Welk type motor heb ik?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2015 15:04 #633788
door V300 register
Welk type motor heb ik? is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2015 16:28 #958361
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
Dit is inderdaad een B172.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2015 17:08 #958363
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
B172, eerste type zonder katalysator.
In de 340 zijn eigenlijk maar 2 types 1.7 geweest, het type wat jij hebt (met 3 moeren op het kleppendeksel en blikken kap over de distributieriem), en het latere type vanaf 1988. Bij die laatste kwam er een katalysator in de uitlaat, en werd de motor nog op veel meer punten aangepakt. Het belangrijkste verschil is eigenlijk de distributieriem. Jou type B172 heeft zo uit het hoofd een riem met 125 tanden nodig, terwijl het latere type 124 tanden op de riem heeft (pin me alleen niet vast op de nummers).
To the point; voor een koppelingsset maakt het geloof ik niet uit welk type 1.7 je hebt.
In de 340 zijn eigenlijk maar 2 types 1.7 geweest, het type wat jij hebt (met 3 moeren op het kleppendeksel en blikken kap over de distributieriem), en het latere type vanaf 1988. Bij die laatste kwam er een katalysator in de uitlaat, en werd de motor nog op veel meer punten aangepakt. Het belangrijkste verschil is eigenlijk de distributieriem. Jou type B172 heeft zo uit het hoofd een riem met 125 tanden nodig, terwijl het latere type 124 tanden op de riem heeft (pin me alleen niet vast op de nummers).
To the point; voor een koppelingsset maakt het geloof ik niet uit welk type 1.7 je hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2015 22:41 #958367
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
Twee gatjes in het luchtfilterdeksel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2015 23:28 #958368
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Welk type motor heb ik?
De een om het deksel mee vast te schroeven, de ander om het stationair toerental af te stellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2015 10:43 #958371
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
Ahzo! Ik heb echt de ballen verstand van die exotische 1700's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2015 11:39 #958372
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
Is dat het gaatje (afstellen stationair toerental) precies in het midden van het luchtfilterdeksel (zie foto)? Ongeveer twee centimeter naast het zeskant moertje dus. Als dat 'm is dient ie toch afgetopt te zijn. Zo te zien is die niet afgetopt. Indien niet afgetopt kan er toch ongefilterde lucht in de carburateur komen?
AvdAkker;237580 schreef : De een om het deksel mee vast te schroeven, de ander om het stationair toerental af te stellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2015 09:00 #958374
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welk type motor heb ik?
Aan de binnenkant van het luchtfilterhuis zit een soort rubber buisje onder dat gaatje. Dat rubber buisje zorgt er voor dat er (mits onbeschadigd) geen ongefilterde lucht naar de carburateur kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets