Carburateurproblemen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2015 21:31 #633804
door V300 register
Carburateurproblemen? is gemaakt door V300 register
De motor bokt af en toe bij de lagere toeren.
Stationair schommelt het toerental.
Dit lijkt te duiden op carburateurproblemen, maar de vorige eigenaar is hier al mee bezig geweest:
De vlotter is vervangen,
De carburateurvoet is recht.
Met WD40 gebeurt er niks. Ik ga dit ook nog checken met remmenreiniger.
Verdeelkap, rotor en bougiekabels zijn door de vorige eigenaar ook vrij recent vervangen.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik dit checken?
Stationair schommelt het toerental.
Dit lijkt te duiden op carburateurproblemen, maar de vorige eigenaar is hier al mee bezig geweest:
De vlotter is vervangen,
De carburateurvoet is recht.
Met WD40 gebeurt er niks. Ik ga dit ook nog checken met remmenreiniger.
Verdeelkap, rotor en bougiekabels zijn door de vorige eigenaar ook vrij recent vervangen.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik dit checken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2015 21:42 #958506
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Carburateurproblemen?
Klinkt als valse lucht of anders de stationair sproeier.
Heb precies hetzelfde gehad en bij mij was het dat laatste.
Zorg dat deze goed in de zitting zit vast gedraaid. Sommige sproeiers hebben tussen de nozzle en de behuizing van de sproeier een klein o-ringetje zitten, deze drogen uit en worden langzamerhand plat.
Vervang deze doormiddel van een veerring zodat hij goed in de zitting wordt gedrukt tijdens het aandraaien.
Dit heeft vooral invloed op het stationair lopen.
Tenminste dat was dus bij mij het probleem. Maar dat was met een 1400 neem aan dat dat ook wel hetzelfde is met een 1700
Anders, slangen checken op scheuren wat valse lucht kan veroorzaken.
Heb precies hetzelfde gehad en bij mij was het dat laatste.
Zorg dat deze goed in de zitting zit vast gedraaid. Sommige sproeiers hebben tussen de nozzle en de behuizing van de sproeier een klein o-ringetje zitten, deze drogen uit en worden langzamerhand plat.
Vervang deze doormiddel van een veerring zodat hij goed in de zitting wordt gedrukt tijdens het aandraaien.
Dit heeft vooral invloed op het stationair lopen.
Tenminste dat was dus bij mij het probleem. Maar dat was met een 1400 neem aan dat dat ook wel hetzelfde is met een 1700
Anders, slangen checken op scheuren wat valse lucht kan veroorzaken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2015 21:50 #958507
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateurproblemen?
Dat is een goeie tip! Dan ga ik die stationairsproeier en de slangen eens beter bekijken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2015 19:00 #958549
door V300 register
Slangen zien er goed uit.
Stationairsproeier tikte gewoon bij het stekkertje. Van een andere carburateur heb ik een andere sproeier gebruikt. Lijkt wel ietsje beter, maar nog steeds af en toe nabokken, en bokkig rijden.
Stationairsproeier tikte gewoon bij het stekkertje. Van een andere carburateur heb ik een andere sproeier gebruikt. Lijkt wel ietsje beter, maar nog steeds af en toe nabokken, en bokkig rijden.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2015 19:46 #958553
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Carburateurproblemen?
Dat tikken doen ze allemaal als ze goed zijn, maar wilt nog niet zeggen dat de sproeier ook daadwerkelijk goed in de zitting zit. Heb overgens ook totaal geen beeld bij hoe de sproeier er van een 1.7 uitziet, zitten hier ook rubber o-ringetjes tussen?
Bij het erin draaien zit hij dan waarschijnlijk al op het eind van z'n draad maar zit de nozzle nog niet ver genoeg. En dat verklaart zeker het nabokken, was bij mij exact hetzelfde.
Als hij stationair loopt hoor je dan ook nog gesis? Dat kan ook op een vacu?m lek wijzen.
Bij het erin draaien zit hij dan waarschijnlijk al op het eind van z'n draad maar zit de nozzle nog niet ver genoeg. En dat verklaart zeker het nabokken, was bij mij exact hetzelfde.
Als hij stationair loopt hoor je dan ook nog gesis? Dat kan ook op een vacu?m lek wijzen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2015 19:49 #958554
door 16673-dummy
slangen controleren op lekkage doe je maar op ??n manier; met draaiende motor remmenreiniger rondspuiten bij de aansluitingen en pakkingen
Beantwoord door 16673-dummy in topic Carburateurproblemen?
volvobot;237781 schreef : Slangen zien er goed uit.
slangen controleren op lekkage doe je maar op ??n manier; met draaiende motor remmenreiniger rondspuiten bij de aansluitingen en pakkingen
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2015 13:04 #958568
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Carburateurproblemen?
Is de auto soms recent voor de APK geweest ?
Want dan hebben ze het CO percentage op 0,5 % gezet, terwijl Volvo tot 2.0 % goed vindt.
Een laag CO percentage heeft ook invloed op lage toeren tijdens het rijden .
probeer eens de CO schroef een halve of hele slag linksom te draaien.
Mocht dit geen verbetering geven, dan kan je altijd weer terug naar de oorspronkelijke stand .
Wat vaak ook helpt is geen euro 95 maar een betere brandstof tanken , zoals
Shell V-power, BP Ultimate, euro 98, etc.
Want dan hebben ze het CO percentage op 0,5 % gezet, terwijl Volvo tot 2.0 % goed vindt.
Een laag CO percentage heeft ook invloed op lage toeren tijdens het rijden .
probeer eens de CO schroef een halve of hele slag linksom te draaien.
Mocht dit geen verbetering geven, dan kan je altijd weer terug naar de oorspronkelijke stand .
Wat vaak ook helpt is geen euro 95 maar een betere brandstof tanken , zoals
Shell V-power, BP Ultimate, euro 98, etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2015 16:49 #958572
door V300 register
Apk is van ergens begin dit jaar, maar toen was ik nog niet de eigenaar van de auto. Er is wel al van alles ondernomen door de vorige eigenaar of diens garage aan de carburateur, maar dus zonder gewenst resultaat. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze niet met de afstelling zijn bezig geweest, maar ik zal die Co-schroef eens een halve slag geven.
Moderators: Mark Smeets