Onregelmatig stationair lopen 1700
- V300 register
- Verbannen
De ontsteking etc is al vervangen, bougies nog OK.
Ik heb op dit moment niet zo gauw een foto, maar als je aan de kant van het expansietankje staat, kijk je naar links, dan heb je eerst de zkekeringskast, dan zie je daarna dat gat, waar water door het ventilatie rooster in wegloopt.
Kijk je daar ter hoogte naar beneden, dan zie je zo,n zwart doosje met een pijpje erop. Het lijkt op een inbouw doos van een stopkantakt. Er loopt ook nog elektra draadjes in de richting van het remvloeistof potje en daaronder.
Ik dacht, dat dit eventueel met de vaccumslangen van de carburateur te maken had.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
1.7 motoren zijn hier berucht om, en dat is niet voor niets. Ik weet dat ik ze
(met de nodige moeite + kosten) goed kan krijgen, maar dat is niet iedereen gegeven. Je moet een pietje precies zijn en veel theoretische
+ praktische kennis hebben om er aan uit te komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit had ook te maken met het vaccuumsysteem.
Aldus gedaan alle slangen vervangen voor deelijke rubberslang, dik en knikvrij.en alles met nieuwe slangklemmetjes vastgezet
Nu loopt ie weer als een trein. Motor schudt niet meer en loopt stationair prachtig ca 900 toeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Eindelijk eens een niet-carburateur gerelateerd 1700 probleem...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar... vacuumslangen moeten doorgaans niet met klemmen vastgezet worden; dit hangt o.a. af van de slangpilaar waar ze opgeschoven worden. Gebruik van klemmen op locaties waar het niet hoort, kan op termijn zelfs lekkage veroorzaken..
voor een volledig overzicht (exploded view) van op welke plek wel en niet klemmen horen te zitten, kun je kijken in het hoofdstuk brandstofsysteem / luchtfilter in het onderdelenboek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;63852 schreef : Uit een ander topic gepikt: soms kan het in de aandrijflijn zitten. Iemand mag utileggen hoe dat zit???
Tuurlijk kan dat, Erik. Maar eigenlijk is dat niet nodig, je hebt het afgelopen klusdag bij mijn auto kunnen zien (en dat is helaas nog niet opgelost).
Wat er aan de hand is: de as zit met klemblokken op de spie-assen die in/uit de koppeling en de bak komen. De inbusboutjes gaan wat los zitten --> speling op de as. Langzaam rijden wordt dan een kermisritje aangezien de motor de as steeds een oplawaai geeft, deze met een schok verder schiet (en dus de auto ook), vervolgens remt dat allemaal weer af en begint het hele verhaal weer opnieuw.
Tenminste, ik neem aan dat dat is wat jij bedoelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
trap je de koppeling in dan draait de as niet mee en zal de motor in dat geval niet meer schudden doordat een motor wel gebalanceerd is.
schudden in de auto kan naast de koppeling ook uit je bak komen, echter heb je daar bij stationair uiteraard geen last van. als je speling op de tandwielen hebt (loopvlakslijtage) kunnen de tandwielen bij een bepaalde krachtontlasting(rijden met zelfde snelheid bijv) tegen elkaar aan gaan klapperen terwijl ze ronddraaien, wat ook weer voor onbalans zorgt.
dat is uiteraard enkel het schudden door de aandrijflijn, schudden kan ie ook doen door valse lucht/vacuumlek/ontstekingsonderdelen defect-versleten/carburateurproblemen etc etc etc.
wat diede zegt is ook al zo'n voorbeeld, 't zijn maar kleine dingetjes wat een onbalans of een trillende motor veroorzaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.