met klem terug induwen)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC