Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer
- V300 register
- Verbannen
Mijn vrouw heeft een 340 sedan 1700 in zeer goede staat.
Het een hele fijne auto om in te rijden, MAAAR hij start niet meer.
Ben gisteren thuis gekomen en de vrouw deelde mij mede dat de altijd lopende volvo niet meer wilde starten.
Ik haar al de schuld gegeven dat ze waarschijnlijk de choke te ver heeft uit getrokken en dat dit wel de reden zal zijn dat hij niet meer start.
Ik dus naar de auto en starten maar niemand thuis, wilde inderdaad niet meer aanslaan.
Luchtfilterdeksel los gemaakt ruik niet verzopen of iets, nog een poging gedaan, en na aanhouden wilde hij met veel voetwerk op het gas aanslaan.
En liep eigenlijk zo als altijd, stationiar slecht maar dat weten we van de 1700.
Eenmaal opgang doet het gewoon goed.
Zet de moter af en zou de auto aftanken na het eten.
Weer het zelfde verhaal niet starten en de rook komt onder de motorkap vandaan, hij wil absoluut niet aanslaan maar knalt af entoe en de rook komt dan door het luchtfilter terug.
Bougie vonken, maar volgens mij krijgt hij niet genoeg benzine.
Kan het zijn dat bij onregelmatige benzine toevoer dat hij gaat overslaan of moet ik het echt zoeken in de verdelerkap of zo.
Krijg de auto niet verzopen dus dat hij stinkt naar de benzine??
Wie o wie kan mij eerste hulp bieden, hij moet donderdag weer rijden.
M.Vr.Gr Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
suc6
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Maar wat doet hij precies wel en niet. Branden de lampen, slaat de startmotor wel aan, geluiden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben zaterdag onder de motorkap gedoken.
En men op zoek gegaan naar een oorzaak, ben tot de conclusie gekomen dat hij al geen contactpunten meer heeft maar al een electronische ontsteking.
Aangzien dat deze in onderhoud is ben ik er eerst niet van uit gegaan dat de verdelerkap en rotor slecht is.
Ook was de kap bijna niet los te krijgen (onderste schroef)
Dus ben de bougies nagegaan en deze vonkte maar een beetje, eerste conclusie bobiene stuk, wel nog wat slangetjes gecontroleerd maar alles is goed en benzine krijgt hij ook.
Gestopt met zoeken en wachten op maandag voor nieuwe onderdelen (bobiene en eventueel nieuwe onstekking verdeler)
Aangezien dat de auto donderdag MOET lopen en ik zondag niks te doen had ben ik weer onder de motorkap gedoken en alles vanaf de bobiene los gehaalt.
Ook de verdelerkap en rotor los gehaalt, en kwam al snel tot de conclusie dat het hier dus helemaal mis gaat.
Alles helemaal onder de groene aanslag en een hoop vocht, alles schoon gemaakt en weer terug gemonteerd.
Kabels van de bougies weer terug en starten maar, starte moeizaam maar hij liep weer.
De bougie kabels een voor een los gehaalt net draaiende motor, 2 had ik op de verkeerde plek terug gestopt.
De motor liep dus maar op 2 cillinders, geod gezet en hij loopt beter als van te voren.
Gewoon super, en hij gaat niet meer naar de garage voor onderhoud.
Doe het voortaan zelf.
Dank jullie wel voor de reactie's
M.Vr.Gr Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
canvas;57831 schreef : ...en hij gaat niet meer naar de garage voor onderhoud.
Doe het voortaan zelf.
Kijk, dat is het leuke van de 300-serie in combinatie met dit forum/deze club. Veel dingen zijn zelf op te lossen en mocht het niet lukken, dan kan je vaak bij een clublid terecht.
Je zou ook de rotor en verdeelkap kunnen vernieuwen. Zal je hooguit 15 euro kosten. Ook 4 nieuwe bougies zo'n 15 euro. Gegarandeerd dat je een dergelijke investering snel terugverdient aan een lager benzineverbruik.
Ik wil je bij deze ook uitnodigen om lid te worden van de volvo300club. Je kan dan bijvoorbeeld de wat lastiger klussen op een sleuteldag uitvoeren onder de bezielende leiding van mensen van de technische commissie. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer voordelen. Denk er maar eens over na.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Er zijn wel mensen die ze ieder jaar (laten) vervangen bij de onderhoudsbeurt omdat je er dan geen problemen mee hebt.
contacten schoonmaken, etc helpt vaak maar tijdelijk.
bij de 1400 en 2-liter heb je het wat dit betreft iets makkelijker, die verdelers staan los van de cilinderkop en je kunt de kappen in betere kwaliteit kopen (met koperen contacten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nou de verdelerkap had wel koper contacten en zag er voor de rest nog prima uit.
En als er geen vocht in komt zal het wel meevallen.
Kan hij nog jaren mee, heeft pas 140.000 gelopen.
Gr Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.