af en toe komt motor niet boven 2.000 rpm
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
BJ 1986 injectie op benzine.
Af wil de auto gewoon niet boven de 2.000rpm lopen.
Heel random als ik een bocht neem. Vaak is het niet veel later weer weg.
Vandaag gebeurde dit ook op de snelweg. Dat was minder fijn doordat ik dan te lage snelheid heb.
Waar zou ik het moeten zoeken.
-Brandstofpomp probleem?
-bedrading?
Het gekke blijf dat het vaak een paar bochten verder weer helemaal weg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
hwe1993;259188 schreef : Reageert hij wel goed op het gas onder de 2000 toeren? Het klinkt bijna alsof er fysiek iets blijft hangen, zoals het 'klepje' in de luchtmassameter. Die beweegt mechanisch mee met de luchtstroom aan de hand van je gas input. Ik heb de mijne ooit uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en gesmeerd bij het klepje. Dan wel vreselijk goed uitkijken dat je de afstelling niet verandert.
Dat zou kunnen. Je kunt 'm gemakkelijk demonteren, en 'm door er met je vingers in te gaan handmatig bedienen, en voelen of het allemaal nog soepel loopt.
Er zijn wel filmpjes over te vinden, over hoe ze eraan de binnenkant uitzien en werken. Inderdaad wel uitkijken dat je de instelling niet veranderd.

- V300 register
- Verbannen
-
Gebeurt dit ook met volle tank of alleen als de tank bijna leeg is?
Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
- Bart Jungerius
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Al moet ik zeggen: het probleem was onregelmatig en niet lekker lopen, niet zo discreet als jouw probleem.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
De afgelopen dagen nog geen last gehad.
-mijn eerste gedachten gingen ook uit naar LMM. (deze gaat gewoon soepel)
-Tank incl. alle slangen en benzinefilter in motorruimte zijn vervangen (+-1.5 jaar terug)
-Ik heb de auto weggezet met een volle tank 98
-EGR is afgedopt
De keren dat dit gebeurde was de tank redelijk leeg. Maar niet zo leeg dat je te kort aan benzine komt. Bedenk me dat ik dit ook vorig jaar voor de winterstop 2maal heb meegemaakt. En ook een paar bochten en hij deed het weer perfect.
Zat zelf nog te denken of het afhangt van regen. Maar heb woensdag heel stuk door de regen gereden zonder dat hij het deed.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als dat in orde is, zou je eens de ontsteking kunnen checken. In principe is zo'n Bendix/Renix ontstekingseenheid super betrouwbaar, maar het kan zijn dat de vervroeging van de ontsteking niet meer werkt. Dit zou je kunnen checken door met een stroboscooplamp de vervroeging te checken op je krukaspoelie voorop het blok.
Het zal hooguit iets kleins zijn, maar je zult even op een logische volgorde diagnose moeten stellen. Heeft iemand originele Volvo 360 LE-jetronic handleiding nog beschikbaar? Deze staat vol handige tips en meetwaarden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vorig jaar was er eens een topic van iemand die de zadeltank open geslepen had, en allemaal roestige prut vond wat de zuigleiding naar de brandstofpomp blokkeerde; ik vrees dat het er bij jouw auto waarschijnlijk ook zo uit zal zien