volvo 340 diesel
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als zo'n oude diesel wat langer stilstaat, 20L verse diesel in de tank gooien en bij het voorfilter in de motorruimte het water af laten lopen en liefste nog het filter vervangen. op het voorfilter kun je vervolgens de brandstofleiding naar de motor op druk krijgen met het handpompje en starten maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;239686 schreef : niet gelijk met de pomp gaan klooien, nergens voor nodig.
als zo'n oude diesel wat langer stilstaat, 20L verse diesel in de tank gooien en bij het voorfilter in de motorruimte het water af laten lopen en liefste nog het filter vervangen. op het voorfilter kun je vervolgens de brandstofleiding naar de motor op druk krijgen met het handpompje en starten maar.
ik ga ook niet aan de pomp zitten hij is immers goed lopend weggezet dus kan niet veel wezen en blijkt ook wel de stop zetter op de pomp doet niks meer.... krijg diesel tot de stopzetter en daarna niet meer... logische....
nu enkel even een nieuwe stopzetter zien te vinden.... starten en rijden maar
ow ja ennnuhhh de pompt staat nog netjes op zn fabrieks afstellingen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Enne... heb je ook een paar foto's? :photo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;239688 schreef : Goed om te horen!
Enne... heb je ook een paar foto's? :photo:
uiteraard heb ik foto's ik zal ze ff uploaden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;239685 schreef : Ontluchting kan inderdaad een oplossing zijn! Bij de 940 gaat de ontluchting 'vanzelf', dus kun je door door te starten (na bij voorbeeld een lege tank) de boel weer redelijk makkelijk aan de praat krijgen.
Hoe dat bij de 340 diesels zit weet ik eerlijk gezegd niet... Dat zijn toch ook Renault motoren? Zit er misschien een ontluchtingspompje op de dieselpomp?
Dan zou dat kunnen helpen.
Pomptiming is ook heel belangrijk. Er zit bij mij bijvoorbeeld een waselement voor de koudestartvervroeging, de pomp wordt daarmee bij lagere temperaturen vanzelf wat eerder gezet.
En diesels zijn inderdaad zelfontbranders, dus licht ontvlambaar materiaal gaat niet helpen. Je kunt diesel ook niet 'zomaar' met een lucifer aansteken, in tegenstelling tot benzine.
ik heb start piloot gebruikt en daar loopt die gewoon op hoor...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Veel plezier toegewenst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;239692 schreef : Bijzonder zo'n diesel! Zeker met die kilometerstand.
Veel plezier toegewenst.
thnx!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;239700 schreef : Ahh, jij hebt die diesel uit Bottrop gehaald!
kijk een oplettend forumlid whahaha maar hij stond in Essen in de advertentie idd Bottrop:P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.