Verschil tussen een 360 GLT en een 360 GLi
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 11:55 #624567
door V300 register
Verschil tussen een 360 GLT en een 360 GLi is gemaakt door V300 register
Hallo!
Ik heb een Volvo 360 GL injection net gekocht en ik dacht dat het een 360 GLT was met minder uitrusting (interieur, geen mistlampen, ongespote bumpers...) Volgens mij was dus een 360 GL injection dezelfde wagen op technisch vlak. Maar is dat echt zo? Ik ben nu totaal verward en ik vermoed dat de ophanging verschillend is... Wie kent de precieze (technische) dingen die verschillend zijn?
Ik heb een Volvo 360 GL injection net gekocht en ik dacht dat het een 360 GLT was met minder uitrusting (interieur, geen mistlampen, ongespote bumpers...) Volgens mij was dus een 360 GL injection dezelfde wagen op technisch vlak. Maar is dat echt zo? Ik ben nu totaal verward en ik vermoed dat de ophanging verschillend is... Wie kent de precieze (technische) dingen die verschillend zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 17:59 #640100
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil tussen een 360 GLT en een 360 GLi
Wat bij mij opkomt is een andere versnellingsbak (overbrenging) en lager afgeveerd t.o.v. de GL. Er zal nog meer zijn maar ik weet het ff niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 21:51 #640101
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil tussen een 360 GLT en een 360 GLi
Onderstel is wat anders, een GLT ligt wat lager.
Ook de voorwielpoten hebben een wat andere constructie.
Ook had de GLT standaard lichtmetaal, de GL niet.
Versnellingsbak zou ik niet weten, is volgens mij hetzelfde.
Ook de voorwielpoten hebben een wat andere constructie.
Ook had de GLT standaard lichtmetaal, de GL niet.
Versnellingsbak zou ik niet weten, is volgens mij hetzelfde.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 21:58 #640102
door V300 register
alleen andere overbrenging toch?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 22:15 #640103
door V300 register
Bedankt voor de antwoorden!
De kwestie van overbrenging is belangrijk voor mij want ik heb een versnellingsbak van een 360 GLT liggen en ik vraag me af of het echt de moeite waard is om de versnellingsbak van mijn 360 GL injection te vervangen (zeker als er geen verschil is!) Als er wel een verschil is, is het echt merkbaar? Heeft iemand misschien cijfers?
De kwestie van overbrenging is belangrijk voor mij want ik heb een versnellingsbak van een 360 GLT liggen en ik vraag me af of het echt de moeite waard is om de versnellingsbak van mijn 360 GL injection te vervangen (zeker als er geen verschil is!) Als er wel een verschil is, is het echt merkbaar? Heeft iemand misschien cijfers?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2004 22:30 #640104
door V300 register
hoi Aymat,
volgens mij is de bak hetzelfde, maar is de eindoverbrenging (=differentieel) net even anders.
dit geeft volgens mij een iets kortere overbrenging, waardoor de auto iets sneller optrekt, maar wel iets hogere toeren heeft bij een bepaalde snelheid. Als je veel op de autostrade rijdt zou ik de overbrenging zo laten :-)
Groetjes Wouter
volgens mij is de bak hetzelfde, maar is de eindoverbrenging (=differentieel) net even anders.
dit geeft volgens mij een iets kortere overbrenging, waardoor de auto iets sneller optrekt, maar wel iets hogere toeren heeft bij een bepaalde snelheid. Als je veel op de autostrade rijdt zou ik de overbrenging zo laten :-)
Groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets