Motor uitgevallen
- V300 register
- Verbannen
Zo sceptisch als ik ben ff wat rondjes om het blok gereden, en jahoor binnen de kilometer hetzelfde probleem. Motor valt uit en start niet meer. Ik durf te wedden dattie morgen weer gewoon start. Lijkt dit op verzuipen van de motor ofniet? Zou de carb dan toch echt kapot zijn ? Of klopt dit niet met de verschijnselen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
diagnose stelde of het dicht in de buurt kwam. Wil graag de eer aan mijzelf houden.
Carb. ligt vast nog wel op een sloop.
Het is de zelfde als in de 240 sedan GL '87.
Jouw motor slaat dus af bij even rijden.
1 De carburateur kan los zitten aan het
spruitstuk zoals ik al zei.
2 Choke kan verkeerd afgesteld zijn.
3 Controleer vlotter niveau.
4 Stationair toerental, maar daar heb je net als
mij geen schroefje zitten.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 19 december 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maargoed, jij hebt het als eerste op t forum gezegd, das waar :-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik kan me ff geen B200K voor de geest halen, maar met mijn B19A was het volgende mis :
Boven op de carb zit een groene "schroef", die je er zo uit kunt draaien. Daaronder zitten een veer en een zuigertje dat met olie gevuld hoort te zijn. Bij mijn auto was de olie uit dat zuigertje verdwenen. Gevolg was dat de auto bij gasgeven veel te veel lucht en te weinig benzine kreeg ( de olie moet de beweging "omhoog" van dat zuigertje dempen, en dat gebeurde dus niet. ). De auto had toen ook wel wat kuren, als ie koud was.
Nadat we het zuigertje van verse olie hadden voorzien heb ik geen problemen meer gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De onze is zelfs al met plaatje te bewonderen in de 360 techniek onderwerpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Boven op de carb zit een groene "schroef", die je er zo uit kunt draaien. Daaronder zitten een veer en een zuigertje dat met olie gevuld hoort te zijn. Bij mijn auto was de olie uit dat zuigertje verdwenen.
Dat is de 'constant-vacuum' / 'variabele venturi' / Zenith / SU carburateur.
die zat alleen op de 2 liter motoren met motorcode B19A.
Bij engelse auto's is het veel gebruikelijker om zo'n carburateur erop te hebben, het niveau van de olie is inderdaad van belang voor een goede werking.
De 1700 heeft ook een schroef bovenop (kun je zelfs dwars door het luchtfilter heen verstellen)
die is voor de stationaire gasklepopening.
Martijn, Jelle kan je vast helpen aan een carburateur, maar je huidige zou ik niet zonder meer wegdoen.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Iemand ervaring met het inbouwen van DUBBELE carbs? Tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.