Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2008 19:25 #627526 door V300 register
Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer is gemaakt door V300 register
Hallo Allemaal,

Mijn vrouw heeft een 340 sedan 1700 in zeer goede staat.
Het een hele fijne auto om in te rijden, MAAAR hij start niet meer.

Ben gisteren thuis gekomen en de vrouw deelde mij mede dat de altijd lopende volvo niet meer wilde starten.
Ik haar al de schuld gegeven dat ze waarschijnlijk de choke te ver heeft uit getrokken en dat dit wel de reden zal zijn dat hij niet meer start.

Ik dus naar de auto en starten maar niemand thuis, wilde inderdaad niet meer aanslaan.

Luchtfilterdeksel los gemaakt ruik niet verzopen of iets, nog een poging gedaan, en na aanhouden wilde hij met veel voetwerk op het gas aanslaan.
En liep eigenlijk zo als altijd, stationiar slecht maar dat weten we van de 1700.
Eenmaal opgang doet het gewoon goed.

Zet de moter af en zou de auto aftanken na het eten.
Weer het zelfde verhaal niet starten en de rook komt onder de motorkap vandaan, hij wil absoluut niet aanslaan maar knalt af entoe en de rook komt dan door het luchtfilter terug.

Bougie vonken, maar volgens mij krijgt hij niet genoeg benzine.
Kan het zijn dat bij onregelmatige benzine toevoer dat hij gaat overslaan of moet ik het echt zoeken in de verdelerkap of zo.

Krijg de auto niet verzopen dus dat hij stinkt naar de benzine??

Wie o wie kan mij eerste hulp bieden, hij moet donderdag weer rijden.

M.Vr.Gr Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2008 23:01 #712456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer
ik zou eerst gaan kijken naar de onsteking omdat hij wel knalt zeg je. de verdelerkap ff nakijken schoon maken. bougies en kabel bekijken eventueel het bdp sensor.

suc6

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2008 23:36 #712461 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer
idd. ontsteking checken en daarna bedrading aan de passagierszijde van de meterkast. Check natuurlijk de benzine-toevoer.

Maar wat doet hij precies wel en niet. Branden de lampen, slaat de startmotor wel aan, geluiden?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2008 23:38 #712462 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hulp gevraagd mijn 1700 start niet meer
Ik denk vlotter in carb vervangen en carb. uitblazen. Dat is ook weer peanuts om te doen. Ik ben zondag iets boven Venray in mijn werkplaats. U mag wel langskomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2008 00:46 #712469 door V300 register
Ik had deze winter hetzelfde met dat knalwerk. Er zaten toen ook wat slangen welke aan het luchtfilter vast zitten los.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 15:26 #712900 door V300 register
Hallo Allemaal,

Ben zaterdag onder de motorkap gedoken.
En men op zoek gegaan naar een oorzaak, ben tot de conclusie gekomen dat hij al geen contactpunten meer heeft maar al een electronische ontsteking.
Aangzien dat deze in onderhoud is ben ik er eerst niet van uit gegaan dat de verdelerkap en rotor slecht is.
Ook was de kap bijna niet los te krijgen (onderste schroef)
Dus ben de bougies nagegaan en deze vonkte maar een beetje, eerste conclusie bobiene stuk, wel nog wat slangetjes gecontroleerd maar alles is goed en benzine krijgt hij ook.
Gestopt met zoeken en wachten op maandag voor nieuwe onderdelen (bobiene en eventueel nieuwe onstekking verdeler)
Aangezien dat de auto donderdag MOET lopen en ik zondag niks te doen had ben ik weer onder de motorkap gedoken en alles vanaf de bobiene los gehaalt.
Ook de verdelerkap en rotor los gehaalt, en kwam al snel tot de conclusie dat het hier dus helemaal mis gaat.

Alles helemaal onder de groene aanslag en een hoop vocht, alles schoon gemaakt en weer terug gemonteerd.
Kabels van de bougies weer terug en starten maar, starte moeizaam maar hij liep weer.
De bougie kabels een voor een los gehaalt net draaiende motor, 2 had ik op de verkeerde plek terug gestopt.
De motor liep dus maar op 2 cillinders, geod gezet en hij loopt beter als van te voren.
Gewoon super, en hij gaat niet meer naar de garage voor onderhoud.
Doe het voortaan zelf.

Dank jullie wel voor de reactie's

M.Vr.Gr Paul

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 16:13 #712905 door V300 register

canvas;57831 schreef : ...en hij gaat niet meer naar de garage voor onderhoud.
Doe het voortaan zelf.

Kijk, dat is het leuke van de 300-serie in combinatie met dit forum/deze club. Veel dingen zijn zelf op te lossen en mocht het niet lukken, dan kan je vaak bij een clublid terecht.

Je zou ook de rotor en verdeelkap kunnen vernieuwen. Zal je hooguit 15 euro kosten. Ook 4 nieuwe bougies zo'n 15 euro. Gegarandeerd dat je een dergelijke investering snel terugverdient aan een lager benzineverbruik.

Ik wil je bij deze ook uitnodigen om lid te worden van de volvo300club. Je kan dan bijvoorbeeld de wat lastiger klussen op een sleuteldag uitvoeren onder de bezielende leiding van mensen van de technische commissie. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer voordelen. Denk er maar eens over na.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 16:46 #712908 door V300 register
beetje jammer dat je voor de 1700 alleen van die prulkwaliteit verdeelkappen/rotors (met aluminium contactjes) kunt kopen.

Er zijn wel mensen die ze ieder jaar (laten) vervangen bij de onderhoudsbeurt omdat je er dan geen problemen mee hebt.

contacten schoonmaken, etc helpt vaak maar tijdelijk.

bij de 1400 en 2-liter heb je het wat dit betreft iets makkelijker, die verdelers staan los van de cilinderkop en je kunt de kappen in betere kwaliteit kopen (met koperen contacten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2008 19:06 #713570 door V300 register
Hoi,

Nou de verdelerkap had wel koper contacten en zag er voor de rest nog prima uit.
En als er geen vocht in komt zal het wel meevallen.
Kan hij nog jaren mee, heeft pas 140.000 gelopen.

Gr Paul

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2008 21:41 #713583 door V300 register
ow, dat is dan wel interessant. staat er een merk op??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC