aansluitingen carburateur

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 22:35 #696901 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic aansluitingen carburateur
Hoi Diede,

De dikke aansluiting aan de bovenkant (motorzijde) tegenover de benzineaansluiting. Waar dient die voor? en dan de aansluiting schuin tegenover de benzineaanvoer (spatbord/veerpootzijde) die is kleiner (ongeveer net zo dik als de benzineaansluiting). Waar dient die voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 00:07 #697135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
Erik,

ik heb nog eens in de schuur door mijn priv?-collectie carburateurs gesnuffeld, ik heb toevallig 2 carburateur body's ligen die verschillend zijn.

1 is er zoals ik het in gedachten had
de andere is zoals het op de bovenste foto staat.

het solex REN nummer is verschillend.

De dikke aansluiting is idd ontluchting. bij de standaard 1700 van de volvo 340, is de ontluchting via een plat vlakje aan de andere kant van het deksel gedaan, daarbij zit een rubber klepje op een hefboom, wat het ontluchtingsgat afsluit zodra je een beetje gas geeft.

bij de versie met de koperen aansluiting lijkt er ook een afsluiter in de aansluiting te zitten, met een bediening vanaf de zijkant (hoe deze ingedrukt wordt weet ik niet)


ik vermoed dat dit een (latere) 440 carburateur, danwel een specifieke renault carburateur betreft. aan de 300-serie documentatie heb je dus niet zoveel op exact dit punt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 10:29 #697154 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic aansluitingen carburateur
Wouter, enorm bedankt voor de info. Ik zal ff verder bij 440tig en renealt carb. kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 12:15 #697181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
Als ik het zo hoor lijkt het op de carb die ik juist van mijn autootje heb afgeschroefd.
Bij mij zat dat pijpje (wat dus in de auto naar achter wijst) aan een stukje gewapend slang dat achter mijn motorblok om naar... niets... ging. De slang hield gewoon op ergens tussen de verdelerkap en koppeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 15:37 #697200 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic aansluitingen carburateur
Dat komt wel overeen met de lengte van de slang die er bij lag. Als het overloop van benzine is kan ik dat begrijpen, omdat deze niet in de buurt van de uitlaat geloosd moet worden, maar ik vind dat wel een raar systeem dan. Deze zou toch dan normaal op de terug voerslang van de benzineleiding gekoppeld moeten zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 19:07 #697224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
er mag g??n tegendruk op die aansluiting komen. moet atmosferische druk zijn.

bij de uitvoering met het 'klepje op steeltje' is het gat ook gewoon open als het gas niet ingetrapt is. dus of de benzinedamp nou via een slang naar buiten komt of direct langs het gat, is geen essentieel verschil.

als Diede's auto deze slang ook heeft, kan het dus toch een originele B172k oplossing zijn.

mogelijk is dat tegelijk gekomen met de wijzigingen aan de distributie (andere riem en rollers).

je zou eea ook in het onderdelenboek 1991 moeten kunnen terugvinden!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 19:10 #697225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
overigens mag er volgens mij n???it vloeibare benzine via deze openingen naar buiten komen... als dat wel gebeurt is er iets ernstig mis met de vlotter/vlotterkraan, krijg je een veel te hoog niveau in de carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 19:56 #697235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur

antiekeradio;46609 schreef : ...B172k...mogelijk is dat tegelijk gekomen met de wijzigingen aan de distributie (andere riem en rollers).


Jaja, de grapjassen. Riem met een tandje verlengen en de spanrol op een andere plek maken. :grr2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 22:59 #697262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
Daar heb ik met Diede nog last mee gehad inderdaad.

stond zijn auto bij mij in de garage met de hele 'guts' eruit. blijkt het meegenomen spul niet goed te zijn (op een zondagmiddag NIET handig als je terug naar Delft moet rijden)

gelukkig was de praktische demonstratie voldoende zodat Diede het (na met de oude riem teruggereden te zijn) een week later thuis met de goede onderdelen in zn eentje gelukt is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 23:31 #697268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic aansluitingen carburateur
yezz, als je die hele rataplan een keer gezien hebt is het eigenlijk best simpel om je riem te vervangen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD