Volvo 360 2.0 gli start niet ' lekker'
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bij koude motor sloeg mijn b200 direct aan maar viel gelijk weer uit ook.. wederom starten en alles was verholpen.
ik heb toen de luchtmassa meter en gasklephuis schoongemaakt. terwijl ik het gasklephuis demonteerde zag ik dat de binnenkant van het inlaatspruitstuk "nat" en vies is. vies komt door het egr-systeem en nat door de 5de koudstartinjector die op het inlaatspruitstuk gemonteerd is. ik heb toen de stekker losgehaald van deze 5de injector om te kijken hoe dat gaat. Dat is nu nog steeds zo en de motor valt niet meer uit direct na het starten, wel duurt het iets langer voordat hij aanslaat maar ik vind het een verbetering.
toch heb ik ook het idee dat niet alle injectoren meteen wakker zijn, hier heb ik ook wel eens anderen over gehoord. zodra je even wat meer dan 1500 toeren gemaakt hebt is "iedereen" wel wakker.
hoop dat je er wat mee kunt!
let me know
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Anonymous schreef : ja starten van een b200 is "altijd" moeizaam.. tenminste als de motor niet net gedraaid heeft, of heb je deze moeite ook bij warme motor??
bij koude motor sloeg mijn b200 direct aan maar viel gelijk weer uit ook.. wederom starten en alles was verholpen.
ik heb toen de luchtmassa meter en gasklephuis schoongemaakt. terwijl ik het gasklephuis demonteerde zag ik dat de binnenkant van het inlaatspruitstuk "nat" en vies is. vies komt door het egr-systeem en nat door de 5de koudstartinjector die op het inlaatspruitstuk gemonteerd is. ik heb toen de stekker losgehaald van deze 5de injector om te kijken hoe dat gaat. Dat is nu nog steeds zo en de motor valt niet meer uit direct na het starten, wel duurt het iets langer voordat hij aanslaat maar ik vind het een verbetering.
toch heb ik ook het idee dat niet alle injectoren meteen wakker zijn, hier heb ik ook wel eens anderen over gehoord. zodra je even wat meer dan 1500 toeren gemaakt hebt is "iedereen" wel wakker.
hoop dat je er wat mee kunt!
let me know
o hij plaatst het bericht met gast.
ik ben Daniel van der Woude, nickname op het andere forum is danielvanderwoude
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ben niet zo erg technisch aangelegd dus ik begrijp niet veel van je uitleg. Wel ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen om het een en ander uit te leggen maar ik ben een beginnende Volvo 300 klusser. Ik vind het echt geweldig om de klooien aan de auto maar ik ben telkens bang dat ik iets stuk maak dan repareer. :roll:
Ik heb gelezen dat er binnenkort weer sleuteldagen worden georganiseerd (ik ben daar niet eerder geweest) en twijfel of ik daar ook heenga. Ik zal er in ieder geval wat van opsteken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had daarnaast nooit problemen met starten van de 2 liter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans schreef : Lang genoeg 360 gereden om te weten dat je het gaspedaal absoluut niet mag aanraken bij starten. Mischien doe je het wel?
Ik had daarnaast nooit problemen met starten van de 2 liter.
Dan start ie ook niet echt lekker. Zouden het de bougies kunnen zijn die ik zou moeten vervangen. Verder 'ronkt' ze heerlijk als ze loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mijn schoonpa waren de weekmetalen plaatjes van de travo helemaal gecorodeerd. Na het plaatsen van een andere bobine waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.