Chiptuning
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-11-2004 19:39 #625490
door V300 register
Chiptuning is gemaakt door V300 register
Yeah!
Binnenkort (met een paar weken) krijgt een vriend van mij een universeel uitlees/herprogrammeer apparaat voor bijna elk model auto met een injectiecomputer.
Wij gaan hier eerst eens een tijdje mee spelen met mijn Volvo als proefkonijn :-)
(Settings uitlezen kan bij elk model, settings mbt inspuitmomenten e.d alleen bij multipoint injectie motoren)
We gaan eerst heel voorzichtig kijken wat we kunnen afstellen in de volvo software, en hoeveel vermogenswinst we stapje voor stapje kunnen behalen.
Wellicht is het daarna mogelijk deze settings op te slaan en door te voeren.
Ik kan nog niets met zekerheid zeggen, maar als het werkt zal ik eens met hem praten over een tuning-middag ofzo :-)
Even een vraagje, is er al een maloot van de club geweest die zijn 360 Inj. bij Rica heeft laten tunen, en wat zijn de ervaringen????
Binnenkort (met een paar weken) krijgt een vriend van mij een universeel uitlees/herprogrammeer apparaat voor bijna elk model auto met een injectiecomputer.
Wij gaan hier eerst eens een tijdje mee spelen met mijn Volvo als proefkonijn :-)
(Settings uitlezen kan bij elk model, settings mbt inspuitmomenten e.d alleen bij multipoint injectie motoren)
We gaan eerst heel voorzichtig kijken wat we kunnen afstellen in de volvo software, en hoeveel vermogenswinst we stapje voor stapje kunnen behalen.
Wellicht is het daarna mogelijk deze settings op te slaan en door te voeren.
Ik kan nog niets met zekerheid zeggen, maar als het werkt zal ik eens met hem praten over een tuning-middag ofzo :-)
Even een vraagje, is er al een maloot van de club geweest die zijn 360 Inj. bij Rica heeft laten tunen, en wat zijn de ervaringen????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-11-2004 17:13 #656922
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Chiptuning
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-11-2004 17:23 #656923
door V300 register
hee hallo paul als je gaat rommelen wel even op de vermogens bank !!! dan kunnen we het echte vermogen wist zien !! maar ik denk dat er weinig te halen valt zeker geen 10 pk dus wat wil je gaan doen meer brandstof laten geven ? onsteking tijdstip veranderen ? meer kan je niet doen maar dat soort dingen kan je ook zonder chippen doen dus !! gr dennis
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-11-2004 19:53 #656924
door V300 register
Eeuh.. ik heb daar geen beschikking over een vermogensbank :-)
We gaan idd kijken hoe we de inspuitmomenten kunnen aanpassen om hem iets sneller/zuiniger te maken.
We gaan idd kijken hoe we de inspuitmomenten kunnen aanpassen om hem iets sneller/zuiniger te maken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2004 21:09 #656925
door V300 register
Zou je ook het stationaire toerental kunnen wijzigen CQ opschroeven?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2004 21:50 #656926
door V300 register
Stationair kan je naartuurlijk gewoon met de stelschroef fixen, ik denk dat je de computer zo kan programmeren dat hij een bepaalde hoeveelheid lucht toelaat bij de benzine, en daarbij ook het inspuit moment,
Toevallig os vandaag de apparatuur bij de garage binnengekomen en ik heb al even rondgesnuffeld in de software, GVD een systeem van 4950,- en de volvo 360 staat er weer niet in, wel de 240 met B200F en de Volvo 740 met de B2004 met de Bosh LJ-Jetronic, ik denk dat deze software ook wel voor de 360 gaat werken, maar ik ga ze toch een mail sturen.. grrrmbl...
Toevallig os vandaag de apparatuur bij de garage binnengekomen en ik heb al even rondgesnuffeld in de software, GVD een systeem van 4950,- en de volvo 360 staat er weer niet in, wel de 240 met B200F en de Volvo 740 met de B2004 met de Bosh LJ-Jetronic, ik denk dat deze software ook wel voor de 360 gaat werken, maar ik ga ze toch een mail sturen.. grrrmbl...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2004 07:59 #656927
door V300 register
LJ-jetronic??
Nooit van gehoord
Nooit van gehoord
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2004 10:23 #656928
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Chiptuning
Het is LE-Jetronic toch?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-12-2004 10:42 #656929
door V300 register
Jetronic systemen zijn met verschillende lettercodes geleverd.
verschil is de uitvoering van het systeem, waar het verschil precies zit weet ik niet.
ik ken LH, LJ, LE jetronics. ik zal thuis eens kijken waar die zoal in zitten.
Groetjes Wouter
verschil is de uitvoering van het systeem, waar het verschil precies zit weet ik niet.
ik ken LH, LJ, LE jetronics. ik zal thuis eens kijken waar die zoal in zitten.
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2004 11:29 #656930
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Chiptuning
De folder van, ik geloof 1983/84, zegt dat het eerste type GLT een Bosch LE-Jetronic inspuitunit had. Misschien zitten die andere types op de 200 en 700 serie?
Moderators: Mark Smeets