Zuchtalweer niet starten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2006 16:38 #624044
door V300 register
Zuchtalweer niet starten is gemaakt door V300 register
Nou, daar zit ik weer. Achter mn pctje te wachten totdat de meeste van mn collega's naar huis zijn om me de schande te besparen. De GLT wil weer eens niet aanslaan.
Toen ik m net had viel ie onder het rijden soms spontaan uit. Na een klein onderhoud hebben we er eigenlijk 2 jaar geen last van ondervonden. Afgelopen circuitdag op weg naar huis was het weer raak...kwartiertje alles nakijken en stressen.. na een half uur wou ie spontaan weer starten. Klinkt dit jullie bekend in de oren? De monteurs van de volvo garage waar een vriend van me werkt hebben de brandstofpomp zekering getipt. Mocht dat de truc niet doen, weet iemand nog wat andere "bekende" kwaaltjes + remedie? Ik weet dat ik nog geen poot heb uitgestoken om het op te lossen maar dan heb ik morgen alvast wat ideeen voor de volgende prutsronde hier voor het bedrijf.
groeten,
Ivan
Toen ik m net had viel ie onder het rijden soms spontaan uit. Na een klein onderhoud hebben we er eigenlijk 2 jaar geen last van ondervonden. Afgelopen circuitdag op weg naar huis was het weer raak...kwartiertje alles nakijken en stressen.. na een half uur wou ie spontaan weer starten. Klinkt dit jullie bekend in de oren? De monteurs van de volvo garage waar een vriend van me werkt hebben de brandstofpomp zekering getipt. Mocht dat de truc niet doen, weet iemand nog wat andere "bekende" kwaaltjes + remedie? Ik weet dat ik nog geen poot heb uitgestoken om het op te lossen maar dan heb ik morgen alvast wat ideeen voor de volgende prutsronde hier voor het bedrijf.
groeten,
Ivan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 16:47 #636415
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Zuchtalweer niet starten
Ik zou dit eens goed doorlezen:
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=2706
Ik kan me herinneren dat hij dezelfde problemen had als jij nu omschrijft.
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.ph p?t=2706
Ik kan me herinneren dat hij dezelfde problemen had als jij nu omschrijft.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2006 17:35 #636416
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zuchtalweer niet starten
hendige zooi, die volvo elektronica
buiten de genoemde punten (extra zekeringkast voor de brandstofpomp, en aansluiting op dikke pluskabel) zou je ook nog naar de zekeringskast-kabelboom connectors onder/achter je handschoenkastje kunnen kijken. vaak gaat een van die contactpunten verbranden, en dan krijg je ook van die half zachte elektrische effecten....
buiten de genoemde punten (extra zekeringkast voor de brandstofpomp, en aansluiting op dikke pluskabel) zou je ook nog naar de zekeringskast-kabelboom connectors onder/achter je handschoenkastje kunnen kijken. vaak gaat een van die contactpunten verbranden, en dan krijg je ook van die half zachte elektrische effecten....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2006 23:34 #636417
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2006 09:20 #636418
door V300 register
komt AL die zooi uit 1 zekeringkastje?????????
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2006 11:24 #636419
door V300 register
Ja de electronica is toch wel van een paar decennia geleden. De platte steekzekeringen die de meeste auto's medio jaren 80 zijn gaan gebruiken zijn STUKKEN betrouwbaarder. Maar goed, er rijden nog zat 300's rond dus zo erg is t allemaal niet. Ik heb wel eens een uitgebrande zekeringenkast van een andere 80's auto gezien, dat was ook zo'n wirwar, maar dan iets compacter.
Even terzake: ik heb dat zekeringenkastje gister opengemaakt en even de zekeringen een paar keer rondgedraaid....en jawel.. starten, lopen! (en niet te voet;-)
Voor wat het waard is: de v300 ervaringsdeskundige bij de volvo dealer die de zekering tipte wist er ook bij te vermelden dat wat vet op de uiteinden kan helpen om dit probleem wat langer op afstand te houden.
Nog een rare bijwerking: de 360 loopt opeens mooier stationair! Ik dacht dat de koudestart regeling zn beste tijd had gehad omdat hij heel veel schudde en 500 toeren wou lopen vlak na het starten de laatste maanden. Nu ben ik gister naar huis gereden en draaide het blok steeds 1300rpm stationair... kwam dus omdat ik het stationair laatst met de gaskabel snel had bijgesteld op het circuit. Kan zijn dat de benzinepomp nu wat enthousiaster is gaan werken
Even terzake: ik heb dat zekeringenkastje gister opengemaakt en even de zekeringen een paar keer rondgedraaid....en jawel.. starten, lopen! (en niet te voet;-)
Voor wat het waard is: de v300 ervaringsdeskundige bij de volvo dealer die de zekering tipte wist er ook bij te vermelden dat wat vet op de uiteinden kan helpen om dit probleem wat langer op afstand te houden.
Nog een rare bijwerking: de 360 loopt opeens mooier stationair! Ik dacht dat de koudestart regeling zn beste tijd had gehad omdat hij heel veel schudde en 500 toeren wou lopen vlak na het starten de laatste maanden. Nu ben ik gister naar huis gereden en draaide het blok steeds 1300rpm stationair... kwam dus omdat ik het stationair laatst met de gaskabel snel had bijgesteld op het circuit. Kan zijn dat de benzinepomp nu wat enthousiaster is gaan werken
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2006 12:25 #636420
Als je motor tijdens de opwarmperiode verhoogd blijft lopen ligt dat aan je hulpluchtregelaar/kousestartverstuiver. Ik weet alleen niet hoe dat allemaal gezekerd zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2006 15:48 #636421
door V300 register
Dat is t m nou net..hij draaide langzamer bij koude motor...nu niet meer. Ik had eerst gewoon de gaskabel aangespannen zodat ie altijd ietsje open was, dat kon ik pas na het kloten met die zekeringen merken..vreemd geval.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2006 19:56 #636422
Dan staat waarschijnlijk je smoorklepschakelaar niet meer goed afgesteld.
Je kunt het volgende doen: Stel je gasklep opnieuw af, stel daarna de smoorklepschakelaar af. Laat de motor warmdraaien en stel daarna met de stelschroef onder de gasklep het toerental juist af.
Je kunt het volgende doen: Stel je gasklep opnieuw af, stel daarna de smoorklepschakelaar af. Laat de motor warmdraaien en stel daarna met de stelschroef onder de gasklep het toerental juist af.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2006 08:22 #636423
door V300 register
Het toerental is prima nu de gaskabel weer normaal staat. Merk wel dat de motor nog altijd niet helemaal top loopt. Als ik m even op 600 toeren laat lopen en vervolgens wil wegrijden zonder de motor eerst wat op toeren te laten komen (2000+rpm) dan smoort ie haast. Compleet geen fut cq. koppel bij lage toeren.
Ga daar ook maar ns wat aan doen..komend weekend ga ik weer ns opereren aan de 360, wat nieuwe spullen monteren aan de ophanging. Met wat mazzel mogen we bij de volvo dealer even op de brug om te werken. Dan kunnen we eventueel ook meteen eens met een monteur praten om eens wat afspraken te maken voor het lassen van een nieuwe motorsteun (om de turbo wat ruimte te geven). Zo'n blok omhangen is best een boel werk, dus doe ik alle voorbereidingen maar stap voor stap door alles op het b200 blok pas te maken van te voren ;-)..
Ga daar ook maar ns wat aan doen..komend weekend ga ik weer ns opereren aan de 360, wat nieuwe spullen monteren aan de ophanging. Met wat mazzel mogen we bij de volvo dealer even op de brug om te werken. Dan kunnen we eventueel ook meteen eens met een monteur praten om eens wat afspraken te maken voor het lassen van een nieuwe motorsteun (om de turbo wat ruimte te geven). Zo'n blok omhangen is best een boel werk, dus doe ik alle voorbereidingen maar stap voor stap door alles op het b200 blok pas te maken van te voren ;-)..
Moderators: Mark Smeets