Lek tussen diff en bak M47 (niet de keering)?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Dit ging een week prima diff wat kruk droog.
Maar gister lag er weer wat vloeistof onder. (ATF olie want het is rood)
Alleen het gekke is dat het van een andere plek komt. De pakking tussen diff en bak was kurkdroog.
[ATTACH]4905[/ATTACH]
Het loopt vandaar ongeveer zo naar beneden. (zie rode streep)
Is dit wel de oliekeerring of is dit iets anders?
Er ging met bijvullen trouwns meer dan 3 liter in. (M47 BJ 1984)
Bij me andere 360 was dit nog geen 3 liter vol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder staan de handgeschakelde versnellingsbakken er om bekend dat de pakking van het differentieeldeksel kan gaan lekken. Daar zou je ook nog kunnen kijken. Een vervangende pakking en boutjes zijn trouwens te koop in de clubwinkel, mocht je deze nodig hebben.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Het gedeelte waar je ATF vanaf komt druipen is dus het differentieel?? heb je daar ATF in gedaan dan?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Klopt helemaal.als ik de foto 'door'heb is ie gemaakt vanaf het linker achterwiel en kijk je richting het rechter voorwiel.
Ik had eerst idd (met me stomme kop) ATF olie er in gedaan. (kwam doordat ATF olie in metalen blikken zat en ik deze had overgegoten in een lege verpakking van Diff olie zodat ik de bak kon bijvullen met een fles waarin ik kon knijpen) Daar kwam ik halfewege de fles achter. Dus heb ik de plug eruit gehaald en alles er weer uit laten stromen om vervolgens wel de juiste olie in te doen. (deze olie was geel).
Dit alles was nog voordat ik ermee had gereden. Daarna is alles ook een week lang gewoon droog gebleven.
Raar dat er AFT (rode olie) op die plek komt. Dit moet haast wel bevestigen dat de keerring lek is.
- V300 register
- Verbannen
het is namelijk volgens mij zo dat als de keerring lekt, de olie van bak en differentieel gaan mengen, NIET dat de ATF naar buiten komt.
Wat eventueel wel aan de hand zou kunnen zijn is dat de pakking tussen bak en differentieelhuis beschadigd is op het stukje wat binnen de draadeinden door loopt. De afdichting naar de buitenwereld is dan ter plaatse van de pakking goed, maar de ATF olie kan wel bij het draadeind komen en via het gat in het differentieelhuis (waar het draadeind doorheen zit) tot onder de ring/moer terecht komen. Die ring/moer is niet lekdicht dus komt het daar tussenuit.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Wouter;249641 schreef : het is namelijk volgens mij zo dat als de keerring lekt, de olie van bak en differentieel gaan mengen, NIET dat de ATF naar buiten komt
Ik herhaal mezelf even. Keerring KAN het niet zijn