Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik dacht dat B200's en B230's met een 1000530 of 1000531 altijd vrijlopers waren.
De 1000531 is de beter flowende versie van de 1000530.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Compressieverhouding 9.25:1 met 1000530 kop en 112 pk.
Ik dacht dat dat wel een vrijloper was.
Heb je die als B200F (met kat) dan is de compressieverhouding 10:1
en dan zou het met een 1000530 kop wel mis kunnen gaan.
Dit laatste geldt ook voor de B200K (10:1).
Om die reden zullen B19A en B19E geen vrijlopers zijn. Hoge compressie verhouding.
Tevens te herkennen aan de dunne rotoras van de stroomverdeler, dacht ik.
Mijn GLT van begin 1986 heeft als motorcode 24, dus een B19E. Met 1000530 kop.
Ik denk dat dit geen vrijloper is. De GLT van eind 1986 heeft motorcode 28, dus een
B200EE met dezelfde 1000530 kop. Dit is wel een vrijloper. Beide hebben geen Pulsair
en geen EGR.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Waarschijnlijk hangt er een klep los, je hoort steeds 'tak' 'tak' 'tak'
bij het rondraaien van de startmotor en geeft alleen maar ploffen uit de uitlaat.
Wilt niet aanslaan.
Kop gaat eraf, en dan zien we wel wat we tegenkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;243518 schreef : Je hebt wel degelijk speciaal gereedschap nodig om de krukaspoelie los te halen. Niet iedereen heeft een luchttol tot zijn beschikking...
Je kunt ook een vierkante pijp van een meter nemen en daar aan het uiteinde
een dop van 24 op lassen. In combinatie met het tegenhoudgereedschap
werkt dat prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Met een luchttol heb je die niet nodig vanwege de massatraagheid, maar gewone stervelingen hebben dus geen luchttol

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
lucht van de juiste druk kan leveren om die bout los te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;243517 schreef : Waarschijnlijk hangt er een klep los, je hoort steeds 'tak' 'tak' 'tak'
Bij mijn GLS hoorde je na 4 jaar stilstaan ook kleppen tikken. Dat verdween na een tijdje stationair te hebben gelopen en goed opwarmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.