Welke radiator moet er in
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-02-2004 20:34 #625507
door V300 register
Welke radiator moet er in is gemaakt door V300 register
hallo allemaal.
Ik had even een vraagje.
Ik bouw een nwe radiator in mijn auto als ik de nwe motor inbouw.
IVBM. betere koeling opgevoerd blok.
En de oude is een beetje gebutst dus het zal zeker geen kwaad kunnen.
Ook bouw ik een koudere termostaat schakelaar in.
En kan ik de koelfan straks met een schakelaar zelf aanzetten.
Ook zal er mischien een koudere termostaatklep gemonteerd worden.
maar goed ik heb de keuze uit twee rads.
1 is aleen voor de B14 en de ander is zowel voor de B14 als voor de B172 geschikt.
Aleen is de 2e radiator meer dan 20 (PL)euro duurder.
Dus heeft de B14/B172 radiator meer koelend oppervlak ofzo?
MVG.
Andries
Ik had even een vraagje.
Ik bouw een nwe radiator in mijn auto als ik de nwe motor inbouw.
IVBM. betere koeling opgevoerd blok.
En de oude is een beetje gebutst dus het zal zeker geen kwaad kunnen.
Ook bouw ik een koudere termostaat schakelaar in.
En kan ik de koelfan straks met een schakelaar zelf aanzetten.
Ook zal er mischien een koudere termostaatklep gemonteerd worden.
maar goed ik heb de keuze uit twee rads.
1 is aleen voor de B14 en de ander is zowel voor de B14 als voor de B172 geschikt.
Aleen is de 2e radiator meer dan 20 (PL)euro duurder.
Dus heeft de B14/B172 radiator meer koelend oppervlak ofzo?
MVG.
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-02-2004 21:00 #655929
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
20 euro meer is niet zo gek voor een anderhalf keer zo grote radiator :-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2004 10:44 #655930
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
owja andries,
een verbetering van het koelsysteem kun je nog verkrijgen door het plaatje achterop de cilinderkop te voorzien van een slangaansluiting,
en van daaruit een dun slangetje terug te leiden naar een koel gedeelte van het systeem (bv voorraadvaatje)
Zo voorkom je dat zich achterin de kop stoombellen ophopen, waardoor bij volle belasting de kop krom zou kunnen gaan.
Groetjes Wouter
een verbetering van het koelsysteem kun je nog verkrijgen door het plaatje achterop de cilinderkop te voorzien van een slangaansluiting,
en van daaruit een dun slangetje terug te leiden naar een koel gedeelte van het systeem (bv voorraadvaatje)
Zo voorkom je dat zich achterin de kop stoombellen ophopen, waardoor bij volle belasting de kop krom zou kunnen gaan.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2004 22:51 #655931
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Bedankt!
voor al jullie reakties!
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 1.7/1.4 rad. ga.
Maar ik vergelijk em zoiezo met de oude.
Ik heb nog een omgebouwd plaatje liggen.(Deze kwam vd. Alpine motor.
Hier zat een extra temp.meter in.
Dus dan nippel erin en slangetje naar expansievaatje.
Dat zal ik eens verder uitzoeken.
Greets
Andries
voor al jullie reakties!
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 1.7/1.4 rad. ga.
Maar ik vergelijk em zoiezo met de oude.
Ik heb nog een omgebouwd plaatje liggen.(Deze kwam vd. Alpine motor.
Hier zat een extra temp.meter in.
Dus dan nippel erin en slangetje naar expansievaatje.
Dat zal ik eens verder uitzoeken.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-04-2004 01:32 #655932
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2004 19:16 #655933
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Nog even over de evt. voordelen van een elektrische fan t.o.v. het standaard exemplaar met de viscokoppeling. Het feit dat een elektrische (Kenlowe-)fan in de V360 Cup verboden is, lijkt er m.i. toch op te wijzen dat het meer vermogen geeft. Bovendien is die fan geleverd bij de R-Sport opvoerset van Volvo zelf. Die set zit nu eindelijk in mijn 360 waarschijnlijk is de auto vrijdag a.s. klaar - maar wegens het ontbreken van een thermostaatje leek het me in overleg met de monteur beter toch de standaard fan te handhaven. Omdat de radiateur niet meer zo tof is, kan die elektrische fan er later alsnog in, samen met de nieuwe radiateur. Of speelt hier iets anders, nl. dat de R-Sport set bedoeld was voor een ouder type motor met een slechtere fan dan in mijn exemplaar (360 met carburateur en katalysator van december 88). Een pluspunt van een elektrische fan kan zijn dat hij vanaf het dashboard uit te schakelen is moet dan wel een waarschuwingslamp bij voor tijdens slaloms. Zon run duurt immers nooit langer dan anderhalve minuut, en als het toch pks scheelt, is bijv. een BX 16 Valve net te pakken.
Nu ik het toch over radiateurs heb: weet iemand nog ergens een goede liggen toevallig? De oude heeft een klap gekregen toen ik over een stoeprand vloog tijdens een slalom. De noodreparatie van toen (plm. 1 jaar, oftewel 2000 km geleden veel rij ik er niet mee) met Holts Wonderweld heeft het tot dusver goed gehouden.
Nu ik het toch over radiateurs heb: weet iemand nog ergens een goede liggen toevallig? De oude heeft een klap gekregen toen ik over een stoeprand vloog tijdens een slalom. De noodreparatie van toen (plm. 1 jaar, oftewel 2000 km geleden veel rij ik er niet mee) met Holts Wonderweld heeft het tot dusver goed gehouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2004 20:14 #655934
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Ik heb een radiateur in goede staat voor een 360 liggen in Delft. Ik heb je een mailtje gestuurd met mijn adresgegevens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2004 22:48 #655935
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Alexander, je e-mailadres uit je profiel kan ik niet bereiken. Als je interesse hebt, kun je mij mailen op het mailadres in mijn profiel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-06-2004 17:37 #655936
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Mijn 360 is een exemplaar dat ooit bedoeld was voor export naar Zweden, er staan Zweedstalige opschriften langs de tankdop en op de tankmeter. Het is een sedan, met carburateur en katalysator. Omdat de motor met katalysator een hogere compressie heeft dan wat normaal in deze autos ligt, is het een uitstekende basis voor de R-Sport opvoerset (waar ik eigenlijk helemaal niet naar op zoek was, maar toevallig tegenaan liep).
Wat moet die radiateur kosten? Eventueel ruilen tegen een goede carburateur, plus origineel, compleet luchtfilterhuis?
Wat moet die radiateur kosten? Eventueel ruilen tegen een goede carburateur, plus origineel, compleet luchtfilterhuis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-06-2004 19:27 #655937
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke radiator moet er in
Ik heb zelf nog een carburateur liggen en dergelijke. Ik houd het liever bij mijn injectiesysteem. Mijn vraagprijs voor de radiateur is 40 euro. Mail maar als je interesse hebt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets