Volvo 360 2.0 gli start niet ' lekker'

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 13:07 #625687 door V300 register
Volvo 360 2.0 gli start niet ' lekker' is gemaakt door V300 register
Sinds een aantal dagen mag ik in een VOlvo 360 rijden. Ik heb lang een 340 gehad en wilde een keer ' iets anders'. Het rijden in een 360 is een belevenis! Heerlijk! 1 minpuntje is het starten. De 360 slaat op zich wel aan na lang doorstarten. Hij start wel in 1 keer maar na een seconde of 4-5 slaat hij pas aan. Doe ik iets verkeerd? Ik ben namelijk gewend om te choken en dat hoeft hier niet :lol: Heeft iemand tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 13:26 #661330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 2.0 gli start niet ' lekker'
ja starten van een b200 is "altijd" moeizaam.. tenminste als de motor niet net gedraaid heeft, of heb je deze moeite ook bij warme motor??

bij koude motor sloeg mijn b200 direct aan maar viel gelijk weer uit ook.. wederom starten en alles was verholpen.
ik heb toen de luchtmassa meter en gasklephuis schoongemaakt. terwijl ik het gasklephuis demonteerde zag ik dat de binnenkant van het inlaatspruitstuk "nat" en vies is. vies komt door het egr-systeem en nat door de 5de koudstartinjector die op het inlaatspruitstuk gemonteerd is. ik heb toen de stekker losgehaald van deze 5de injector om te kijken hoe dat gaat. Dat is nu nog steeds zo en de motor valt niet meer uit direct na het starten, wel duurt het iets langer voordat hij aanslaat maar ik vind het een verbetering.

toch heb ik ook het idee dat niet alle injectoren meteen wakker zijn, hier heb ik ook wel eens anderen over gehoord. zodra je even wat meer dan 1500 toeren gemaakt hebt is "iedereen" wel wakker.

hoop dat je er wat mee kunt!

let me know

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 13:28 #661331 door V300 register

Anonymous schreef : ja starten van een b200 is "altijd" moeizaam.. tenminste als de motor niet net gedraaid heeft, of heb je deze moeite ook bij warme motor??

bij koude motor sloeg mijn b200 direct aan maar viel gelijk weer uit ook.. wederom starten en alles was verholpen.
ik heb toen de luchtmassa meter en gasklephuis schoongemaakt. terwijl ik het gasklephuis demonteerde zag ik dat de binnenkant van het inlaatspruitstuk "nat" en vies is. vies komt door het egr-systeem en nat door de 5de koudstartinjector die op het inlaatspruitstuk gemonteerd is. ik heb toen de stekker losgehaald van deze 5de injector om te kijken hoe dat gaat. Dat is nu nog steeds zo en de motor valt niet meer uit direct na het starten, wel duurt het iets langer voordat hij aanslaat maar ik vind het een verbetering.

toch heb ik ook het idee dat niet alle injectoren meteen wakker zijn, hier heb ik ook wel eens anderen over gehoord. zodra je even wat meer dan 1500 toeren gemaakt hebt is "iedereen" wel wakker.

hoop dat je er wat mee kunt!

let me know

o hij plaatst het bericht met gast.

ik ben Daniel van der Woude, nickname op het andere forum is danielvanderwoude

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 14:32 #661333 door V300 register
Ik vind het op zich niet zeer ernstig maar omdat ik gewend starten en lopen bij mijn 340. ALs je zegt dat dit vrij ' normaal' is bij deze motoren maak ik mij dan ook verder geen zorgen. Ik hoop alleen dat dan de startmotor het lang uithoudt :)

Ik ben niet zo erg technisch aangelegd dus ik begrijp niet veel van je uitleg. Wel ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen om het een en ander uit te leggen maar ik ben een beginnende Volvo 300 klusser. Ik vind het echt geweldig om de klooien aan de auto maar ik ben telkens bang dat ik iets stuk maak dan repareer. :roll:

Ik heb gelezen dat er binnenkort weer sleuteldagen worden georganiseerd (ik ben daar niet eerder geweest) en twijfel of ik daar ook heenga. Ik zal er in ieder geval wat van opsteken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 20:18 #661335 door V300 register
Als je graag iets bij wilt leren, zijn sleuteldagen en klussen met een wat meer ervaren iemand een geweldige manier! Zeker doen dus!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2007 16:20 #661340 door V300 register
Lang genoeg 360 gereden om te weten dat je het gaspedaal absoluut niet mag aanraken bij starten. Mischien doe je het wel?
Ik had daarnaast nooit problemen met starten van de 2 liter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2007 12:23 #661359 door V300 register

Frans schreef : Lang genoeg 360 gereden om te weten dat je het gaspedaal absoluut niet mag aanraken bij starten. Mischien doe je het wel?
Ik had daarnaast nooit problemen met starten van de 2 liter.

Dan start ie ook niet echt lekker. Zouden het de bougies kunnen zijn die ik zou moeten vervangen. Verder 'ronkt' ze heerlijk als ze loopt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2007 13:01 #661361 door V300 register
Check de bobine eens (zit op de Renix ontstekinsgmodule)?
Bij mijn schoonpa waren de weekmetalen plaatjes van de travo helemaal gecorodeerd. Na het plaatsen van een andere bobine waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC