Variatie in vermogen B200E
- V300 register
- Verbannen
Ter info: het gaat om een 1988 360 GLT, volledig origineel, 66.000km, kleppen recent gecontroleerd, olie/filters/bougies zo'n 6500km/3 maanden geleden vervangen, altijd gevuld met Euro 98.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;255056 schreef : De Renix-ontsteking is niet heel geweldig, maar wel probleemloos. Ik zou de luchtmassameter eens checken en schoonmaken, dat ga je wel merken. Daar staat al wel wat over geschreven op het forum en ook via google kun je een en ander vinden
Dat zal ik sowieso doen ja, nog meer delen om naar te kijken? Al is het maar preventief?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Verder zit er op het blok een temperatuursensor voor de inspuiting, maar die gaan eigenlijk nooit stuk. Zou ik dus nog even laten zitten. Redblocks zijn nogal probleemloos dus maak het niet te gek, gewoon stapje voor stapje te werk gaan. Als die LMM-fix niet helpt zou ik eerst naar de injectoren kijken. Ultrasoon reinigen en nieuwe rubbertjes erin.
Iets anders, maar dat gaat je probleem niet oplossen: maak je carterventilatie schoon. Even die zwarte doos van het blok schroeven en spoelen met wasbenzine. Zeefje schoonmaken, nieuwe o ring op het blok en alles weer aansluiten.
Let op; vanaf de het linker voorscherm gezien zit aan de linker onderopening van de ventilatiebox een slangetje die het blok in gaat. Laat die zitten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;255059 schreef : Er zit een thermostatisch geregelde klep in de luchtinlaat, die zou ik ook controleren.
Verder zit er op het blok een temperatuursensor voor de inspuiting, maar die gaan eigenlijk nooit stuk. Zou ik dus nog even laten zitten. Redblocks zijn nogal probleemloos dus maak het niet te gek, gewoon stapje voor stapje te werk gaan. Als die LMM-fix niet helpt zou ik eerst naar de injectoren kijken. Ultrasoon reinigen en nieuwe rubbertjes erin.
Iets anders, maar dat gaat je probleem niet oplossen: maak je carterventilatie schoon. Even die zwarte doos van het blok schroeven en spoelen met wasbenzine. Zeefje schoonmaken, nieuwe o ring op het blok en alles weer aansluiten.
Let op; vanaf de het linker voorscherm gezien zit aan de linker onderopening van de ventilatiebox een slangetje die het blok in gaat. Laat die zitten!
Ah, die carterventilatie is een heel goede! Die heb ik nog niet gedaan, ik heb even vertwijfeld naar die zwarte doos gekeken maar ik kon er geen info over vinden in de vraagbaak dus ik heb hem lekker laten zitten. De injectoren staan al op mijn lijstje, al probeer ik daar ook te kijken of er een mogelijkheid is nieuwere/betere injectoren te monteren, maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
www.estateservices.nl/motor/uitlaat-en-i...40-940-b19-b230.html
Je hebt er maar 1 nodig omdat de andere opening op de carterslang eindigt.
Als de vlamdover niet meer schoon te krijgen is, kun je die ook weglaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Na die tijd heb ik nog het één en ander gedaan, wat beetje bij beetje heeft geholpen 'm wat vermogen terug te geven. Klein onderhoud als luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdeler, rotor heeft hier bij geholpen. Later heb ik de injectoren gereviseerd met een setje van eBay.
De sleepcontacten aan de binnenkant van de luchtmassameter heb ik gepoetst met een papiertje en wat alchohol (heel voorzichtig). Dit heeft het 'schuddende' rijgedrag rond de 2000 toeren wat verminderd.
Ook de EGR en Pulsair heb ik afgedopt (de pulsair afdoppen heeft gezorgd dat ie niet meer uitvalt wanneer ik 'm warm start).
Afgelopen winter heb ik de thermotijdschakelaar, koude inspuitventiel en hulpluchtregelaar vervangen.
De warme luchtinlaat-buis heb ik weggehaald, ik heb het idee dat de thermostatische klep het niet meer doet, en lijkt altijd op 'warme lucht' te staan. Dit heeft geresulteerd in beter doortrekken in de vijfde versnelling op de snelweg (hij lijkt zelfs harder te willen).
Het LE-jetronic systeem is relatief simpel en erg betrouwbaar. Maar met kleine beetjes 'onderhoud' valt er naar mijn idee wel gemakkelijk wat winst te behalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Louis;255068 schreef : Toen ik mijn 360 een anderhalf jaar geleden kocht merkte ik ook dat hij niet veel vermogen had. Dit bleek uiteindelijk een niet op tijd staande distributieriem te zijn.
Na die tijd heb ik nog het één en ander gedaan, wat beetje bij beetje heeft geholpen 'm wat vermogen terug te geven. Klein onderhoud als luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdeler, rotor heeft hier bij geholpen. Later heb ik de injectoren gereviseerd met een setje van eBay.
De sleepcontacten aan de binnenkant van de luchtmassameter heb ik gepoetst met een papiertje en wat alchohol (heel voorzichtig). Dit heeft het 'schuddende' rijgedrag rond de 2000 toeren wat verminderd.
Ook de EGR en Pulsair heb ik afgedopt (de pulsair afdoppen heeft gezorgd dat ie niet meer uitvalt wanneer ik 'm warm start).
Afgelopen winter heb ik de thermotijdschakelaar, koude inspuitventiel en hulpluchtregelaar vervangen.
De warme luchtinlaat-buis heb ik weggehaald, ik heb het idee dat de thermostatische klep het niet meer doet, en lijkt altijd op 'warme lucht' te staan. Dit heeft geresulteerd in beter doortrekken in de vijfde versnelling op de snelweg (hij lijkt zelfs harder te willen).
Het LE-jetronic systeem is relatief simpel en erg betrouwbaar. Maar met kleine beetjes 'onderhoud' valt er naar mijn idee wel gemakkelijk wat winst te behalen.
Bedankt voor het uitgebreide verhaal! Het vreemde is hier: hij haalt zijn maximale vermogen meestal wél gewoon (zonder problemen de topsnelheid gehaald, waarbij hij gewoon tegen de toerenlimiet kwam als beperking) Filters, bougies, rotorkap, verdeler zijn allemaal nieuw. Injectoren staan nog op het lijstje, net als de carterventilatie zoals volvofiel aangaf en de contacten van de LMM. Pulsair heeft de mijne niet, dus dat is een zorg minder. De thermostatische klep heb ik met een fohn getest, die doet zijn werk gewoon keurig. Dat bekende 2000 toeren 'haperen' heeft de mijne ook niet. thermotijdschakelaar, koude inspuitventiel en hulpluchtregelaar heb ik nog niet naar gekeken, maar hij loopt zowel warm als koud eigenlijk prachtig. Het enige waar ik tegenaanloop is dat hij heel af en toe onder vollast geen volledig vermogen lijkt te geven, maar dat is steeds maar van korte duur. Hooguit een minuut. Het is allemaal geen rampzalig probleem, maar ik vraag me vooral af of het wijst op een onderdeel dat misschien op termijn meer problemen gaat geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;255066 schreef : Ter info, deze ring heb je nodig voor de carterventilatie:
www.estateservices.nl/motor/uitlaat-en-i...40-940-b19-b230.html
Je hebt er maar 1 nodig omdat de andere opening op de carterslang eindigt.
Als de vlamdover niet meer schoon te krijgen is, kun je die ook weglaten.
Super! Die ga ik bestellen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;255059 schreef : Iets anders, maar dat gaat je probleem niet oplossen: maak je carterventilatie schoon. Even die zwarte doos van het blok schroeven en spoelen met wasbenzine. Zeefje schoonmaken, nieuwe o ring op het blok en alles weer aansluiten.
Let op; vanaf de het linker voorscherm gezien zit aan de linker onderopening van de ventilatiebox een slangetje die het blok in gaat. Laat die zitten!
Da's een goeie. Heb er al eens naar gekeken, het zwarte kasje, maar meer ook niet. Ik wist niet precies hoe het moest en dan weerhoudt mij dat. Dank voor de uitleg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.