Bokken en afslaan in 5de
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik weet nu waarmee ik aan de slag kan gaan dit weekend en ik houd jullie dan wel op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Toen ik thuis was hoorde ik hem na het uitstappen met draaiende motor gewoon lucht aantrekken op een manier die niet helemaal juist is!
Mss heb ik tijdens mijn werken vorig weekend toch een slangetje beschadigd of losgerukt... Ik hoop alleen dat de carb nog heel is, want kan mijn auto eigenlijk echt niet missen...
Stel dat de voet van de carb nu krom is, wat zijn dan nog mijn opties?
Kan ik deze laten vlakken net zoals je een kop laat vlakken of is zoiets niet mogelijk?
Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor het opnieuw kromtrekken van de carb?
Ik heb gezien dat er onder mijn carb al onder de boutjes rondellen zijn gelegd en de druk dus al wat meer verdeeld wordt? dat is een begin natuurlijk, maar dat is natuurlijk geen oplossing op lange termijn...
Ik ben erover aan het denken om mss een voetplaat te laten frezen in ALU, zodat de hitte eerst over de koelplaat kan passeren en de hitte niet rechtstreeks in de voet van de carb kan trekken...
Dit weekend maar is even nakijken wat er mogelijk is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je schrijft ergens hierboven dat je de boutjes lekker vast hebt aangetrokken om lekkages te voorkomen. helaas is dat Oorzaak Numero Uno van het kromtrekken. Had je dus beter niet kunnen doen
de 4 'hoofd' bouten van de carburateur moeten met 14 newtonmeter aangehaald worden. dat is echt behoorlijk weinig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De schroefjes die ik wel heb aangetrokken, zijn die kopjes op de bougies, die nog wel eens los willen lopen...
Maar stel nu toch dat hij wat krom is geworden? Hoe pak ik dat dan aan?
- Laten vlakken zoals een kop gevlakt wordt?
- Een andere carb zoeken? (wat een probleem is, want hier zijn in de buurt geen slopen meer met iets dat wat ouder is!)
- Zelf vlakken?
- vloeibare pakking smeren in afwachting van het vinden van nieuwe carb
- ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Er zijn meerdere topics met info over de mogelijkheden om eea vlak te krijgen. kijk ook in het ledenmenu bij het cursusmateriaal carburateurcursus voor tips, een stappenplan, etc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eerst mss maar is vaststellen wat nu eigenlijk het probleem is! Dat helpt ook!:crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
basis van een latere generatie cisac monteren en daar alle sproeiers van overzetten; die dingen schijn je in bepaalde type 440's te kunnen vindenDendorssers;138165 schreef : Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor het opnieuw kromtrekken van de carb?
nog niet goed naar de voet gekeken? er zit een hardkunststof blok dat al bijna 5x zo dik is als bij de webers, een extra blok plaatsen heeft dus maar weinig nut.Dendorssers;138165 schreef : Ik ben erover aan het denken om mss een voetplaat te laten frezen in ALU, zodat de hitte eerst over de koelplaat kan passeren en de hitte niet rechtstreeks in de voet van de carb kan trekken...
dit blok is echter door het materiaal/formaat ook relatief scheurgevoelig en dan heb je ook een vacuumlek, ik denk dat het beste is om eerst alle vacuumslangen te controleren op poreusheid/scheurtjes; de carburateur er af te halen en kijken of diens voet krom is + alle boutjes van het inlaatspruitstuk controleren + dat blok controleren etc..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
D-riem en groot onderhoud zit allemaal aan de andere kant dus vandaar...
Maarja Anjo, die kunststof blok, voert die dan wel genoeg de warmte af? Ik dacht dat het eerder een hitte-probleem was...het kromtrekken bedoel ik dan he.
Morgen dan toch maar eens langs de sloop rijden en kijken of ik nog zo'n carb van een latere 440 kan vinden! Zal niet bepaald makkelijk worden. Lijkt mij toch wel handig om die op reserve te hebben liggen... Mss neem ik ineens het blok mee als dat kan, als de prijs er niet naast is, dan heb ik ineens een bron aan reserve-onderdelen!
Eerst maar is op zoek naar lek: slangen, boutjes, moertjes, carb...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.