Vraag aan de kenners
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Weet iemand waar dit aan kan liggen, of heeft iemand hetzelfde? Ik weet dat de B200 blokken niet echt geruisloos te krijgen zijn, ze maken altijd wel een bijgeluidje, maar mijn vorige 360 (215.000 km) had dit dus niet. Ik ben wel benieuwd wat er aan te doen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
195 op de teller is ook geen probleem.
@ Thomas, Ik kan je niet verder helpen,zoiets moet je toch ff horen om goed te kunnen beordelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het "tikken" van het blok kan ook veroorzaakt worden door slijtage van de nokkenas. Hoe staat het met de dikte van de klepstelplaatjes? Loopt de nokkenas misschien over de rand van de klepstoter? Is er misschien wat compressie verschil?
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
als je vermoeide 1400jes gewend bent geen opmerkelijk geluid, maar het klinkt inderdaad niet helemaal gezond.
het komt in ieder geval van boven uit de kop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
De plaatjes hebben allemaal nog een dikte van +- 4 mm of meer. Ik weet niet of de nokken over de rand van de stoters lopen. Dit zou ik dan moeten controleren. Komt compressieverschil ook door de kleppen/nokkenas? Hoe kan ik dat meten?
Ik ben van plan binnekort ook nog eens de olie te verversen.
@ Frans, je hebt het alijd over 'het blok schoonrijden'. Dit lijk me geen oplossing voor een tikkende cilinderkop, maar er is tegenwoordig ook niet zoveel sprake meer van een vuile motor waarbij dit nodig is. Met de huidige brandstoffen krijg je nauwelijks nog aanslag. Vuile motoren rijden vaak al een tijdje rond met deze aanslag. Toen ik de auto kocht, ging er trouwens wel meteen een flesje Wynn's in, maar meer voor het idee.
(Bericht gewijzigd door randomhero op 5 januari 2006)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
met de kleinste dikte zou de nok de klepstoter nog zeker niet mogen raken, overigens.
ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die op LPG in vrij korte tijd alle stelruimte weggereden had. die had toen bij een machinefabriek een set plaatjes laten afslijpen om weer op de goede maat te komen. die zijn gemonteerd, hij is terug gegaan naar benzine, en heeft er daarna nog meer dan een ton bijgezet zonder problemen. opnieuw stellen hoefde ook niet meer.
nog een mogelijkheid van het tikje, is een lichte speling van een klepstoter, waardoor die in zijn boring 'rammelt' als ie door de nok ingeduwd wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
nog een mogelijkheid van het tikje, is een lichte speling van een klepstoter, waardoor die in zijn boring 'rammelt' als ie door de nok ingeduwd wordt.
Dit is wat de Volvo-monteur ook zei. Dat je het bij een warme pas hoort heeft misschien met smering te maken lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik kom nogal eens een cilinderkop tegen van over de 500.000 km en meer, maar ik heb nog nooit nieuwe nokvolgers gemonteerd. De feitelijk dikte van de klepstelplaatjes zegt ook niet alles over de conditie van de kleppen. Het technische verhaal er achter laat ik (voorlopig) maar achterwege.
Nokkenasslijtage komt nogal eens voor.
Het "tikken" kan ook nog veroorzaakt worden door de zuigerveren, vandaar mijn vraag over de compressie.
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.