360 2.0 red blok carb versie 1986
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-09-2021 16:05 #1041627
door V300 register
360 2.0 red blok carb versie 1986 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier sinds 2 weken een probleem. motor slaat soms af, inhouden op de snelweg, als je gas geeft wordt het erger ??? ontsteking of carburateur probleem? weet niet waar te zoeken. nog adressen bekend in de buurt van noord-limburg waar goede (klasieke) garages zitten? grts, Patrick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
29-09-2021 09:23 #1041628
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Om kort te gaan: Oke, Ja, en Geen idee.
Iets uitbundiger:
Inderdaad kunnen ontsteking en carb de boosdoener zijn. Maar iets meer info kan helpen bij de beeldvorming. Op basis van de verstrekte informatie is niet echt een indicatie te geven.
Heb je de wagen al langer? Onstond het probleem ' ineens' of geleidelijk? Is er iets verandered/gebeurd aan/met de auto toen (die 2 weken geleden)? Wanneer is de ' soms' bij afslaan? Stationair of juist bij vraag naar vermogen? Is het juist met nat weer of met droog weer, of met alle weer? Hoe ruiken de uitlaatgassen, ruik je nog benzine (te rijk)? Start de motor wel goed? Hoe loopt ie stationair?
Iets uitbundiger:
Inderdaad kunnen ontsteking en carb de boosdoener zijn. Maar iets meer info kan helpen bij de beeldvorming. Op basis van de verstrekte informatie is niet echt een indicatie te geven.
Heb je de wagen al langer? Onstond het probleem ' ineens' of geleidelijk? Is er iets verandered/gebeurd aan/met de auto toen (die 2 weken geleden)? Wanneer is de ' soms' bij afslaan? Stationair of juist bij vraag naar vermogen? Is het juist met nat weer of met droog weer, of met alle weer? Hoe ruiken de uitlaatgassen, ruik je nog benzine (te rijk)? Start de motor wel goed? Hoe loopt ie stationair?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-09-2021 16:20 #1041629
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
staat nu bij de garage om brandstofsysteem door te spoelen, bij even in de toeren rijden slaat hij af. 1 min. wachten en gewoon weer te starten. Lijkt erop dat we telkens de vlotterkamer leegrijden terwijl deze niet snel genoeg gevuld wordt. Heb nog een vraag, ben op zoek naar de achterste motorsteun van een 480 GL. iemand? of scheur gewoon lassen? grts
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2021 13:09 #1041636
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Je hebt de B200K-motor met de Solex UFO-carburateur. Als het geen ontstekingsverhaal is, dan is mijn eerste verdachte de vlotter. Dat is een plastic ‘catamaran’ die na al die jaren waarschijnlijk meer zinkt dan drijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2021 17:07 #1041637
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Is de afsluiter van de vlotterkamer volledig open? De vlotter drukt een pennetje in als de kamer vol loopt waardoor er geen benzine meer in komt en de vlotterkamer niet overloopt. Andersom dus, als de vlotter zakt zakt het pennetje in de afsluiter en opent de toegang naar de vlotterkamer. Als de vlotter lek is, zinkt die en staat de toegang altijd open en stroomt de vlotterkamer juist over in plaats dat die leeg staat. Tenminste als de vlotter onder de afsluiter zit ipv dat de lip op de afsluiter drukt.
Andere verdachte kan de benzinepomp zijn, als die te weinig opbrengst heeft trek je idd de vlotterkamer sneller leeg dan dat de pomp hem vullen kan.
Andere verdachte kan de benzinepomp zijn, als die te weinig opbrengst heeft trek je idd de vlotterkamer sneller leeg dan dat de pomp hem vullen kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-10-2021 12:42 #1041638
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Beste allen, het is inderdaad een defecte benzinepomp in combinatie met heel veel roest in de tank. iemand idee of tank te sealen is of een nieuwe zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
03-10-2021 18:32 #1041643
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen (laten) achterhalen, dan kun je tenminste vooruit.
ZIjn nieuwe tanks nog vindbaar/betaalbaar? Goed gebruikt is er ook. En hier op het forum staan ook berichten over het behandelen van de tank. Als ik me goed herinner is er heel wat reddingswerk mogelijk als je de tank eronder vandaan hebt.
ZIjn nieuwe tanks nog vindbaar/betaalbaar? Goed gebruikt is er ook. En hier op het forum staan ook berichten over het behandelen van de tank. Als ik me goed herinner is er heel wat reddingswerk mogelijk als je de tank eronder vandaan hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-10-2021 22:59 #1041644
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
Tank van een carburateur kun je ook spoelen terwijl die onder de auto blijft zitten. Aflaten kan via de aftapplug. Haal de vlotter/aanzuigleiding/retour er even uit. Het filter daaronderin kan ook verstopt zitten. Ook het brandstoffiltertje in de motorruimte vervangen. De tank onder een 360 vandaan halen, is een pokkenwerk, kan ik uit ervaring vertellen. Maar inderdaad wel DE gelegenheid om ook de brandstofslangen te
vervangen en de ophangbalk te reviseren. De tank van een injectiemotor heeft interne slangetjes die van en naar de swirlpot en de aansluitingen rechtsonder gaan. Die slangetjes rotten weg, waardoor de
aanzuiging bij een bijna lege tank (en in combinatie met bochten rijden) wegvalt. Een carburateurnotor zuigt via de vlotter van boven aan vanuit de swirlpot.
vervangen en de ophangbalk te reviseren. De tank van een injectiemotor heeft interne slangetjes die van en naar de swirlpot en de aansluitingen rechtsonder gaan. Die slangetjes rotten weg, waardoor de
aanzuiging bij een bijna lege tank (en in combinatie met bochten rijden) wegvalt. Een carburateurnotor zuigt via de vlotter van boven aan vanuit de swirlpot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 284
04-10-2021 20:23 #1041648
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
O ja, het betreft een 360... Bij een 340 (mijn default gedachte dus) leek het me makkelijker om niet onder de auto te werken, maar bij een 360 is het dus juist moeilijker om de (zadel)tank eronder uit te halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2021 20:39 #1041649
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 2.0 red blok carb versie 1986
tank is er onderuit, ongeveer 2 kilo roest en een brok roest om filterhuis. Iemand goed idee hoe tank te behandelen/reinigen of gewoon een nieuwe lassen van aluminium?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets