B172 tunen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2004 23:04 #656845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
De draadboom van het injectiesysteem is los van de rest bij een 4-serie, dus dat hoeft geen probleem te zijn. En een voetkoppeling hoeft bij een cvt ook geen bezwaar te zijn, de 343 turbo van het zweedse rallyteam had dat ook! Je zou 'm met ter tijd automatisch kunnen maken met een "click & go" systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2005 22:38 #656846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
op het forum van volvo 300 mania is iemand die zijn 340 1.7 voorzien heeft van een 2 liter renault blok (uit een volvo 460, 2.0 dus)

dit paste eigenlijk vrij goed, het sleutelwerk viel dus wel mee.

foto's en meer info (engelstalig) op www.volvo300mania.com/forum-uk/volvo-340-36 0-f1347.htm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2005 16:58 #656847 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
Ow, maar dat is een fijne motor!
Op papier heeft ie wat minder PK's dan een B200E, maar dat heb ik bij mijn oude 460 nooit gemerkt. Ding sleurde eigenlijk bij alle toerentallen gewoon erg lekker en ik kon er ook erg zuinig mee rijden. Verder is ie een stuk stiller dan een B200 blok. Enige nadeel is dat het een Renault is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2006 21:55 #656848 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
I have fitted the renault 2.0 ltr from the volvo 460. Good bolt in power. Drivetrain is ok with it ( no problems yet ) I think the polyurethane engine mounts help

Dai

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2006 22:38 #656849 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B172 tunen
Hey Dai,
Welcome on V3C!

Maybe some people here are interested in your polybushes, engine mounts and other polyurethane stuff?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2006 11:43 #656850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
Jeroen, actually I'm interested in polybushes for better handling. So Dai, can you actually decypher this dutch writing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2006 17:44 #656851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
waarom geen 440/480 turbo motor ?? veel meer uit te halen toch ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2006 22:40 #656852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
Well no I can't. But I can pick out words and then probably make a fool of myself. My turn now!

The 1.7 turbo job has been done by Iain huskyracer on V3M and 480europe.

Well the question is what polly bushes do you want?

Dai

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2006 17:50 #656853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
Jongens... Ander onderwerp graag.
Ik zoek per direct stalling voor een 480!



Er staat hier namelijk een 340 zonder motor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2006 19:07 #656854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B172 tunen
It is all bolt in. You need to swap the sump engine mounts, front pully, flywheel, fit the bearing into the crank as the 400 series do not have one, use the 340 manifolds and dizzy cap.
If you want to fit the turbo engine then you need to modify the exhaust manifold by cutting and turning it upside down.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD