B21ET project
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Betreft dus de bouten voor de drijfstangen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ruben;143068 schreef : Misschien wel verstandig om te controleren of alles nog binnen de toleranties valt. Als een blok een zwaar leven heeft gehad vliegt er misschien al een lager uit bij 200pk en wat toeren.
400k klm is natuurlijk niet niks.
Het blok gaat helemaal uit elkaar en krijgt alles nieuw, lagers pakkingen en zuigerveren.
Pas als alle spelingen kloppen gaat hij in elkaar.
Bij KL-Racing in Zweden was volgens mij het e.e.a. van ARP te krijgen.
Weet iemand wat verzenden vanuit Zweden kost?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
360 Turbo Intercooler;143666 schreef : Ik heb dus wel een B 21 ET motor in een 360 gelepeld. Is zeer goed te doen. Ik heb ook het complete blok gereviceerd. Nieuwe zuigerveren, nieuwe lagers voor de krukas en drijfstangen en opgehoont. Ook zit er een intercooler tussen, en zit er een turbo van een volvo v 70 R. op. Ik ben haar nog aan het in rijden, maar als de 1000 km erop zit gaat ze op de vermogensbank om haar helemaal fijn af te stellen. Ben benieuwd wat je er uit haalt.
Ben zeer zeker benieuwd wat er bij jou uitkomt aan vermogen.
Waar heb je de lagers, pakkingen e.d. vandaan?
Ik ben een beetje bij de lokale leveranciers aan het kijken maar vind ze behoorlijk duur...
- Chris Kobes
- Nieuw lid
F20A2T;143727 schreef : Ben zeer zeker benieuwd wat er bij jou uitkomt aan vermogen.
Waar heb je de lagers, pakkingen e.d. vandaan?
Ik ben een beetje bij de lokale leveranciers aan het kijken maar vind ze behoorlijk duur...
Je bent niet de enigste die er benieuwd naar is, 360TIC heb je misschien ergens een topic over je ombouw?
- V300 register
- Verbannen
Ik heb trouwens het onderblok weggebracht naar een motorrevisie bedrijf hier in de buurt, doen we van ons werk ook alles heen. Ze hebben het blok gehoont, nieuwe zuigerveren erop en verzwaarde drijfstanglagers erin gezet. Ik weet niet waar zij ze weer precies vandaan hebben. Maar ik denk dat dat niet zo'n groot probleem is voor een revisie bedrijf, die weten de weg wel in d at soort dingen.