welke motorblokken passen in een 340 1.4 4bak
- V300 register
- Verbannen
ik heb sinds kort een volvo 340 uit 1988 1.4 4bak
mijn vraag is welke type motorblok(ken) met meer vermogen passen er allemaal in
muv de renault 5 1.4 turbo maar die is niet tot moeilijk aan te komen
mvg dennis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
met een 1.7 als donor (maar die krengen zijn vrij schaars) kun je de gehele renault F-serie plaatsen (F7P, F7R etc. clio 1.8/2.0williams 16v en die hele motorfamilie, alsoook volvo 440Turbo etc..)
voor wat er relatief gezien in past... "the sky is the limit" in engeland is er op dit moment iemand met een Rover V8 in een 340 en er is in zweden een meerjarig lopend project voor een BMW V12 twinturbo.
hoe dan ook, meer vermogen in een 300 is altijd enorm veel zelfbouw werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
heb hier in de buurt misschien wel een 1.7 5 bak gvonden die achter in elkaat zit
hey anjo ik zag jou onderwerp van die 1.4turbo die kachel unit heb je die aaangepaast of gwoon geloost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Beste prijs/pk/makkelijk verhouding zou zijn om een 2.0 8v v440 motor erin te hangen. Die past op een 1700 basis 1:1. Enige struikelblok is omlassen van het spruitstuk, maar als je Erik (ovlov 3.6L) een pm stuurt, is dat voor een x bedrag ook opgelost. Je zal verrast zijn door de souplesse en kracht, bij zo'n motor in een 340.
En de grapjurken die denken dat een 2.0 8v Renault niet snel is, kunnen beter stilhouden. Een 1700 MPI is al vele malen sneller dan een 360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
5GTT is errug leuk, grootste moeite hierin is het zelf maken van een uitlaatspruitstuk. Je kan overwegen om een standaard B14 onderblok te pakken, en alleen een GT kop met inlaat etc over te schroeven. Dat blijft tot op een bepaalde hoogte zeker heel, maar bij schade heb je voor een paar knaken een ander onderblok.
Het zijn wel gevoellige motoren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
komt uit een ouder type 340dennis340 1988;144527 schreef : hey anjo ik zag jou onderwerp van die 1.4turbo die kachel unit heb je die aaangepaast of gwoon geloost
rwdstudent;144534 schreef : 5GTT is errug leuk, grootste moeite hierin is het zelf maken van een uitlaatspruitstuk. Je kan overwegen om een standaard B14 onderblok te pakken, en alleen een GT kop met inlaat etc over te schroeven. Dat blijft tot op een bepaalde hoogte zeker heel, maar bij schade heb je voor een paar knaken een ander onderblok.
u vergeet de nokkenas:+ ook lijkt persoonlijk het compressieverschil 7,9 vs 9,25/9,5 best link op een auto zonder management. ik zou het persoonlijk enkel bij GTT materiaal houden wil je zo'n ombouw doen
overigens valt het vwb reserveonderdelen wel mee, ik kwam een tijdje terug OEM spec materiaal tegen, drijfstang + cylinderbus + zuiger + zuigerpen + zuigerveren voor e150
uprated materiaal is wel een flink stuk duurder maar dat spreekt voor zich.
valt me eigenlijk best mee, maar origineel zitten er wel wat valkuilen op; die heb ik bij mij aardig opgelost. het enige linke dat niet zo 123 op te lossen is is dat de ontsteking geen knock-feedback heeft en dat is en blijft een risiciofactor bij een carburateur+turbo blok.rwdstudent;144534 schreef : Het zijn wel gevoellige motoren...
ik denk persoonlijk ook dat de 2.0 440 motor een goed alternatief is icm 340 1700 onderdelen (als dat ding al op de sloop staat, why not) je hebt dan het complete blok + koppelingshuis nodig, koelslangen e.d., als 't ding een carburateur heeft dan is het helemaal een makkie:) al is het een injectie dan komt er iets meer bij kijken maar over de bedrading e.d. zou ik me persoonlijk totaal geen zorgen maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maargoed, tot zover de 5GTT. Er zijn meer opties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Blokken kosten geen drol, makkelijk te vinden, redelijk betrouwbaar, niet extreem onzuinig en een stuk lichter dan een Redblock.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.