Lekkage tussen carburateur en inlaatspruitstuk
- V300 register
- Verbannen
Probeer eens om de sproeiers precies het zelfde over te zetten van de carb van de 300-serie naar die 400-serie carb. Als je ze toch los hebt, meteen even schoonmaken. Je vindt deze als je de bovenkant van de carb af schroeft, dan zijn het 2 messing ronde ''schroeven'' met een gat in het midden. Onder deze luchtsproeiers zitten ook nog de brandstofsproeiers (welke veel kleiner zijn). Belangrijk is ook dat je de sproeiers niet met elkaar verwisselt, enkel van de 340 carb naar dezelfde plaats in de 460 carb.
Overigens zou ik persoonlijk toch de ontstekingsdelen voor de zekerheid vervangen. Dan kun je deze in elk geval uitsluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-Schroef het vlotterdeksel van de voet af
-leg ondersteboven met de vlotter er in gemonteerd
-Vervolgens moet je tussen het bovenste punt van de vlotter en het vlotterdeksel 33,8mm meten (inclusief pakking). Om dit af te stellen kun je het lipje bijbuigen wat de vlotternaald bedient.
Edit:
Voor het gemak even het servicehandboek er bij gepakt.
-1e trap, benzinesproeier 95, luchtsproeier 185
-2e trap, benzinesproeier 120, luchtsproeier 145
-Vlottergewicht 6 gram +-1gram
-co afsteppen op 1%
Aanhaalmomenten:
-Carb: 12Nm
Wat ik verder nog tegenkom, heb je een elektrische stationairsproeier?
Er zijn carbs met, en carbs zonder in omloop.
Heb je iets aan de pneumatische choke gedaan?
Deze moet ook afgesteld worden, maar is lastig uit te leggen.
Is het zeefje van de brandstoftoevoer schoon?
Heb je iets gedaan aan de afstelling van de gasklep t.o.v. de choke?
Ook lastig uit te leggen hoe controleren. Dit is een schroef die net niet tegen de messing plaat aan komt waarop de chokekabel zit aangesloten, de afstand tussen die schroef en dat messing ding moet 2mm zijn.
Is het beluchtingsmechanisme van de vlotterkamer goed afgesteld?
Dit is het armpje met dat rubberen schoteltje wat een gaatje afsluit als je gas geeft. De afstand moet 2-3mm zijn.
Verder zou je eigenlijk het servicehandboek moeten hebben, dan kom je er wel. Als clublid heb je daar via het ledenmenu toegang tot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Edit: Als ik morgen tijd heb, zal ik eerst proberen om dingen als de vlotterhoogte af te stellen, kijken naar de ontsteking, dat soort dingen. Als ik al tijd heb, zal het niet zo heel veel zijn ben ik bang.
Ik ga er van uit dat ik geen elektrische stationairsproeier heb. Het enige kabeltje is die naar dat ronde busje aan de rechterkant. Verder lopen er geen draden naar de carburateur. Ik vermoed dat dat is om het choke-lampje aan te sturen. Nu je over gaskleppen etc. begint schiet me nog wat te binnen, wat me is opgevallen. Bij allebei de carburateurs gaat de 2e trap open bij vol gas, maar bij de ene carburateur begint dat klepje weer meteen dicht te gaan zodra je gas terugneemt, en bij de andere gaat dat klepje pas dicht als je bijna geen gas meer geeft. Maakt dat iets uit? Ik ben nog best wel een leek op het gebied van carburateurs.
Ik heb de auto inmiddels ruim 3,5 maand, en ik heb er =- 5000 km mee gereden. Meestal middellange afstanden, al maak ik regelmatig ritten van ruim een uur. Tot iets meer dan een week geleden geen echte problemen gehad. Af en toe schommelde het toerental een klein tikje, en hij is misschien een paar keer afgeslagen. Tijdens het rijden was er weinig aan de hand. Een maand of 3 geleden een keer carburateurreiniger bij de benzine gedaan. Het verbruik zit zo rond de 1:15,5.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mark94;231976 schreef : Kijk eens aan! Daar kan ik wat mee. Misschien heb ik morgen nog even tijd om naar de auto te gaan, anders zal het vrijdag pas worden ben ik bang. Ik heb trouwens de complete renix vervangen, ik weet zo goed als zeker dat er nu een uit een 440 op zit.
Ik zou even dat nummer van die Renix controleren dan. Ik heb geen ervaring met 440's, maar die motoren zijn misschien wel heel anders afgesteld waardoor jou 340 er niet goed mee loopt.
Ik denk dat je het beste een 415A (zie wouters link) kunt zoeken en monteren omdat deze bij de motor hoort.
(als de 340 de plastic distributieriemkap heeft, maar dat kan bijna niet anders van bouwjaar 1988)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
anders de vlotter wegen en controleren op lekkage. Heb je een precisieweegschaal voor nodig. Het gewicht en de afstelling moeten echt precies goed zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.