340 met b230 op ITB's
- V300 register
- Verbannen
Nu mijn 340 met B230fb al een jaartje of wat prima rijd wordt het toch tijd voor het volgende project.
Ik heb ooit eens van een vriend een set Jenvey ITB's gekregen en wil deze nu op de b230 bouwen.
De b230 is door mij toen gereviseerd en draait nu gewoon op elektronica van de oude b200.
531 kop en vx3 nokkenas.
wat denk ik nodig te hebben
- inlaatspruitstuk
- motormanagement (megasquirt of microsquirt of iets dergelijks)
- vacuum pomp systeempje voor rembekrachtiger enzo.
- brandstofrail enz.
- tijd
als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Louis;258598 schreef : Begrijp ik het goed dat je de B230 op de LE-jetronic van de oorspronkelijke B200E laat lopen?
Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?
Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.
Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Brambo08;258599 schreef : Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.
Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.
Ah, cool. Ik zou het ook wel willen proberen... Een LH-Jetronic injectie is leuk, maar werkt digitaal en heeft heel wat meer sensoren, en onder andere ook een lambda.
De oude (analoge) LE-Jetronic is een stuk primitiever, maar ook best goed en betrouwbaar. Je kan 't uiteindelijke mengsel nog wel wat aanpassen door met de luchtmassameter (officieel heet ie anders bij een LE-Jetronic, maar kan er even niet opkomen) te spelen.
Een leuk voorbeeld:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 289
hengel;n418253 schreef : Voor 1997 mag je aanpassen wat je wilt qua vermogen.
Vraagje vooor de duidelijkheid: Mocht je tot 1997 alles aanpassen, of mag je tot MY/BJ 1997 alles aanpassen?
Maar wellicht is dat een overbodige vraag, want in geval van optie 1, dan zat die andere motor er al sinds 1997 in uiteraard...
En mocht je toen, behalve vermogen, ook cilinder-aantal en motorinhoud veranderen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;n418261 schreef :
Vraagje vooor de duidelijkheid: Mocht je tot 1997 alles aanpassen, of mag je tot MY/BJ 1997 alles aanpassen?
Maar wellicht is dat een overbodige vraag, want in geval van optie 1, dan zat die andere motor er al sinds 1997 in uiteraard...
En mocht je toen, behalve vermogen, ook cilinder-aantal en motorinhoud veranderen?
Letterlijk voor 1997 op kenteken. Aanpassen geheel naar wens. Wil je een V12 er in met 6 liter? Ga je gang. Als je maar aan de APK-eisen van die tijd blijft voldoen zoals x-percentage Co-uitstoot etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.