K&n luchtfilter

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 22:12 #857136 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic K&n luchtfilter
mag ik even vragen, wat is het voordeel van een openluchtfilter in deze situatie?

Bij injectie zit er vaak nog een slang van het blok af, maar nu trek je direct de hitte aan van de motor?

Graag hoor ik jullie mening want het staat en klinkt wel leuk

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 22:27 #857138 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic K&n luchtfilter
het voordeel is een lekkere brutale grom als je gas geeft; daarna houd het al zo ongeveer op.

op een B14tje zit je vooral met het probleem dat de carburateur bevriest als er teveel koude lucht heen gaat, een probleem dat je met injectie dus niet/nauwelijks hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2010 23:42 #857150 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic K&n luchtfilter
Ik heb een PiperCross foamfilter op mijn 2.0i. Dat maakt niet zoveel herrie als een K&N gaasfilter, maar is toch meer open dan het kartonnen filter. In combinatie met mijn LPG installatie merkte ik na het plaatsen direct een kleine verbetering ten opzichte van een nieuw en schoon kartonnen filter. Waarschijnlijk kreeg hij hierdoor net wat meer lucht door het 32 mm gasmengstuk. Na het opnieuw afstellen van de LPG installatie op het nieuwe filter was er nog een kleine extra verbetering merkbaar, maar verwacht geen wonderen.
Het filter is gelijk aan dat van een 240 Turbo geloof ik, dus open genoeg voor een 2.0...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 08:51 #857154 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic K&n luchtfilter
Het standaard 360 filter komt inderdaad uit de 240 Turbo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 10:15 #857158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&n luchtfilter
Het luchtfilter van ene 360 zit in die bak, heeft een k&n filter dan ook zo'n effect van het ''grommen'' om in twitter stijl te blijven #durftevragen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 10:53 #857162 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic K&n luchtfilter
lol @ hashtag

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 20:57 #857250 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic K&n luchtfilter
Ik heb nooit een K&N filter in een 360 filterbak gehad, dus dat weet ik niet.
Ik ben in ieder geval blij met het geluid van de PiperCross. Klinkt net wat sportiever, maar wordt nooit irritant op de lange afstand.
De Fiat Punto 1.7 TD bromde in ieder geval wel wat harder met het K&N inlegfilter in de originele bak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 21:21 #857255 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&n luchtfilter
Okee, dat is wel interessant.. Mooie brom is natuurlijk nooit weg..
plus dat die filters echt heel lang mee gaan toch?

edit: dit is wat K&N er zelf over schrijft
*****
K&N levert voor vrijwel iedere auto een vervangingsfilter, ter vervanging van het origineel in de luchtfilterkast. Deze vervangingsfilters laten 40% meer lucht door dan de standaard filters waardoor een vermogenswinst ontstaat.
Hieronder nog even kort de voordelen op een rijtje:

Uitwasbaar filter met een hoge luchtdoorlaat.
1,6 miljoen kilometer beperkte garantie. U schaft het filter eenmalig aan en u kunt het reinigen en opnieuw inoli?n (tot wel 25 keer).
Ingeoli?d medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant waardoor de filterwerking verbetert
Het filter wordt niet aangetast door vocht, zelfs als het filter helemaal nat geweest is, hoeft u deze niet te vervangen .
Benzine besparend, het K&N vervangingsfilter kan er voor zorgen dat uw auto zuiniger gaat rijden.
Milieuvriendelijk.
Gelaste flexibele afdichtrand garandeert een perfecte afdichting.

en het kost:
33-2538 B19A/B200E; 118 pk 2.0 109/112/113/115/118 1982-86 ? 57.96

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:41 #857259 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic K&n luchtfilter
Ze gaan inderdaad erg lang mee. 5 x een kartonfilter wisselen is al duurder...

Dat zuiniger rijden is een fabeltje, als je zo'n filter monteert trek je altijd vol gas op om even dat BROOAAP! te horen... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 23:29 #857270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic K&n luchtfilter
Volgens mij heeft de matzwarte 360 van driftigekees een K&N luchtfilter. Geeft een leuk bijgeluidje. Maar 't kan ook zo'n PiperCross ding zijn geweest bedenk ik me nu opeens... En ja, je gaat er idd harder van optrekken :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD