Sneller blok in 340
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 00:35 #625453
door V300 register
Sneller blok in 340 is gemaakt door V300 register
1: Ik ben erg benieuwd wat voor blokken er allemaal in een 340 passen. Ik heb al allerlei dingen voorbij horen komen. Maar ben erg benieuwd hoeveel werk het dan inhoud. En wat er allemaal over gezet moet worden van de aandrijflijn.
2: Wat natuurlijk super gaaf zou zijn, is een 340 met CVT, en een snel blok. In hoeverre is dit haalbaar?
2: Wat natuurlijk super gaaf zou zijn, is een 340 met CVT, en een snel blok. In hoeverre is dit haalbaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 11:36 #656595
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 15:23 #656596
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
cvt, grapje zeker? Dat wordt volgens mij idd een regelrecte onderhoudsramp. Maar je moet ook eigenlijk niet naar mij luisteren, ik ben geen automonteur. Het 2.3i blok van de 740 met 130pk past er wel in in ieder geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 15:46 #656597
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
Dat zei ik dus... het was best leuk, maar om de maand ofzo moestie riemen van de CVT vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 17:07 #656598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
mwoah, dat valt reuze mee hoor, cvt kan prima overweg met meer vermogen.
alleen, meer koppel bij lage toerentallen, is geen goed idee.
zoals bij alle CVT's geldt dat het koppel de belangrijkste beperkende factor is.
je kunt een zeer snelle automaat bouwen met gebruikmaking van een renault alpine of gordini motor.
met een handbak kun je ook niet gek veel meer doen dan een 2.3 zonder grote problemen te krijgen met aandrijfassen etc.
probleem van de CVT is dat 99% van de monteurs niet eens weet hoe het onderhoud werkt bij een standaard uitvoering.
alleen, meer koppel bij lage toerentallen, is geen goed idee.
zoals bij alle CVT's geldt dat het koppel de belangrijkste beperkende factor is.
je kunt een zeer snelle automaat bouwen met gebruikmaking van een renault alpine of gordini motor.
met een handbak kun je ook niet gek veel meer doen dan een 2.3 zonder grote problemen te krijgen met aandrijfassen etc.
probleem van de CVT is dat 99% van de monteurs niet eens weet hoe het onderhoud werkt bij een standaard uitvoering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2005 17:45 #656599
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
Hoe zat dat dan met Andries, die is toch geswitched naar 5-bak omdat zijn cvt steeds stuk ging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-10-2005 21:36 #656600
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sneller blok in 340
www.volvo300club.nl/discus/messages/29/3434
.html?1106392974
Dat zal daar vast wel ergens tussenstaan
Dat zal daar vast wel ergens tussenstaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets