Uitval en schudden op benzine wel prima op LPG, waarom?
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn 360 heeft sinds kort moeite met het verstoken van benzine, de toeren vallen bij stationair helemaal terug naar 200 om vervolgens de motor af te doen slaan. Wanneer je de toeren hoog houdt blijft de motor lopen maar wel schuddend in z'n steunen en de ruimte vult zich gelijk met benzinedamp.
Op LPG is er geen vuiltje aan de lucht en blijft de motor keurig rond de stationair draaien.
Ik dacht dat het vervuilde open luchtfilter wel eens deel van het probleem zou kunnen zijn dus heb ik die vervangen door het originele luchtfilter in het originele filterhuis. Helaas, ook dat was zonder resultaat.
Omdat ik zelf niet veel verder kwam had ik de hoop dat de garage 'm goed af zou kunnen stellen ben ik naar Garage Van West in Uitgeest gegaan waar ze mij prima geholpen hebben en waar ik heb meegekeken hoe de B200E afgesteld werd.
Het CO% was v??l te hoog op LPG (voorbij de 7.2), dat is opgelost en de motor liep gelijk mooier alhoewel het niet bijzonder veel scheelde, hij pakt wel iets vlotter op (op LPG) maar liep al heel goed zelfs met het hoge CO%.
Daarna een poging gewaagd met de benzineafstelling, daar was totaal geen verbetering in te krijgen.
Dus aan het diagnosticeren geslagen, hieronder onze bevindingen:
-Benzinedruk op injectorrail =2,5 bar (in orde dus) en brandstoffilter/brandstofpomp kunnen vrijwel uitgesloten worden
-Met remmenreiniger geen lekkage te ontdekken tussen de LMM en het gasklephuis.
-Er komt geen benzine uit het vacu?mpotje richting de injectorrail (die is dus niet lek)
-Alle benodigde zekeringen zijn aanwezig en in orde, maken goed contact.
-De connectoren naar het stuurrelais zijn in orde gemaakt, dit maakt amper verschil, wel weet ik nu dat het stuurrelais in een houder hoort, daar ga ik naar op zoek en ga ik in orde maken maar is niet de oorzaak van het probleem want met doormeten waren de waardes goed.
-Als de connector van de koudestart-injector wordt losgekoppeld maakt het geen verschil, als de brandstofleiding wordt dichtgeknepen maakt dit ook geen verschil.
-De connector van de computer in de middenconsole was helemaal intact en niet geoxideerd, we zijn niet in de gelegenheid geweest die computer door te meten of 't met een ander exemplaar te proberen.
-De temperatuursensor op het spruitstuk zelf (niet die achter op het blok) is ook in orde want wanneer die connector op de sensor van achterop werd gemonteerd maakte dit geen verschil, de monteur zei dat dezelfde sensoren zijn.
Het enige wat we hebben kunnen ontdekken is dat de extra luchtklep bovenop het inlaatspruitstuk ietsjes open blijft staan want als die slang word afgeknepen heeft dit geringe invloed. Maar dit maakt het mengsel alleen maar armer terwijl de motor op benzine veel te rijk loopt. De CO-tester geeft pas een waarde aan als het toerental boven de 2000rpm komt (9,7) en dat daalt naar gezonde waardes op deellast (?3100rpm), onder de 2000rpm geeft de tester alleen maar --/-- aan omdat ie maar tot 10 gaat.
De monteur was na al deze metingen en checks eigenlijk ten einde raad maar het probleem bestaat nog.
Wie o wie kan vertellen wat de oorzaak is van dit mankement?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is je smoorklepschakelaar OK? Ook die kun je doormeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nog niet gecheckt, ga ik mee aan de slag! :y:powerflux;204829 schreef : druppelen je injectoren misschien als je de branstofpomp handmatig activeert? dan lekken ze namelijk ook extra bij inspuiting.
Als ik iets vind zal ik het laten weten, tot nu toe zochten we het in de injectierichting maar het kan dus blijkbaar net zo makkelijk iets anders zijn. :wtf2:2 Fast 4 U;204835 schreef : Ik heb het zelfde probleem met mijn 340 [1400], stationair en vollast op LPG loopt de motor als een klokje, op benzine, met de gereviseerde carb, loopt de motor zo goed als niet stationair hij schud en bokt [ondanks het verdraaien van de CO schroef], maar loopt wel op vollast heel goed.
:nono: Ben ook katalysatorloos. yeehaa!volvofiel;204837 schreef : zit er een lambdasonde op?
Beide nog niet gecheckt en doorgemeten, ga ik nog doen. Hopelijk staat in de Vraagbaak/Haynes hoe of wat. Als de LMM echt defect is zou ie het op LPG toch ook niet moeten doen :confused:? Het gasverdeelstuk zit op de LMM geschroefd zodat het gas daar doorheen gaat.Fran?ois;204838 schreef : Heb je de luchtmassameter al eens doorgemeten?
Is je smoorklepschakelaar OK? Ook die kun je doormeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hij kwam gelijk los met het aanraken en heb er daarna een bus remmenreiniger op leeggespoten omdat de binnenkant behoorlijk vervuild was.
Hierna gestart en het ging gelijk vele malen beter! Nu nog even goed laten afstellen op benzine want dat klopt voor geen meter waardoor de motor minder lekker loopt en oppakt, niet meer dan logisch.
Wat ik mij nu nog afvraag, hoe kan ik er voor zorgen dat de klep helemaal opengaat maar ook weer altijd terugveert? Ben ik dan toe aan een nieuwe luchtmassameter of is er iets anders te fixen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.