Nog niet snel genoeg
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2003 20:16 #624591
door V300 register
Nog niet snel genoeg is gemaakt door V300 register
hoi deskundige
Heb onlangs bij een bekende in zijn daf een b14,
ingebouwd, het ding gaat als de brandweer (vindt ik)Maar er word gevraagd of er nog mogelijkheden zijn er nog meer uit tehalen?? (vraagje voor koen misschien)
het gaat dus om een omgebouwde b14
v66 spruitstukken enkel carburateur.
zou een tweetrapsweber veel verschil maken??
p.s de daf rijdt op gas.
Ik ben benieuwd
gr paul
Heb onlangs bij een bekende in zijn daf een b14,
ingebouwd, het ding gaat als de brandweer (vindt ik)Maar er word gevraagd of er nog mogelijkheden zijn er nog meer uit tehalen?? (vraagje voor koen misschien)
het gaat dus om een omgebouwde b14
v66 spruitstukken enkel carburateur.
zou een tweetrapsweber veel verschil maken??
p.s de daf rijdt op gas.
Ik ben benieuwd
gr paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2003 20:58 #640257
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog niet snel genoeg
B14 is leuk in een Daf, maar als het blok van een 340 in een 66 past, moet ook die van een 360 in een daf passen, en dus ook... een 2.3 turbo blokkie van een 740 Turbo.. da's ook een leuk project,
Maargoed, als je hem sneller wilt hebben is een andere Carbo zoiezo beter, maar heb je voor gas geen aparte carbo aanpassing nodig bij een 2traps carbo?
Maargoed, als je hem sneller wilt hebben is een andere Carbo zoiezo beter, maar heb je voor gas geen aparte carbo aanpassing nodig bij een 2traps carbo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2003 21:22 #640258
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog niet snel genoeg
NEE.
kijk maar eens aan de voorkant achter de krukaspoelie.
In de DAF's wordt het motorrubber direct in het gietijzer geschroefd, de rubbers staan dus rechtop naast elkaar op de motorsteunbalk.
in de V340 zit er een stalen beugel tussen, waarin de motorrubber schuin opzij en iets verder uit elkaar gemonteerd worden. Deze aanpassing is gedaan tegelijkertijd met de introductie van de 1.7 en 2.0, omdat die al meteen de wijder geplaatste schuine rubbers nodig hebben.
Dit is al een reden waarom het niet kan, maar ook in de overige maten kom je klem te zitten. De lengte van de motor bijvoorbeeld. In de 340 is veel ruimte die niet gebruikt wordt door de 1400 prutteldoos, deze wordt wel gebruikt door de grotere motoren. In de DAF past de 1400 net in, en er is dus nauwelijks ruimte over.
Een snellere motor kan wel, als ie maar niet groter is. Alpine/Gordini zijn leuke woorden wat dit aangaat.
groetjes Wouter
kijk maar eens aan de voorkant achter de krukaspoelie.
In de DAF's wordt het motorrubber direct in het gietijzer geschroefd, de rubbers staan dus rechtop naast elkaar op de motorsteunbalk.
in de V340 zit er een stalen beugel tussen, waarin de motorrubber schuin opzij en iets verder uit elkaar gemonteerd worden. Deze aanpassing is gedaan tegelijkertijd met de introductie van de 1.7 en 2.0, omdat die al meteen de wijder geplaatste schuine rubbers nodig hebben.
Dit is al een reden waarom het niet kan, maar ook in de overige maten kom je klem te zitten. De lengte van de motor bijvoorbeeld. In de 340 is veel ruimte die niet gebruikt wordt door de 1400 prutteldoos, deze wordt wel gebruikt door de grotere motoren. In de DAF past de 1400 net in, en er is dus nauwelijks ruimte over.
Een snellere motor kan wel, als ie maar niet groter is. Alpine/Gordini zijn leuke woorden wat dit aangaat.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2003 11:42 #640259
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog niet snel genoeg
Mijn ervaring met 2traps carbu's is niet schokkend met gas. Je kunt wel de compressieverhouding opschroeven (kop vlakken). Het 'klopgetal' van LPG is veel hoger zodat 'pingelen' niet voorkomt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets