Onregelmatig lopen en weinig trekkracht
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-02-2004 11:08 #635557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig lopen en weinig trekkracht
owja; klepstoters zijn mechanisch, afstellen geschiedt door het plaatsen van een andere dikte vulplaatjes.
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2004 22:36 #635558
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig lopen en weinig trekkracht
Bij de garage kreeg ik van de werkplaatschef een overzichtje mbt de renix-units op welke motoren en de ontstekingstijdstippen.
De voorheen gemonteerde Renix was een nr415 van een B172 1987-> of B172K(D)1989 motor. Voorontsteking op 6° ± 3 (bij 900rpm) en 14° ± 3 (2500rpm). De B200EA(-126) uit 1988 behoeft een Renix nr411; vooronsteking 11° ± 2(900rpm) en 22° ± 3 (2500rpm).
Volgens de werkplaatschef is het niet geheel onmogelijk om een renix van een andere motor toe te passen, mits je dus mbv dat overzichtje de dichtst benaderende zoekt. In het geval van de B200EA en de B200E/F zou Renix nr 401 van een B14.3E uit 1984-1986 een optie zijn; voorontsteking 10° ± 2 (900rpm) en 21° ± 3 (2500rpm). Renix nummers 402 en 412 (B14.4 motoren hebben een tijdstip dat overeenkomt met de B172; te laat dus en dat resulteerdt dus in stoterig optrekken en onregelmatig lopen. Bij renix nrs 406, 407 (beide B200K 1985-1986) en 414 ( B200K(D)1987-> ) geven 15° en zouden 'pingelen' van de motor bij het optrekken of -erger- misschien backfire kunnen veroorzaken. Backfire -dit komt bij oudere wagens die op gas lopen nog wel eens voor- is een LMM-killer bij uitstek, dus.... Renix nr 405 en 408 (B200E 1985-1986) heeft een veel te vroege voorontsteking bij 2500rpm Deze motor zat waarschijnlijk in de laatste GLT ??. deze vooronsteking is waarschijnlijk gerelateerd aan een iets andere (scherpere?) nokkenas.
Zo, da's zo'n beetje wat ik uit de verkregen info heb geconcludeerd. De feiten zijn dus dat een renix van een B172 NIET lekker wil op een B200EA.
De rest van de hierboven vermeldde gegevens worden begeleid door opmerkingen op persoonlijke titel.
Tot zover een ieder bedankt voor de tips en hopelijk is de bovenstaande info nog iemand tot nut.
De voorheen gemonteerde Renix was een nr415 van een B172 1987-> of B172K(D)1989 motor. Voorontsteking op 6° ± 3 (bij 900rpm) en 14° ± 3 (2500rpm). De B200EA(-126) uit 1988 behoeft een Renix nr411; vooronsteking 11° ± 2(900rpm) en 22° ± 3 (2500rpm).
Volgens de werkplaatschef is het niet geheel onmogelijk om een renix van een andere motor toe te passen, mits je dus mbv dat overzichtje de dichtst benaderende zoekt. In het geval van de B200EA en de B200E/F zou Renix nr 401 van een B14.3E uit 1984-1986 een optie zijn; voorontsteking 10° ± 2 (900rpm) en 21° ± 3 (2500rpm). Renix nummers 402 en 412 (B14.4 motoren hebben een tijdstip dat overeenkomt met de B172; te laat dus en dat resulteerdt dus in stoterig optrekken en onregelmatig lopen. Bij renix nrs 406, 407 (beide B200K 1985-1986) en 414 ( B200K(D)1987-> ) geven 15° en zouden 'pingelen' van de motor bij het optrekken of -erger- misschien backfire kunnen veroorzaken. Backfire -dit komt bij oudere wagens die op gas lopen nog wel eens voor- is een LMM-killer bij uitstek, dus.... Renix nr 405 en 408 (B200E 1985-1986) heeft een veel te vroege voorontsteking bij 2500rpm Deze motor zat waarschijnlijk in de laatste GLT ??. deze vooronsteking is waarschijnlijk gerelateerd aan een iets andere (scherpere?) nokkenas.
Zo, da's zo'n beetje wat ik uit de verkregen info heb geconcludeerd. De feiten zijn dus dat een renix van een B172 NIET lekker wil op een B200EA.
De rest van de hierboven vermeldde gegevens worden begeleid door opmerkingen op persoonlijke titel.
Tot zover een ieder bedankt voor de tips en hopelijk is de bovenstaande info nog iemand tot nut.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets