Extra koeling
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2004 10:52 #625499
door V300 register
Extra koeling is gemaakt door V300 register
Volgende vraag (ja ik ben lastig), ik hoor dat de koeling van de volvo 340 niet echt breed bemeten is en mogelijk ben ik van plan hem mee te nemen naar Spanje (gaat zo'n autootje ook eens op vakantie), nu kan het in is het in de zomer in zuid Spanje niet bepaald koud, is dit iets om me zorgen over te maken? Zo ja kan ik er iets aan doen (tweede radiator systeem erbij, iets in die richting)? Misschien een of twee kachel radiators (aangesloten op het normale systeem) voorin naast de radiatorfan?
Ik las ergens hier op de forum ( www.volvo300club.nl/discus/messages/31/3694 .html?1082539881 ) dat de ruimte voor mistlampen ook met behulp van buizen als koeling naar het blok te lijden is (Ram-Air) heeft iemand hier ervaring mee?
Sorry, net nieuw en heel veel vragen, je wil toch het maximale van je auto (het liefst zonder veel kosten)
Bij voorbaat dank
Ik las ergens hier op de forum ( www.volvo300club.nl/discus/messages/31/3694 .html?1082539881 ) dat de ruimte voor mistlampen ook met behulp van buizen als koeling naar het blok te lijden is (Ram-Air) heeft iemand hier ervaring mee?
Sorry, net nieuw en heel veel vragen, je wil toch het maximale van je auto (het liefst zonder veel kosten)
Bij voorbaat dank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2004 13:48 #656855
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Extra koeling
Ik ben vorig jaar (in die bloedhete zomer) met mijn 360 2 liter en een vouwwagen naar Spanje geweest. Onderweg hebben we temperaturen van ruim boven de 40 graden gehad. Op zich hadden mijn vriendin en ik daar meer last van dan de auto. De temperatuurmeter van het koelwater stond op ongeveer tweederde (soms zelfs bijna driekwart) van zijn schaalverdeling, maar is nooit in het rood geweest.
We hebben ook nog solso met de auto gereden in Spanje en dat ging prima. De meter stond dan netjes in het midden.
We hebben ook nog solso met de auto gereden in Spanje en dat ging prima. De meter stond dan netjes in het midden.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2004 13:50 #656856
door V300 register
Dank je wel, weer een zorg minder
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-10-2004 23:21 #656857
door V300 register
je hebt een 1700; die heeft een grote radiator en een zeer groot oliereservoir (nog groter dan de 2 liter).
extra koeling is dus niet echt nodig.
extra koeling is dus niet echt nodig.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2004 18:29 #656858
door V300 register
En als jouw huidige rad ooit eens lek gaat dan kun je er een Diesel koelblok in laten zetten.
Das goedkoper dan een nwe.
En er een winter termostaat bij kopen.
Greets
Andries
Das goedkoper dan een nwe.
En er een winter termostaat bij kopen.
Greets
Andries
Moderators: Mark Smeets