stelschroef 1.7 carbu
- V300 register
- Verbannen
-
Momenteel ben ik bezig met mijn volvo milionaire editie motorisch in orde te zetten.
Hierbij merk ik dat de motor stationair enorm schokt. Nu heb ik de carbu gekuisd. Ook zou ik deze willen afstellen, maar ik kan de luchtstelschroef echt niet vinden

Kan iemand mij een foto tonen van waar deze zit?
Nog een klein vraagje: welke benzine tank ik het best?
Ik las al verschillende meningen van 98 met loodvervanger?
Is het niet makkelijker gewoon 95 te tanken dan?
Alvast bedankt voor de hulp!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
grote kans dat je vlotter lek is. Als je hem wilt controleren voor je een nieuwe koopt moet je een precisieweegschaal gebruiken en het maximum gewicht is 7 gram. nieuw zijn deze vlotters ongeveer 6 gram.
door inwerking van de benzine wordt het kunststof op de lange duur enigszins poreus en daardoor wordt dus ook benzine in het kunststof opgenomen. Onlangs was er nog iemand op het forum met een vlotter die na demontage maar liefst 13 gram woog.
anyways. als dit in orde is (meteen de rest van de carburateur schoonmaken, een complete revisiekit plaatsen is meestal NIET nodig) kun je de stationaire mengselrijkheids regelschroef vinden in de onderste voet van de carburateur, deze schroef zit met een horizontaal geboord gaatje vanaf de radiateur naar achter toe. als het goed is zit deze afgesloten met een rubber propje, en ik zou je willen adviseren om er nog niet aan te draaien voordat je minstens de vlotter gecontroleerd hebt. Als je vlotter te zwaar geworden is helpt geen enkele afstelling meer.
de aanslagschroef van de gasklep (stationair toerental) kun je met een lange dunne schroevendraaier van bovenaf door het midden van het luchtfilterhuis bereiken.
Ook belangrijk bij een 1.7:
- conditie ontstekingsdelen
- controleer aanwezigheid en correct aanhaalmoment van ALLE moeren waarmee de in-/uitlaat spruitstukken op de cilinderkop vastzitten. Als hier iets mis is zul je waarschijnlijk een nieuwe spruitstukpakking moeten steken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Morgen ga ik de vlotter zeker wegen!
Zometeen post ik een foto van mijn carbu, zit de co schroef links boven in dat gaatje? elders kan ik hem me echt niet inbeelden.
http://imgur.com/BGBWkQk
imgur.com/BGBWkQk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucifer;230762 schreef : Hierbij merk ik dat de motor stationair enorm schokt. Nu heb ik de carbu gekuisd. Ook zou ik deze willen afstellen, maar ik kan de luchtstelschroef echt niet vinden
?
Zie nummertje 9
De beste benzine om te tanken is euro 98 loodvrij, maar 95 kan er ook gewoon prima in hoor. Mijn ervaring met mijn 1.7 Millionaire is dat hij van 98 wat zuiniger wordt, 1/15 a 1/16 in plaats van 1/12 a 1/13.
Vooral als de auto veel stilstaat is 98 aan te bevelen omdat daar geen ethanol in zit. Ethanol trekt water aan en vergaat na verloop van tijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;230763 schreef : Hoi Jeroen,
door inwerking van de benzine wordt het kunststof op de lange duur enigszins poreus en daardoor wordt dus ook benzine in het kunststof opgenomen. Onlangs was er nog iemand op het forum met een vlotter die na demontage maar liefst 13 gram woog.
dat ging dus over mijn vlotter

uiteindelijk heb ik de volledige carb er af genomen en bleek de voet meer als 1mm krom te staan, momenteel heb ik de carb volledig gedemonteerd en reeds gevlakt, nu nog reviseren en dan kan die er weer een tijdje tegen aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wouter;230763 schreef : ....meteen de rest van de carburateur schoonmaken........
Heeft Lucifer al gedaan:
Lucifer;230762 schreef : ....... Nu heb ik de carbu gekuisd.......
gekuisd = schoongemaakt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Overigens maak ik zelf ook altijd de buitenkant van de onderdelen van carburateurs schoon; oude tandenborstel + schuurmiddel. Veel werk maar als de stalen onderdelen niet al te erg geroest zijn ziet een carb. er na zo'n behandeling echt weer als nieuw uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.