2.0 inbouwen 343 1977
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht dit te veel ombouw en lastig worden, dan gaat de cvt er onderuit en komt er een versnellingsbak onder.
Hoor het graag,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
In theorie, is het te doen, maar qua uren en materiaal, moet er wel een hoop gaan gebeuren... heeel veel

motorsteunen, aandrijflijn (lees compleet van blok tot aan de bak en wielen), veerpoten/ remmen, kabelboom, computer enzo enzo
hmm..nee, gaat echt een hoop werk kosten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Pethconi;240220 schreef : Is er iemand bekend met de ophang punten van de 343 bj 1977 voor het inbouwen van een B2.0? Ik heb namelijk nog een mooi blok liggen met stuurbekrachtiging, die ik wellicht wil gaan inbouwen. Kan ik uiteindelijk ook mooi van de cvt af.... die komt maar niet goed ivm opschakelen....
Mocht dit te veel ombouw en lastig worden, dan gaat de cvt er onderuit en komt er een versnellingsbak onder.
Hoor het graag,
even de zoekmachine gebruiken er is hierover meer geschreven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder is het:
-brede radiateur inbouwen (dus motorkapscharnier aanpassen).
-Tunnel onder de motorkap bruikbaar maken voor de 2.0 motorsteunen (beide kanten 4 moeren inlassen).
-Bodem achterzijde aanpassen voor de centrale baksteun (ook een paar moeren)
-Wielophanging voor+achter ivm dikkere stabilisator en grotere remmen, maar dat is allemaal plug&play
-Tunnel lichtjes aanpassen voor nieuwe schakelstang
-Uitlaat/tank/brandstofpomp van 360 onderbouwen (volgens mij past dit 1:1).
Het is best veel werk, maar moeilijk is het niet. Alleen de kabelboom is iets uitdagender.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
grootste uitdaging is de keuze voor injectie of carburateur, injectie maakt het fatsoenlijk maken van een inlaattraject wat lastiger; ik wou per se de accu rechtsvoor houden (hekel aan onnodig gaatjes boren/lassen en andere zaken die de originele oppervlaktebehandeling beschadigen) en dat had wel wat voeten in de aarde.
de rest is nagenoeg plug en play, je zult wat bundels aan moeten passen, radiateur herpositioneren en de motorsteunen moeten boren maar dat is het wel.
enige waar ik spijt van heb is dat ik het voorfront niet aangepast heb, als je een B200/B230 krukaspoelie gebruikt (B19/B21 zou misschien net wel gaan) kun je die met het originele front niet van de krukas af krijgen en dat is toch lastig als je een D-riem moet doen.. de eerste de beste keer dat het blok eruit moet pak ik dat direct mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zit ook nog een 5-bak aan vast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;240224 schreef : Ik zit even na te denken. Je kunt de complete motorkabelboom van een 360 gebruiken als die gescheiden is van de verlichtingsboom (wat waarschijnlijk handmatig moet gebeuren.). En dan in je interieur moet de jettronic computer ergens hangen. Misschien is het haast nog wel makkelijker om een megasquirt oid te gebruiken om de motor aan te sturen. Dan hoef je zelf alleen maar een motorkabelboom te maken en de rest van de sturing uit de bestaande boom halen.
Verder is het:
-brede radiateur inbouwen (dus motorkapscharnier aanpassen).
-Tunnel onder de motorkap bruikbaar maken voor de 2.0 motorsteunen (beide kanten 4 moeren inlassen).
-Bodem achterzijde aanpassen voor de centrale baksteun (ook een paar moeren)
-Wielophanging voor+achter ivm dikkere stabilisator en grotere remmen, maar dat is allemaal plug&play
-Tunnel lichtjes aanpassen voor nieuwe schakelstang
-Uitlaat/tank/brandstofpomp van 360 onderbouwen (volgens mij past dit 1:1).
Het is best veel werk, maar moeilijk is het niet. Alleen de kabelboom is iets uitdagender.
Thanks Jos, hier hadden we het al even in die mooie werkplaats van jullie over gehad....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alex;240235 schreef : Heb nog wel een 2.3 blok liggen, mocht je dat interessant vinden?
Zit ook nog een 5-bak aan vast.
Maar ik heb nog een 2.0 injectie uit een GLT met 55k km, dus zeer gunstig en compleet, zelf ook met stuurbekrachtiging. En nu ligt het maar in een hoekje. En hoe tof zou het zijn op dit in de 343 de plaatsen.
Maar wat Anjo ook zegt, het mooiste is hierbij een donor te hebben. En die heb ik niet.
Wellicht loop ik er een keer tegen aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.