Tuning
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-11-2004 15:56 #625492
door V300 register
Tuning is gemaakt door V300 register
Hallo,
Een maand geleden heb ik een volvo 360 GL gekocht. De auto heeft nu een 100.000 km gereden en ik hoop dat er nog veel kilometes bijkomen. Vorige week heb ik de ontluchting dichtgemaakt en een openluchtfilter ingebouwd, nu ben ik op zoek naar een veerpootbrug / stabilisator stang, heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen? Verder wil ik de auto nog sneller gaan maken en ik vraag me af of er mensen zijn met handige tips. De auto schakelt heel stroef wanneer het koud is buiten, is het verstandig om de oli te vervangen van de versnellingsbak? Differentieel olie?
Alvast bedankt, mvg
Maarten
Een maand geleden heb ik een volvo 360 GL gekocht. De auto heeft nu een 100.000 km gereden en ik hoop dat er nog veel kilometes bijkomen. Vorige week heb ik de ontluchting dichtgemaakt en een openluchtfilter ingebouwd, nu ben ik op zoek naar een veerpootbrug / stabilisator stang, heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen? Verder wil ik de auto nog sneller gaan maken en ik vraag me af of er mensen zijn met handige tips. De auto schakelt heel stroef wanneer het koud is buiten, is het verstandig om de oli te vervangen van de versnellingsbak? Differentieel olie?
Alvast bedankt, mvg
Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-11-2004 04:46 #656916
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
Helaas is dat mooie onderdeel voor de sportievere rijders niet zo te koop.
Er was door een van de leden hier ooit een erg sympatieke aktie gestart dat je als een groep een stel veerpoot bruggen kon laten maken.
Dit kwam als ik mij goed herinner op maar 45 Euro.
Toch kwam er onbegrijpelijk nog veel gezeur over de "te dure" veerpootbruggen.
Omdat het wel beter "zelf" te maken was.
Ik vraag me trouwens af hoeveel van die mensen die het wel even zelf zouden doen daadwerkelijk een veerbrug hebben gemonteerd.(Zonder teun de beun constukties.)
Uiteindelijk zijn ze maar in zeer beperkte serie gemaakt.
Ik zou er alsnog meer voor willen betalen.
Als iemand/dezelfde zoiets weer zou kunnen maken
Desnoods maar eentje.
Voor tuning moet ik je wel adviseren om eerst een vraagbaak of een Hayes werkplaats handboek aan te schaffen.
Als nokkenas een K nokkenas uit een 240.
Het vliegwiel een aantal kilos laten afdraaien bij Technotrans in veendam.
Dat scheeld een groot stuk als je wat flotter wil optrekken.
Er was door een van de leden hier ooit een erg sympatieke aktie gestart dat je als een groep een stel veerpoot bruggen kon laten maken.
Dit kwam als ik mij goed herinner op maar 45 Euro.
Toch kwam er onbegrijpelijk nog veel gezeur over de "te dure" veerpootbruggen.
Omdat het wel beter "zelf" te maken was.
Ik vraag me trouwens af hoeveel van die mensen die het wel even zelf zouden doen daadwerkelijk een veerbrug hebben gemonteerd.(Zonder teun de beun constukties.)
Uiteindelijk zijn ze maar in zeer beperkte serie gemaakt.
Ik zou er alsnog meer voor willen betalen.
Als iemand/dezelfde zoiets weer zou kunnen maken
Desnoods maar eentje.
Voor tuning moet ik je wel adviseren om eerst een vraagbaak of een Hayes werkplaats handboek aan te schaffen.
Als nokkenas een K nokkenas uit een 240.
Het vliegwiel een aantal kilos laten afdraaien bij Technotrans in veendam.
Dat scheeld een groot stuk als je wat flotter wil optrekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-11-2004 04:46 #656917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
Mischien later kijken in vraagbaak naar voor jouw ideaale eindvertraging.(Hoge top of een 340 diff. in combi met de gretigere nokkenas.(
K Nokkenas levert wat minder koppel in het lagere toeren gebied.
Maar gaat helemaal "wild" boven in het toeren gebied.
Kwa injectie zou ik dat chiptuning topic eens in de gaten houden.
Maar als je een "dom" systeem hebt zonder lambda sonde.
Dan zou ik met wat hulp van een expert met een rollenbank wat gaan spelen met hogere inspuitdrukken en injectors van een 2.3i.
Over 2,3 gesproken wist je dat de B23 motor eigenlijk best makkelijk in jouw 360 past?
Hij is namelijk aan de buitenkant bijna precies hetzelfde.
Het is al zeker vaker gedaan.
Std een stuk meer pk's en een heel stuk meer koppel.
Sterker nog het lijkt me kwa prijs/prestatie nog de beste optie.(Mischien koop/bouw ik zelf nog eens zo'n 360 erbij.)
Dan alleen nog een een K nokkenas en je kunt GTI's en GSI pesten op de Autobahn.
Veel succes.
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 27 november 2004)
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 27 november 2004)
K Nokkenas levert wat minder koppel in het lagere toeren gebied.
Maar gaat helemaal "wild" boven in het toeren gebied.
Kwa injectie zou ik dat chiptuning topic eens in de gaten houden.
Maar als je een "dom" systeem hebt zonder lambda sonde.
Dan zou ik met wat hulp van een expert met een rollenbank wat gaan spelen met hogere inspuitdrukken en injectors van een 2.3i.
Over 2,3 gesproken wist je dat de B23 motor eigenlijk best makkelijk in jouw 360 past?
Hij is namelijk aan de buitenkant bijna precies hetzelfde.
Het is al zeker vaker gedaan.
Std een stuk meer pk's en een heel stuk meer koppel.
Sterker nog het lijkt me kwa prijs/prestatie nog de beste optie.(Mischien koop/bouw ik zelf nog eens zo'n 360 erbij.)
Dan alleen nog een een K nokkenas en je kunt GTI's en GSI pesten op de Autobahn.
Veel succes.
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 27 november 2004)
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 27 november 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-11-2004 04:52 #656918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
De bakolie dient overgens om de drie jaar vervangen te worden.
In de diff moet andere olie als de bak.
Ook lijkt het me handig om af en toe een likje vet (Hetzelfde spul als voor aandrijfassen)aan schanierpunten van de schakelstang te doen.
Ook kun je in zo'n vraagbaak vinden hoe je alles weer een beetje afstelt.(Dan schakeld ie zoiezo weer wat mooier.)
Anders kan ik je wel wat (Hoe af testellen) gegevens toemailen
Greets
Andries
In de diff moet andere olie als de bak.
Ook lijkt het me handig om af en toe een likje vet (Hetzelfde spul als voor aandrijfassen)aan schanierpunten van de schakelstang te doen.
Ook kun je in zo'n vraagbaak vinden hoe je alles weer een beetje afstelt.(Dan schakeld ie zoiezo weer wat mooier.)
Anders kan ik je wel wat (Hoe af testellen) gegevens toemailen
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2004 00:19 #656919
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
Ik dacht dat de K nokkenas altijd al in de 360 zat en dat de volgende stap de H nokkenas (uit de 242GT) was? Dat heb ik me lang geleden eens laten vertellen door iemand van Volvo NL. Deze had (als ik het me goed herinner) een B23 met 140pk.
Het inbouwen van een 2,3 is inderdaad goed te doen en geeft een leuk resultaat. Ik zou dan de B230 nemen (nieuwer blok).
Het inbouwen van een 2,3 is inderdaad goed te doen en geeft een leuk resultaat. Ik zou dan de B230 nemen (nieuwer blok).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-11-2004 18:02 #656920
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
Andries,
Al je mij gegevens toe zou kunnen sturen naar mijn hotmail graag zelfs!. Die kunnen vast wel goed van te pas komen.
Alvast bedankt,
Gegroet Maarten
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Al je mij gegevens toe zou kunnen sturen naar mijn hotmail graag zelfs!. Die kunnen vast wel goed van te pas komen.
Alvast bedankt,
Gegroet Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-12-2004 16:56 #656921
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tuning
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets