Luchtfilters op dubbele solexen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-03-2005 00:11 #625447
door V300 register
Luchtfilters op dubbele solexen is gemaakt door V300 register
Ik ben bezig met een setje dubbele solexen, die moeten op mijn GLS komen.
Inmiddels heb ik de gebruikte carburateurs vervangen voor (hagel)nieuwe, en deze, met dempers, gemonteerd op de inlaatspruitstukken.
Gasklep zit er ook op, en de venturies zitten er nog los bij, maar die zijn in theorie gauw gemonteerd. Eigenlijk hoop ik ze zo te kunnen monteren, kwestie van de ouwe (enkele) solex met spruitstuk ervan af en deze erop, gaskabel aansluiten en wellicht nog het nodige afstellen.
Benzinefilter zal ik ook even vervangen, en dan hoop ik dat de pomp voldoende benzine brengt om beide carbs te voeden.
(tot nu toe) Enige probleem, ik heb geen luchtfilters bij de carbs.
Hoe zit dat precies bij een R-Sport? Heeft die twee "paddestoelen", of een groot filter? Of zelfs 4 losse kelken? Ik heb inmiddels bij Efka import en Biesheuvel autosport wat advies gevraagd, maar jullie suggesties zijn ook welkom.
Inmiddels heb ik de gebruikte carburateurs vervangen voor (hagel)nieuwe, en deze, met dempers, gemonteerd op de inlaatspruitstukken.
Gasklep zit er ook op, en de venturies zitten er nog los bij, maar die zijn in theorie gauw gemonteerd. Eigenlijk hoop ik ze zo te kunnen monteren, kwestie van de ouwe (enkele) solex met spruitstuk ervan af en deze erop, gaskabel aansluiten en wellicht nog het nodige afstellen.
Benzinefilter zal ik ook even vervangen, en dan hoop ik dat de pomp voldoende benzine brengt om beide carbs te voeden.
(tot nu toe) Enige probleem, ik heb geen luchtfilters bij de carbs.
Hoe zit dat precies bij een R-Sport? Heeft die twee "paddestoelen", of een groot filter? Of zelfs 4 losse kelken? Ik heb inmiddels bij Efka import en Biesheuvel autosport wat advies gevraagd, maar jullie suggesties zijn ook welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-03-2005 01:20 #656740
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtfilters op dubbele solexen
hihi "Inmiddels heb ik de gebruikte carburateurs vervangen voor (hagel)nieuwe"
cool...
de gebruikte teurs, verkoop je die weer?
Groetjes Wouter
cool...
de gebruikte teurs, verkoop je die weer?
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2005 00:06 #656741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtfilters op dubbele solexen
Hangt van je bod af.
De gebruikte teurs hebben volgens de verkoper bijna 2 ton op gas gelopen.
Zien er niettemin helemaal niet slecht uit.
Als je ze wilt hebben, ga er dan wel van uit dat ik er geen inlaatspruitstuk meer bij heb.
Kep er trouwens ook nog een tweetal gasstukken bij, met de nippels en alles er nog op en aan.
De gebruikte teurs hebben volgens de verkoper bijna 2 ton op gas gelopen.
Zien er niettemin helemaal niet slecht uit.
Als je ze wilt hebben, ga er dan wel van uit dat ik er geen inlaatspruitstuk meer bij heb.
Kep er trouwens ook nog een tweetal gasstukken bij, met de nippels en alles er nog op en aan.
Moderators: Mark Smeets