Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2007 20:12 #661633
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
Hoe zuinig zijn die oude B19A motoren? Die van die rotte GLS die ik laatst heb getest had ook zo'n motor. Reed lekker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2007 22:23 #661639
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
die zuipen als een malijer.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2007 00:15 #661653
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
Een erg dorstige maar snelle malijer...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2007 11:30 #661668
door V300 register
Die B19A zou, volgens de vraagbaak, maar 92 pk (68kw) hebben. Dat is vrij weinig voor een 2 liter, lijkt me. De B200K heeft al 10 pk meer. En toch is ie snel?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2007 11:41 #661671
door V300 register
ten opzichte van de B200K zal die waarschijnlijk in de lage en middentoeren een vergelijkbaar koppel hebben. De B200K heeft alleen een 2-traps carburateur zodat die bij volgas een flinke extra lucht+benzine sluis open kan gooien. dat geeft bij hogere toeren wat meer reserve.
de B19A heeft een enkele constant-vacu?m (of vari-jet) carburateur, dus die heeft niet zo'n soort extra 'boost' stand ingebouwd. en dat merk je dus vooral in de top van het toerengebied (en daarmee in het maximum vermogen)
de B19A heeft een enkele constant-vacu?m (of vari-jet) carburateur, dus die heeft niet zo'n soort extra 'boost' stand ingebouwd. en dat merk je dus vooral in de top van het toerengebied (en daarmee in het maximum vermogen)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2007 11:46 #661674
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
Hij heeft 7Nm en 10 Pk minder, maar bereikt zijn max vermogen 400rpm eerder en zijn max koppel 600rpm eerder als een B200.
Ik denk dat hij daardoor even snel voelt, of zelfs sneller. Zeker onderin het toerengebied...
Ik denk dat hij daardoor even snel voelt, of zelfs sneller. Zeker onderin het toerengebied...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2007 11:49 #661675
door V300 register
Maar door een enkele carburateur zou ik denken dat hij juist iets zuiniger zou moeten zijn.
Als ik het goed heb begrepen had de R-sport uitvoering twee carburateurs op deze B19A motor, klopt dat?
Als ik het goed heb begrepen had de R-sport uitvoering twee carburateurs op deze B19A motor, klopt dat?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2007 11:58 #661677
door Jeroen van Bodegom
Klopt.
Daardoor bijna 40 Pk meer en een verbruik van 1 op 6 of zo...
Daardoor bijna 40 Pk meer en een verbruik van 1 op 6 of zo...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2007 13:51 #661680
door V300 register
het type carburateur maakt ook veel uit.
de constant-vacu?m carburateurs in het algemeen staan niet bekend om de goede tuningsmogelijkheden qua zuinigheid
de B200k heeft een carburateur met een kleine eerste trap, die eerste trap gebruik je het meeste en is een stuk zuiniger afgesteld dan de 2e trap.
dus verhoudingsgewijs wordt de motor bij volgas geven meer onzuinig dan bij een enkele carburateur het geval zou zijn, en kan die bij minder gasgeven juist zuiniger zijn dan een enkele teur.
capiche?
de constant-vacu?m carburateurs in het algemeen staan niet bekend om de goede tuningsmogelijkheden qua zuinigheid

de B200k heeft een carburateur met een kleine eerste trap, die eerste trap gebruik je het meeste en is een stuk zuiniger afgesteld dan de 2e trap.
dus verhoudingsgewijs wordt de motor bij volgas geven meer onzuinig dan bij een enkele carburateur het geval zou zijn, en kan die bij minder gasgeven juist zuiniger zijn dan een enkele teur.
capiche?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2007 14:44 #661683
door V300 register
Heren, bedankt voor deze goede uitleg! Ik ga morgen kijken naar een GLS uit 1984, dus ik ben benieuwd. Op zich zou ik liever wat zuiniger rijden, dus in theorie zou een B200K voor mij het beste zijn. De vario blijft uiteraard ook in mijn bezit, welke 360 er ook bij komt.:cool:
antiekeradio;19765 schreef : capiche?

Moderators: Mark Smeets