Mijn 360 stinkt
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rij nu een tijdje met mijn 360 hoe b19E in het rond.
Maar het valt me steeds meer op hoe hard hij stinkt...
Echt een vieze benzine-damp-uitlaatlucht. Pas reed ik met de kofferklep op een kier, het sloeg gewoon op je ogen. Is dit een gevalletje CO afstellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
CO (koolmonoxide) is overigens een kleur en geurloos gas.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Wel een keer bij een 340 gehad. Dat meurde ook goed binnen.
Was de pakking kapot tussen het spruitstuk en de voorpijp, daar lekte hij toen behoorlijk.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Je kunt altijd een viergasmeting laten doen, weet je meteen of alle afstellingen goed staan.
- V300 register
- Verbannen
-
Robert340;255227 schreef : Had je wel de voorste ramen open gedaan? En je kan evt de uitlaat laten controleren op lekkage, als hij ergens lekt dan heb je er sneller last van in het interieur.
Steven340;255228 schreef : Of als de uitlaat in de motorruimte lekt, en zo het interieur binnenkomt.
Wel een keer bij een 340 gehad. Dat meurde ook goed binnen.
Was de pakking kapot tussen het spruitstuk en de voorpijp, daar lekte hij toen behoorlijk.
Wouter76;255230 schreef : TS gaf aan met de kofferbak op een kiertje te rijden, de turbulentie/onderdruk die daar ontstaaat maakt dat de uitlaatgassen het interieur binnen komen.
Als je met de achterklep open rijdt dan wordt zoals Wouter aankaart de uitlaatgas van de achterdemper zo weer de auto ingezogen als je vaart hebt.
Vandaar mijn vraag of je de ramen open had, dit is vrij essentiëel voor je bewustzijn op dat moment.
Neemt niet weg dat als je een lekke uitlaatpakking hebt, of bijv. een scheur of een andere lekkage in het uitlaattraject ergens dichtbij de motor je nog steeds veel stank hebt als je met de achterklep dicht rondrijdt.
Van zo'n lekke uitlaatpakking heb ik denk ik bij mijn 360 ook last van, maar andere dingen staan hoger op het (hobbyrestauratie)lijstje van die auto dus hier ben ik nog niet aan toegekomen. Rijden is dan echt niet te harden tenzij je alle ramen open hebt. Komt dat bekend voor?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dus als dezelfde stank blijft hangen bij een goed warme motor zou ik zoals gezegd even je uitlaat nakijken voor lekkage, of wellicht kijken of de choke goed werkt. Uiteindelijk zul je bij een viergasmeting wel merken wat er aan de hand is.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84