360 onderdelen+motor in 340 plaatsen?
- V300 register
- Verbannen
ik heb een komplete 360 met B200E, maar deze heeft een slechte kas.
nu heb ik een 340 variomatic gevonden met goede kas, maar de vraag is:
Kan ik de 2l motor van de 360 in de 340 plaatsen?
ben wel vanzin alles over te bouwen van subframe en versnellingsbak en dergelijke.
of moet ik ook aanpassingen doen voor motorsteunen, naftbak,... enzo?
de 360 is ook een nederlandse wagen en de 340 een belgische dus heb ik ook geen problemen met papier werk.
danku bij voorbaat
mvg Jarich
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
grootste problemen zijn motorsteunen, voor is het een kwestie van de kokers aan de zijkant open slijpen; lasmoeren op de juiste plekken erin lassen (per kant 4 geloof ik)
achter is het iets moeilijker en dat zul je direct zien als je onder de auto kruipt, de achterste ophanging is volgens mij van de 360 af te slijpen en onder de 340 aan te lassen
zolang je alles van de 360 over zet en de originele maatvoering mbt motorsteunen etc gebruikt gaat het goed
de brandstoftank van de 340 kun je blijven gebruiken; zet de vlotter van de 360 over en maak een nieuw steuntje voor de brandstofpomp en filter naast de versnellingsbak; bij een 340CVT heb je de gaten van de vario beschermkap waar je een mooie mogelijkheid hebt om een steuntje aan te maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
als je alles toch al uitelkaar trekt,, dan kun je toch net zo goed gelijk die kas van de 360 restaureren?
ze erg verrot kan het toch niet wezen?
Joost heeft een enorm verrotte kas en doet ook een restau.
lijkt me makkelijker, kan minder gauw mis gaan dan de 340 kas ombouwen naar 360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dan ga ik gewoon mijn 360 restaureren.
hij was al redlijk opgelast maar omdat de 340 in betere staat was.
dan kan ik als het papier werk tegen zit gewoon de chassis nummers over zetten.
bedankt voor de snelle reacties.
maar ga ik nog even variomatic cruisen, hebk nog nooit gehad.
Jarich
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Meld je dan meteen aan als lid en kom naar een sleuteldag. Dan kun je hem direct goed (laten) afstellen. Dan rijdt hij zoals het hoort. De meeste vario's doen dat helemaal niet en dan rijdt het voor geen meter...Jarich;141942 schreef : maar ga ik nog even variomatic cruisen, hebk nog nooit gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Denk je nog eens aan dat motorblok dat ik tegoed heb van je?
Op andere manieren van communiceren reageer je niet dus doe ik het maar zo...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Alexdepalex;142468 schreef : hmmmz... dat is lullig zo, kan dat niet via pb?
Ik denk dat het antwoord daarop al in de tekst stond: "Op andere manieren van communiceren reageer je niet dus doe ik het maar zo..."
Dus lullig, helaas, maar niet echt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
volvomania;142509 schreef : Ik denk dat het antwoord daarop al in de tekst stond: "Op andere manieren van communiceren reageer je niet dus doe ik het maar zo..."
Dus lullig, helaas, maar niet echt.
aha... tja... moet dan maar, h??
nu wel een reactie gehad van Jarich? }
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.