Ultieme Race Volvo 300
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2003 08:24 #625485
door V300 register
Ultieme Race Volvo 300 is gemaakt door V300 register
Omdat ik net zoiets bij de Dafclub heb gezien.
Begin ik een eens een leuke topic.
waarbij je wat van mekaar kan leren.
Want je moet tenslotte wel wat creatief zijn om een volvo 300 te tunen.
Wat is de ulieme straat volvo 360/340.
Bijv.
Volvo 360
- 2.3 turbo blok./2.0 met 2 dubb.webb.
- veerpootbrug
- Andere dempers(Bij koni heb ik gezocht )
- verlaagd/of zo houden voor rally look.
- Sachs power clutch (Als ie er is.)
- Zwaardere remmen.(Is van een 240 michien pas te maken?)
- 14" GLT spaak velgen.
- Andere (sport)uitlaat.(Zelfbouw)
Enz.
- Uitgebreider dashboard/middenconsole met toerenteller/oliedruk/olietemp/enz.
Volvo 340.
Oetinger heeft ook 340 tigers (met cvt?) getuned ik geloof met een spoilerset en een opgeboord B14 blok naar 1600 cc.(Zal toch wel wat waard zijn als je dat nog in de schuur hebt staan.
volvo 340
- B14 4E met een iets gevlakte 2E cil.kop
- Dubbele webb. of een 2 traps weber van een andere auto die past en een grotere venturi/sproeier heeft.
- veerpoot brug.
- 360 geventileerde schijven voor en en 2 cm grotere 360 trommels achter.(Moet aleen de handremkabels volgens mij overzetten.)
- 14" GLT spaakvelgen met plattere banden.(Om weer op 13" uit te komen.)
- Zwaardere koppeling.
- bij een CVT een vacuumtank op de EMVK met een terugslagklepje.
- Uitgebreider dashboard/middenconsole met toerenteller/oliedruk/olietemp/enz.
-
-
-
-
Er is gewoon heel veel kennis op dit forum.
Bij de Dafclub staat al een mooie lijst voor een Daf66.En het is gewoon leuk om te lezen wat jullie zoal aan tuning gefreakt hebben.
Vr.Gr Andries H.
Begin ik een eens een leuke topic.
waarbij je wat van mekaar kan leren.
Want je moet tenslotte wel wat creatief zijn om een volvo 300 te tunen.
Wat is de ulieme straat volvo 360/340.
Bijv.
Volvo 360
- 2.3 turbo blok./2.0 met 2 dubb.webb.
- veerpootbrug
- Andere dempers(Bij koni heb ik gezocht )
- verlaagd/of zo houden voor rally look.
- Sachs power clutch (Als ie er is.)
- Zwaardere remmen.(Is van een 240 michien pas te maken?)
- 14" GLT spaak velgen.
- Andere (sport)uitlaat.(Zelfbouw)
Enz.
- Uitgebreider dashboard/middenconsole met toerenteller/oliedruk/olietemp/enz.
Volvo 340.
Oetinger heeft ook 340 tigers (met cvt?) getuned ik geloof met een spoilerset en een opgeboord B14 blok naar 1600 cc.(Zal toch wel wat waard zijn als je dat nog in de schuur hebt staan.
volvo 340
- B14 4E met een iets gevlakte 2E cil.kop
- Dubbele webb. of een 2 traps weber van een andere auto die past en een grotere venturi/sproeier heeft.
- veerpoot brug.
- 360 geventileerde schijven voor en en 2 cm grotere 360 trommels achter.(Moet aleen de handremkabels volgens mij overzetten.)
- 14" GLT spaakvelgen met plattere banden.(Om weer op 13" uit te komen.)
- Zwaardere koppeling.
- bij een CVT een vacuumtank op de EMVK met een terugslagklepje.
- Uitgebreider dashboard/middenconsole met toerenteller/oliedruk/olietemp/enz.
-
-
-
-
Er is gewoon heel veel kennis op dit forum.
Bij de Dafclub staat al een mooie lijst voor een Daf66.En het is gewoon leuk om te lezen wat jullie zoal aan tuning gefreakt hebben.
Vr.Gr Andries H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2003 12:14 #655948
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Moeten er bij de 340 eigenlijk per se 13" onder? Kan je niet de rest wat aanpassen op 14"? Waarom wel/niet?
Vergeet de spoilers trouwens niet! voor de sportieve looks.
Vergeet de spoilers trouwens niet! voor de sportieve looks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2003 13:22 #655949
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Geventileerde schijven 360??????
VERTEL!!
VERTEL!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2003 17:48 #655950
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Vergeet het sportstuur en de sportstrepen niet..
Voor een sportuitlaat houd ik mij wel aanbevolen, vooral zo eentje met dubbele pijpen links en rechts!
Voor een sportuitlaat houd ik mij wel aanbevolen, vooral zo eentje met dubbele pijpen links en rechts!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2003 23:41 #655951
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Origineel is natuurlijk het mooist! Heeft er iemand meer informatie over de uitvoering die ik in deze advertentie tegen kwam? Ik kan er namelijk niets over vinden..
www.volvoklassiek.nl/bestanden/bekijk.php?a ctie=pictureinfo&id=45
www.volvoklassiek.nl/bestanden/bekijk.php?a ctie=pictureinfo&id=45
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
10-06-2003 13:10 #655952
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Ultieme Race Volvo 300
De ultieme 340 is natuurlijk uitgevoerd met de dubbele carburateurs van de R-sport kop en eventueel de R-sport nokkenas, of anders inderdaad die Oettinger.
Voor informatie over R-sport moet je zijn bij Sam Steffanson tuning in Zweden (S.A.M. tuning als ik me niet vergis), die heeft indertijd de complete fabrieksvoorraad opgekocht, en de rechten geloof ik.
Er is ook een 360Racing gemaakt, met B19-turbo-motor en 155pk. En met dichtgemaakte GLT-achterspoiler, naar verluid. Ik ben nog steeds op zoek naar gegevens hierover.
Voor informatie over R-sport moet je zijn bij Sam Steffanson tuning in Zweden (S.A.M. tuning als ik me niet vergis), die heeft indertijd de complete fabrieksvoorraad opgekocht, en de rechten geloof ik.
Er is ook een 360Racing gemaakt, met B19-turbo-motor en 155pk. En met dichtgemaakte GLT-achterspoiler, naar verluid. Ik ben nog steeds op zoek naar gegevens hierover.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2003 07:17 #655953
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2003 18:29 #655954
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
www.volvoklassiek.nl/bestanden/bekijk.php?a
ctie=pictureinfo&id=45
Deze auto is nog te koop!!!
Volledig gerestaureerd en slechts een paarduizend kms.
Moet wel uit belgie worden geimporteerd...
Ik heb er (nog) geen geld voor, maar dit lijkt me toch wel een collector's item.
Deze auto is nog te koop!!!
Volledig gerestaureerd en slechts een paarduizend kms.
Moet wel uit belgie worden geimporteerd...
Ik heb er (nog) geen geld voor, maar dit lijkt me toch wel een collector's item.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-09-2003 18:22 #655955
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ultieme Race Volvo 300
Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een 2,3 liter 16v motor of iets dergelijks in een 360?
Past dat zomaar, kan de versnellingsbak en aandrijflijn het hebben?
En hoe zit het met electronica (ben wel handig maar alles waar kabeltjes aan zitten krijg ik op een of andere manier wel kapot dus dat laat ik meestal doen).
Ook als er mensen zijn die een 360 al eens van remschijven achter hebben voorzien hoor ik daar graag over.
Past dat zomaar, kan de versnellingsbak en aandrijflijn het hebben?
En hoe zit het met electronica (ben wel handig maar alles waar kabeltjes aan zitten krijg ik op een of andere manier wel kapot dus dat laat ik meestal doen).
Ook als er mensen zijn die een 360 al eens van remschijven achter hebben voorzien hoor ik daar graag over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
13-09-2003 21:18 #655956
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Ultieme Race Volvo 300
16V zal wel niet eenvoudig passen. Bovendien is het een minder degelijke motor dan de gewone 2.3, zelfs in turbo. De kabelboom van een 16V is in de 7-serie afwijkend van een gewone, dus daar krijg je ook mee te maken. Als je een complete 740 16V hebt om ernaast te zetten en over te bouwen, gaat het misschien lukken, maar anders zou ik me beperken tot een gewone B23(0), eventueel met turbo. Dat past in ieder geval, ook al moet je een paar dingen verbouwen.
Denk erom, in de motorruimte van een 7-serie lijkt ELKE motor klein, zelfs een B280 heeft nog alle ruimte rondom.
Denk erom, in de motorruimte van een 7-serie lijkt ELKE motor klein, zelfs een B280 heeft nog alle ruimte rondom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets