Koppelstukje cardanassen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2005 23:06 #624063 door V300 register
Koppelstukje cardanassen is gemaakt door V300 register
duur!!!
ik heb een 360GL met een probleem aan mn aandrijving. er zit nl een koppelstukje tussen de assen met een vertanding erin. vorige keer dacht ik dat hij gewoon losgerammeld was.ik heb dit euvel dus al eens gehad, en opgelost door het koppelstuk strak aan te draaien.

nu lijkt het erop(toen ik hem aandraaide leek het te werken, tot ik em uit zn vrij haalde. toen begon hij weer te slippen.) dat de vertanding weg is.

dus, ik kijken wat een nieuw koppelstukje kost (eventueel inc. inbouwen) en dat ding kost 110 euro. wie hem weleens in zn handen heeft gehad weet denk ik waarom ik die prijs ietwat hoog vindt. inbouwen kost 350, dus dat doe ik ook mooi zelf dan;)

niw, het lijkt er nu op dat ik het koppelstukje maar vast las, aangezien mijn 360 anders financieel total loss is. iemand ervaring daarmee?

en anders.....
360je kopen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2005 00:07 #635539 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppelstukje cardanassen
Hi Robbert,

aangezien 'het koppelstukje' alleen bij 2 liter versies voorkomt heb ik het topic verplaatst naar de afdeling 'techniek 2 liter'

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2005 00:29 #635540 door V300 register
Misschien is het handig om op de sloop zo'n ding te zoeken. Vastlassen is wel erg permanent. Daarbij moet de las ook akelig goed uitgebalanceerd zijn denk ik. 110 euro is idd idioot duur voor zoo'n klein stukkie ijzer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2005 10:27 #635541 door V300 register
o...sorry wouter, wist ik niet, dacht dat de 340 alleen die beschermende huls niet had.

en ik heb ook al zitten denken over de sloop idd, maar je weet dat ook niet of je iets goeds hebt. als er iets afgesleten is is er speling en is hij met 2 dwarse bochten weer los.

maar wel iets om over na te denken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2005 20:36 #635542 door V300 register
Koppelstuk heb ik ook al stuk gehad. Heb hierover al eens een topic geopend. Ik heb een nieuwe gemonteerd, omdat de vertanding van het koppelstuk dan zeker heel scherp is. Dit leek mij het best omdat de vertanding van de cardanassen niet meer zo scherp is als ze de vertanding van het koppelstuk hebben opgevreten.
Wees er dus zeker van dat je occasiestuk nog scherpe tandjes heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2005 22:09 #635543 door V300 register
ik had em gelast, niks geen problemen.
koppelingstest (handrem, in zn 5, koppeling op laten komen tot punt van pakken, koppeling op en plankgas. hij sloeg gewoon af.)
even de wieltjes in de ronte gegooid. geen probleem...
stukje rijden naar wasplaatsje om em weer op te poetsen, en toen begaf hij het weer....
morgen nog 1 keer proberen en anders haal ik een nieuw koppelstukje.
tsjah... je moet tog wat hea

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC